Älskar Deine Lakaien!
28 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Älskar Deine Lakaien!
Jag kan inte objektivt säga att de är bra, men deras musik återspeglar precis mitt känslomässiga Jag.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mrqa2SPfdKM&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mrqa2SPfdKM&feature=related[/youtube]
Jag lyssnade just på "Kiss". Den går utmärkt att lyssna på men jag fattar inte grejen. Och det retar mig. Tror ni att ni skulle kunna förklara? En trevlig basröst, en mysig rytm och ett enda, halvmolligt accord, missar jag något som inte får en häftig känsla i mig av det?
Det finns visserligen blues som jag älskar utan att den har fler ingredienser, tror jag - saken ska forskas i!
Det finns visserligen blues som jag älskar utan att den har fler ingredienser, tror jag - saken ska forskas i!
jonsch skrev:Jag lyssnade just på "Kiss". Den går utmärkt att lyssna på men jag fattar inte grejen. Och det retar mig. Tror ni att ni skulle kunna förklara? En trevlig basröst, en mysig rytm och ett enda, halvmolligt accord, missar jag något som inte får en häftig känsla i mig av det?
Det är nog väldigt individuellt, vad man tycker om och ingenting som jag kan förklara (jag är ganska dålig på det).
Det kan vara så, att det mesta av DL har ingredienser som stämmer med min egna känslomässiga soppa
jonsch skrev:Jag lyssnade just på "Kiss". Den går utmärkt att lyssna på men jag fattar inte grejen. Och det retar mig. Tror ni att ni skulle kunna förklara? En trevlig basröst, en mysig rytm och ett enda, halvmolligt accord, missar jag något som inte får en häftig känsla i mig av det?
Får du inte den där känslan av den så är det kanske inte din "likör" helt enkelt.
Jag kan näst intill gå in i trans av att lyssna på just den låten om och om igen. Sedan så kan det ju förstås även spela en stor roll på hur man spelar den. Den låter betydligt bättre i min stereo än i datorn.
Sedan så är det kanske just det att den egentligen ter sig så "enkel" som gör den så bra(?),en tanke bara.
Tack för försöken, hörni! Komplettering av era känslolägen är, i brist på konkretare teorier, vad jag gissar att den ger. Men det finns mindre konkreta teorier också att testa, skall fortsätta att försöka det!
Men trevlig musik, sagt var, jag har kommit ifrån det folkmusikslika så tack för påminnelsen!
Men trevlig musik, sagt var, jag har kommit ifrån det folkmusikslika så tack för påminnelsen!
Aldrig hört talas om denna grupp, men vilken underbar röst mannen har! När jag orkar så ska jag kolla upp dem mer, hittills så fann jag "Kiss" och "Into my arms" väldigt bra.
Edit: Gillade "Over and Done" också.
Edit: Gillade "Over and Done" också.
Senast redigerad av Banzai 2011-01-07 21:12:58, redigerad totalt 1 gång.
Joakoni skrev:Jag upplever inte Deine Lakaien som folkliga, trots att det ingår i deras experiment.
Det som förför mig hos dem är nog mörkret och elektro-kylan. Och mycket mer, men jag kan inte riktigt sätta fingret på det.
Är det mörkret du vill ha så kan jag skicka något förslag eller två via pm på annat mörkt och wonderbart
Återgå till Intressanta intressen