Långtidsförvara benzo
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Långtidsförvara benzo
Jag börjar få svårare att få det jag vill ha utskrivet, så jag undrar om nån vet hur man ska bete sig för att bäst förvara benzodiapiner? Jag tänkte mig frysen, skulle det vara något?
Jag såg nån form av tabell en gång, där det på ungefär stod hur mycket potens som Benzo tappar år från år efter att bäst före datumet har gått ut, det skulle vara kul om det fanns nån expert här som kunde lite om sånt.
Jag såg nån form av tabell en gång, där det på ungefär stod hur mycket potens som Benzo tappar år från år efter att bäst före datumet har gått ut, det skulle vara kul om det fanns nån expert här som kunde lite om sånt.
- internettt
- Anslöt: 2010-12-12
Jag tror det förvaras bäst torrt, svalt, mörkt helt enkelt. De är ju i blisterpack och burkar, så länge man inte öppnar dessa är ju tabletterna i en skyddad atmosfär.
Men jag tycker inte du ska acceptera att inte få utskrivet det du behöver. Varför har det blivit så? Bytt läkare?
Men jag tycker inte du ska acceptera att inte få utskrivet det du behöver. Varför har det blivit så? Bytt läkare?
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Nej, det är för jäkligt men det har blivit så eftersom jag gett positivt urinprov för andra droger tidigare. Och nu är det näsan omöjligt att komma runt det.
- internettt
Det är godtyckligt hur de gör. Har du testat positivt för droger är det ju ännu större anledning att ge dig lagliga medel mot vad du nu lider av! Så du tar dem istället!
Det där med att testa positivt har mindre betydelse än vad de låter påskina. Jag testade positivt för diazepam och blev dömd för ringa narkotikabrott. Höll på att förlora körkortet på kuppen. Samtidigt som jag hade då icke narkotikaklassade Imovane att tillgå. Som är narkotikaklassade nu.
Numera får jag vilka bensodiazepiner jag vill, ingen nämner mitt narkotikabrott.
Det där med att testa positivt har mindre betydelse än vad de låter påskina. Jag testade positivt för diazepam och blev dömd för ringa narkotikabrott. Höll på att förlora körkortet på kuppen. Samtidigt som jag hade då icke narkotikaklassade Imovane att tillgå. Som är narkotikaklassade nu.
Numera får jag vilka bensodiazepiner jag vill, ingen nämner mitt narkotikabrott.
- sugrövmanövern
Ja, mörkt o svalt så håller de några år till efter bäst före datum. Men jag åt upp en hel burk Valium från 1962, de fungerade dock inte.
För övrigt så behöver inte missbruk betyda att man får benzon indraget, men man ska väl vara ren. Jag fick mina benzo i samband med att jag åkte in på avgiftning från opioider o benzo. Men så fick jag ett nedtrappningsschema på Sobril, som snart ersattes med konstant dos Xanor. Sen byttes de ut mot Iktorivil, o de har jag ätit i 8 år nu, så de kan inte bara dra in det.
För övrigt så behöver inte missbruk betyda att man får benzon indraget, men man ska väl vara ren. Jag fick mina benzo i samband med att jag åkte in på avgiftning från opioider o benzo. Men så fick jag ett nedtrappningsschema på Sobril, som snart ersattes med konstant dos Xanor. Sen byttes de ut mot Iktorivil, o de har jag ätit i 8 år nu, så de kan inte bara dra in det.
Nej, -62 låter lite väl kanske..
Om man fryser ner dom då, Richard. Funkar det tror du?
Sen med att få utskrivet, om jag går och lämnar urinprov så verkade det som att jag skulle få, men jag tycker det är jobbigt att gå kanske ett par ggr i veckan till att börja med, för att få utskrivet X eller Ikto i måttliga mängder. Visst, om det vore nån gång, men jag lider av lite social fobi. Så om jag tvingas ut flera dagar i veckan så tvingas jag ta alkohol, och det är inte säkert att det hjälper heller. Dessutom försöker jag dra ned med drinkandet, för det har blivit för mycket. Men motsägelsefullt nog vill gärna ha nån att drinka tillsammans med också, men det är en annan fråga.
Sen med att få utskrivet, om jag går och lämnar urinprov så verkade det som att jag skulle få, men jag tycker det är jobbigt att gå kanske ett par ggr i veckan till att börja med, för att få utskrivet X eller Ikto i måttliga mängder. Visst, om det vore nån gång, men jag lider av lite social fobi. Så om jag tvingas ut flera dagar i veckan så tvingas jag ta alkohol, och det är inte säkert att det hjälper heller. Dessutom försöker jag dra ned med drinkandet, för det har blivit för mycket. Men motsägelsefullt nog vill gärna ha nån att drinka tillsammans med också, men det är en annan fråga.
- internettt
Vintagemedicin verkligen .internettt skrev:Nej, -62 låter lite väl kanske..
internettt skrev:Sen med att få utskrivet, om jag går och lämnar urinprov så verkade det som att jag skulle få, men jag tycker det är jobbigt att gå kanske ett par ggr i veckan till att börja med, för att få utskrivet X eller Ikto i måttliga mängder. Visst, om det vore nån gång, men jag lider av lite social fobi. Så om jag tvingas ut flera dagar i veckan så tvingas jag ta alkohol
Det där tycker jag du ska säga till de på psyk.
- Att du faktiskt inte pallar att gå på en massa extra läkarmöten och provtagningar pga din mentala hälsa!
Egentligen skulle du kunna skriva ut inläggen du har skrivit här och lämna fram till doktorn. Det är lättare än att försöka förklara i realtid, då brukar det mest bli ett sammelsurium där man låter som en drogsökare, och så kollrar de bort en och åter igen är man lämnad åt sitt öde, omedicinerad.
Tro mig, är det en vettig läkare så får du dina mediciner i sinom tid. Och då menar jag inte att du ska vänta i flera år som jag gjorde, utan försök att kräva din rätt. Det går så jävla många år till spillo i onödan annars. Jag var själv hänvisad till alkohol i flera år, det enda jag fick utskrivet var ssri och atarax.
- sugrövmanövern
internettt skrev:Nej, -62 låter lite väl kanske..
Jag vet faktiskt inte hur det är med att frysa ner dem. Men det finns ju risk att de blir fuktiga i frysen.
Men om de är ovilliga att skriva ut, så kan du ju föreslå att du får hämta dem varje dag, eller en gång i veckan på sjukhuset, eller närmaste vårdcentral. Det fick jag göra i början när jag fick Sobril precis efter mitt missbruk. Kanske lite jobbigt om man bor långt bort, o har social fobi. O att komma dit berusad är nog ingen hit.
Återgå till Aspergare och vården