Hur visar ni intresse?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Xzirie » 2011-01-07 9:19:31

Är jag nykter tycker jag det är pinsamt och försöker dölja det så gott jag kan. Sen när jag dricker kastar jag mig över personen.
Som tur är blir jag nästan aldrig intresserad av någon så det är inte ett vanligt problem.
Xzirie

Anslöt: 2010-04-12

Inläggav prodge64 » 2011-01-07 22:59:20

Jag skrev en dikt anonymt en gång, det hade jag varken kunnat eller vågot om det inte vore för att jag var så otroligt jävla kär. Efter ett tag talade jag om att det var jag, det gick hem. :) Varken före eller efter det så har jag inte känt ens i närheten så starkt för någon, så jag har väl inte visat intresse på nåt särskilt vis.
prodge64

Anslöt: 2008-10-31

Inläggav Stainless » 2011-01-08 19:53:15

Jag tycker att det är väldigt svårt att visa intresse, även om jag tror att den andra personen är intresserad.

Nästa helg ska jag exempelvis träffa en speciell person jag är lite intresserad av och jag känner hela tiden att han förväntar sig att jag ska visa lite mer intresse än vad jag gör. Själv känner jag att jag inte har någon aning om hur jag ska besvara det. Vad gör jag om han tar min hand eller om han kramar om mig och ger mig komplinmanger? Gör jag ingenting tror han antagligen att jag inte är intresserad, men vad göra?!
Stainless
Ny medlem

Anslöt: 2010-08-23

Inläggav prodge64 » 2011-01-09 1:36:41

Stainless skrev:Jag tycker att det är väldigt svårt att visa intresse, även om jag tror att den andra personen är intresserad.

Nästa helg ska jag exempelvis träffa en speciell person jag är lite intresserad av och jag känner hela tiden att han förväntar sig att jag ska visa lite mer intresse än vad jag gör. Själv känner jag att jag inte har någon aning om hur jag ska besvara det. Vad gör jag om han tar min hand eller om han kramar om mig och ger mig komplinmanger? Gör jag ingenting tror han antagligen att jag inte är intresserad, men vad göra?!

Tar han dig t.ex. din hand så kan du sluta fingrarna mellan hans, om du förstår vad jag menar. Krama tillbaks och ge komplimanger du med. Tala om vad du känner.
prodge64

Anslöt: 2008-10-31

Inläggav nano » 2011-01-09 1:44:32

Stainless: är du säker på att du vill och han eller du inte har intresse på annat håll så tror jag det bara är att hålla kvar lite extra länge :)

Själv råkade jag ut för någon som tog min hand men jag visste att hon hade en kille på annat håll så jag ville inte riskera att det var en kärlekshandhållning så jag släppte hennes hand på en gång, men det var skönt att känna värmen i handen :)
Dessutom var jag intresserad av en annan tjej
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav Stainless » 2011-01-09 3:44:35

Tack för råden, det låter naturligt och bra :) Inte tillgjort (jag vill gärna hålla hans hand).
Stainless
Ny medlem

Anslöt: 2010-08-23

Inläggav nano » 2011-01-09 5:49:04

Jag drömmer mig bort till dagen då jag hittar rätt hand att hålla läääänge :)
nano

Anslöt: 2008-06-20

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in