''Du måste vänta innan du kan posta ett nytt inlägg''

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

''Du måste vänta innan du kan posta ett nytt inlägg''

Inläggav Alien » 2011-01-07 1:24:50

Detta möts jag ofta av när jag postat ett inlägg (och det fast jag inte postat något annat strax innan). Blir osäker på om mitt inlägg postats el inte.

Vet inte om jag gjort nåt fel, brukar nån annan mötas av detta besked?
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Zombie » 2011-01-07 1:26:09

Tycker det har blivit markant vanligare sedan kanske i höstas någon gång. Tidsbufferten verkar ha ökats.

Samma sak, fast kanske i lägre grad, när jag ska trycka fram listan på nya inlägg.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Arkimedes » 2011-01-07 1:35:35

Jag fick det beskedet ett par gånger när jag var ny medlem och trodde att det var någon slags skydd mot att någon ska skapa ett konto bara för att spamma. Jag har inte fått det meddelandet fler gånger utöver de enstaka gångerna när jag var ny.

Eftersom du får meddelandena nu så var min teori alltså fel.
Arkimedes

Anslöt: 2010-10-27

Re: ''Du måste vänta innan du kan posta ett nytt inlägg''

Inläggav HGJ » 2011-01-07 2:34:04

Alien skrev:Detta möts jag ofta av när jag postat ett inlägg (och det fast jag inte postat något annat strax innan). Blir osäker på om mitt inlägg postats el inte.

Jag kan inte minnas att jag skulle ha fått det beskedet. Men jag har kanske inte varit så uppmärksam alla gånger på vad som har stått när jag har postat.
HGJ
Assistent

Anslöt: 2007-06-02

Inläggav Alien » 2011-01-07 2:45:15

Annars brukar det stå att ens meddelande har postats.

Dessutom så får man klicka om man vill se sitt postade meddelande el gå till vanliga forumet.

Men får man det andra meddelandet så hakar det liksom upp sig, försvinner inte förrän man själv går därifrån. Vilket jag i början inte vågade, eftersom jag inte visste om meddelandet gått fram. Skulle jag posta om det?
Alien
Moderator

Inläggav lasseivägen » 2011-01-07 2:50:16

Alien skrev:Detta möts jag ofta av när jag postat ett inlägg (och det fast jag inte postat något annat strax innan). Blir osäker på om mitt inlägg postats el inte.

Självfallet har du gjort något fel.
Det är nämligen räknar som ett av axiomen i NT världen om en AS gör något så är det fel.

Eftersom altid NT vet alting bäst. Det är iofs mest aspisar som kan programmera svåra saker. men i slutändan är det någon-NT som bestämmer vad som ska stå i popupperna. det är väll deras kompetensnivå.
lasseivägen

Anslöt: 2009-07-20

Inläggav lasseivägen » 2011-01-07 3:00:19

Om man inte tror att ens inlägg gåt iväg, så klickar man på skicka en gång till. Det är då man får felmedellandet.
Man har alltså, från datorernas (programmerarnas) synsätt försökt posta två meddlanden väldigt tätt inpå varandra. Å de får man inte. :(
lasseivägen

Inläggav Alien » 2011-01-07 3:02:41

Jag har inte klickat två gånger. Iaf inte medvetet. Kan det vara att jag är för långsam el för tung på handen, så det blir två klick fast jag bara menade ett?

Edit: Jaha, nu hände det igen. Och då kommer jag varken till tråden med mitt inlägg el till den avd jag var i. Inget händer och det enda jag kan göra när jag tröttnat på att stirra på meddelandet är att klicka på Forumindex.
Alien
Moderator

Inläggav lasseivägen » 2011-01-07 3:12:37

Möss är lite opålitliga, (vill inte bli alt för OT)
Ibland klickar det för fort utan att man märker det.
Själv har jag Mack, så för närvarande får jag klara mig utan
men måste medge att ibland blir saknaden ganska stor.
Men är man aspis så är man.
lasseivägen

Inläggav Miche » 2011-01-07 4:19:45

Alien skrev:Vet inte om jag gjort nåt fel, brukar nån annan mötas av detta besked?

Det har hänt mig ett par gånger, inte speciellt ofta. Jag brukar alltid backa i vävläsaren (då finns mitt inlägg kvar) och använda Förhandsgranska för att kontrollera om det blivit postat eller inte (använder den metoden numera vid alla felmeddelanden då det lätt annars blir dubbelposter).
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav HGJ » 2011-01-07 8:30:38

Alien skrev:Annars brukar det stå att ens meddelande har postats.

Dessutom så får man klicka om man vill se sitt postade meddelande el gå till vanliga forumet.

Men får man det andra meddelandet så hakar det liksom upp sig, försvinner inte förrän man själv går därifrån.

Jaha. Nej, det har jag inte råkat ut för.
HGJ
Assistent

Anslöt: 2007-06-02

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in