Kattdjur!
Tjena! Platthuvudkatt var namnet. Lever i Asien.
Borneoguldkatten är så sällsynt att det inte fanns ett enda fotografi av den före 1998, när man lyckades fånga in ett exemplar. Så här fin är den!
De här ljuvliga små knytten är fiskekatter!
Moderator: Ordnade så bilden på Borneoguldkatten syns samt bytte ut länken till bilden på fiskekatterna.
På väg upp mot Acropolis såg vi massor av gatukatter och gatuhundar. Och jag blir väldigt ställd inför det, det är jobbigt. Men de lär sig att anpassa sig, tycker bara det är väldigt jobbigt. Det är ju någon som givit upp sina husdjur en gång i tiden.
Men denna såg mätt ut och vilade sig, så jag tog en lyckad bild med hjälp av mitt och min sambos "kss-ksss":
Moderator: Bilden beskuren, originalet visas genom att klicka på bilden.
Men denna såg mätt ut och vilade sig, så jag tog en lyckad bild med hjälp av mitt och min sambos "kss-ksss":
Moderator: Bilden beskuren, originalet visas genom att klicka på bilden.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Ja, i Grekland vimlar det av katter, speciellt på strand/hamnrestauranger. Finns det katter på en ort, lyckas jag alltid leta upp dem. Jag klappade t.o.m. [WikiEng]Humphrey (cat)[/WikiEng], katten som bodde på 10 Downing Street 1989 - 97, när jag var i London. Jag promenerade i en park, Saint James tror jag, och plötsligt kom en katt spatserande.
"Hello, puss," sade jag, "what on earth are you doing here?" Vi kelade lite, men tyvärr hann katten ge sig av innan jag fick upp kameran.
När jag väl hemkommen såg bilder på Humphrey i tidningen, blev jag väldigt förvånad - det var ju katten från parken!
Jag har också gosat med katter på Cypern, i Italien, på Jersey och i Danmark. I Italien klappade jag t.o.m. loppiga gathundar utan en tanke på rabies.
"Hello, puss," sade jag, "what on earth are you doing here?" Vi kelade lite, men tyvärr hann katten ge sig av innan jag fick upp kameran.
När jag väl hemkommen såg bilder på Humphrey i tidningen, blev jag väldigt förvånad - det var ju katten från parken!
Jag har också gosat med katter på Cypern, i Italien, på Jersey och i Danmark. I Italien klappade jag t.o.m. loppiga gathundar utan en tanke på rabies.
Den här snyggingen är en Temmincks katt (det verkar inte finnas något bättre namn på svenska). Dessa vackra katter bor i Asien (fast den här bor på Belfasts zoo).
Och det här är en afrikansk guldkatt.
Den här bilden fick mig nästan att svimma. Hur gullig kan en liten katt bli? Just det här är en pallaskattunge.
Moderator: Bytte ut länken till första bilden eftersom originalbilden inte längre finns kvar på samma plats.
Återgå till Intressanta intressen