Hjälp, jättesvårt skriva på tangenterna!
9 inlägg
• Sida 1 av 1
Hjälp, jättesvårt skriva på tangenterna!
måste trycka jättelång tid på tangenterna innan det kommer text
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:06:48, redigerad totalt 1 gång.
Kör du windows?
Många program?
Dags att starta om datorn? Eller kanske rentav intstallera om den?
Många program?
Dags att starta om datorn? Eller kanske rentav intstallera om den?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:06:48, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Tryck ner SHIFT fem gånger efter varandra, och bli förvånad över rutan som dyker upp!
Cancel gissar jag är ett bra svar (eller avbryt).
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:06:49, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:Tryck ner SHIFT fem gånger efter varandra, och bli förvånad över rutan som dyker upp!
Eller hålla ned högra shift 8 sek?
Även efter att ha klickat på inställningar och bockat av allt så händer det lustiga saker.
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 11:06:49, redigerad totalt 1 gång.
Karl skrev:Eller hålla ned högra shift 8 sek?
Även efter att ha klickat på inställningar och bockat av allt så händer det lustiga saker.
Inte något att rekomendera. Gör man det i kommandotolken kan man räkna med att få starta om datorn och i värsta fall tappa en massa saker man gjort men inte sparat. Grrr.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 11:06:49, redigerad totalt 1 gång.
Försökte ändra på tangentbordsinställningen på kontrollpanelen, men det gick inte alls.
Men nu har jag fått tips om "Hjälpmedel" (rullstolssymbolen) på kontrollpanelen. Där finns något som hette Tröga tangenter. Inte avbockat men kanske det var det igår. Å andra sidan står det att man kan stänga av tröga tangenter genom att trycka på två tangenter samtidigt. Jag gjorde ju det flera gånger när jag skulle ha stor bokstav, men inte slutade tangenterna vara tröga för det.
Men nu har jag fått tips om "Hjälpmedel" (rullstolssymbolen) på kontrollpanelen. Där finns något som hette Tröga tangenter. Inte avbockat men kanske det var det igår. Å andra sidan står det att man kan stänga av tröga tangenter genom att trycka på två tangenter samtidigt. Jag gjorde ju det flera gånger när jag skulle ha stor bokstav, men inte slutade tangenterna vara tröga för det.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:06:49, redigerad totalt 1 gång.
Hjälpmedels-funktionen är buggig. Kortkommandot för tröga tangenter är, som Svante skrev, 5 gånger på shift. Håller man ned högra shift 8 sek aktiveras tangentfilter.
Det verkar dock inte räcka med att bocka av funktionerna utan man får även klicka på inställningar och bocka av "Aktivera kortkommandot".
Det verkar dock inte räcka med att bocka av funktionerna utan man får även klicka på inställningar och bocka av "Aktivera kortkommandot".
Det har jag inte råkat ut för men tangentfiltret som aktiveras ger märkliga markeringar och ett elände när man skriver text.rdos skrev:Gör man det i kommandotolken kan man räkna med att få starta om datorn och i värsta fall tappa en massa saker man gjort men inte sparat.