World of Warcraft: Cataclysm
55 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Helt klart värt att köpa den nya expansionen Cataclysm. Nu försöker de, trots att siffrorna (attribut, skada etc) är skyhöga få tillbaka en känsla av att förlora kontrollen och att återta den.
Jag kör med högsta tänkbara inställningar och en upplösning på 1920 x 1080. Och något de har gjort bättre, men som skär sig lite i kontrast med resten, är vattnet. Det är väldigt skönt att vila sina ögon mot, men det skär sig lite eftersom att det ser utomjordiskt ut - sida vid sida med den lite tråkiga texturen. I övrigt verkar det som att de jobbat ganska mycket med ljus och så. Det har de gjort väldigt bra! Sedan har de väl alltid försökt att få det se mindre kantigt ut.
Köpte ett Collector's Edition och blev den första i guilden att nå level 85. Tvåan blev kompisen jag lanade med, och han låg hela 4 miljoner experience points bakom mig. Fick även ett random epic drop som jag sålde för 4300 guld. ^,^
Jag kör med högsta tänkbara inställningar och en upplösning på 1920 x 1080. Och något de har gjort bättre, men som skär sig lite i kontrast med resten, är vattnet. Det är väldigt skönt att vila sina ögon mot, men det skär sig lite eftersom att det ser utomjordiskt ut - sida vid sida med den lite tråkiga texturen. I övrigt verkar det som att de jobbat ganska mycket med ljus och så. Det har de gjort väldigt bra! Sedan har de väl alltid försökt att få det se mindre kantigt ut.
Köpte ett Collector's Edition och blev den första i guilden att nå level 85. Tvåan blev kompisen jag lanade med, och han låg hela 4 miljoner experience points bakom mig. Fick även ett random epic drop som jag sålde för 4300 guld. ^,^
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
sussi83 skrev:DIProgan skrev:Ler mest åt alla som fortfarande spelar det. Unnar er men är sedan länge föråldrat för mig ^^
Vilket spel föredrar du? Eller du kanske inte spelar alls längre?
Nja blir inte så mycket hängivet spelande nu för tiden. Letar väl mest efter det där spelet som suger in mig i dimman igen men på tapeten just nu är brädspelet Go, Black Ops och snart som julklapp Kinect Dance Station. Läser även japanska så kanske hittar lite sådana titlar som inte kommit hit att pröva.
clivia skrev:Alltså, för de som spelar och är i Uldum...
..Indiana Jones-questen är bara så härliga, jag kan inte sluta skratta.
Eller nazi-lägret.
Det är iaf inte ont om parodier i spelet
Verkligen!
Eller questlinen som innehar Cho'gall, eller den med Alexstrasza the Life-Binder vs Neltharion the Earth-Warder aka Deathwing.
Jag är lite nojig över att den här expansionen kan vara den sista med gamla hjältar nu när alla drakar är använda. Jag vill inte gå med på det!
- earlydayminer
Alexstrasza the Life-Binder vs Neltharion the Earth-Warder aka Deathwing the Destroyer.
Jävla apskaft till förrädare.
- earlydayminer
prodge64 skrev:Minimi-kraven har inte ändrats sen release. Min ca 6 år gamla dator (skrotad) skulle klara det fint.
Min dator Traktorn är 6 och ett halvt och klarar det ok med grafiken på låga inställningar. Vissa saker är jobbiga däremot som att jag inte kan använda add-ons i raids större än 10 man utan att min fps kryper under 5. Som tur är är jag i ett avslappnat slackerguild som bara gör 10-man raids. Vi har inte ens börjat raida i Cataclysm än.
Fast jag minns faktiskt att den hade problem med Blackwing Lair i vanilla med och då var den inte ens särskilt gammal. Suppression room var som att titta på ett bildspel minns jag och då hade jag ett bättre grafikkort än jag har nu. XD
"Run Xzirie! Run!"
"I'm trying!"
Köpte cataclysm, race change min fula dvärg warrior till en het worgen warrior och no-lifade till 85 på 2 dar, har mest spenderat tiden med att bara chilla i instanser och snacka lore med the fellow geekmates i guilden. Har dock tröttnat väldigt hårt på spelet nu..det har inte samma glöd eller underbara spelglädje det hade förr i tiden. Har växt ifrån wow
Dock så måste jag säga att expansionen var väldigt välgjord med bra quest-lines och story. Zonerna var väldigt vackert designade och instanserna var helt underbara och framför allt så var de på heroic ingen barnlek, riktigt utmanade. Dock så väger de inte upp att expansionen var alldeles för kort och inte alls lika episk som de föregående expansionerna.
Var inte nån annan besviken på denna release?.
Dock så måste jag säga att expansionen var väldigt välgjord med bra quest-lines och story. Zonerna var väldigt vackert designade och instanserna var helt underbara och framför allt så var de på heroic ingen barnlek, riktigt utmanade. Dock så väger de inte upp att expansionen var alldeles för kort och inte alls lika episk som de föregående expansionerna.
Var inte nån annan besviken på denna release?.
- PelleVångman
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-01-06
Det här med AH var faktiskt väldigt roligt, sjuka priser man kunde sälja sina mats och craftade grejer för, kände mig lite som Joakim Von Anka när jag säljde mina bs grejer för hutlösa priser och pengarna bara rullade in. Mohaha i love being greedy and evil!
- PelleVångman
- Inaktiv
PelleVångman skrev:Det här med AH var faktiskt väldigt roligt, sjuka priser man kunde sälja sina mats och craftade grejer för, kände mig lite som Joakim Von Anka när jag säljde mina bs grejer för hutlösa priser och pengarna bara rullade in. Mohaha i love being greedy and evil!
Hehe. Själv har jag engineering på min main char eftersom det är roligast att spela med det yrket, men det tjänar man inga pengar på tyvärr.
Faktiskt inte riktigt sant, du vet den där motorcykeln man kan bygga går faktiskt att gå plus på den. Fast då förstås måste man också orka att samla alla de ton mats and shit man behöver för den. Dock så har ju engineering riktigt roliga grejer, och nu när man också kan ha vanliga enchants ovanpå sina tinker enchants är det bara roligare.
"charges mage" "mage blinks" oh no you dont! "activate rocket boost" "slize and dize him with bladestorm" "triumphant roar"
"charges mage" "mage blinks" oh no you dont! "activate rocket boost" "slize and dize him with bladestorm" "triumphant roar"
- PelleVångman
- Inaktiv
PelleVångman skrev:Dock så väger de inte upp att expansionen var alldeles för kort och inte alls lika episk som de föregående expansionerna.
Det håller jag verkligen med om. Den var väldigt kort, det var ganska snabbt igång med allt. Wrath of the Lich King är för mig den mest storslagna genomgången, men det var grymt att gå igenom The Dark Portal i The Burning Crusade.
Allt som allt, det är ett spel som gått jävligt långt ovanför mina förväntningar.
- earlydayminer
Beror på för mig, är det en bra grupp så går det helt okej. Fast jag gör nästan aldrig pug och försöker istället hålla mig till att lira med polarna istället, gör det roligare och enklare,snabbare.
- PelleVångman
- Inaktiv
marxisten skrev:Någon som är Allie på Silvermoon?
Alliance på Haomarush här, dwarf rogue.
PelleVångman skrev:Beror på för mig, är det en bra grupp så går det helt okej. Fast jag gör nästan aldrig pug och försöker istället hålla mig till att lira med polarna istället, gör det roligare och enklare,snabbare.
+1
PelleVångman skrev:Beror på för mig, är det en bra grupp så går det helt okej. Fast jag gör nästan aldrig pug och försöker istället hålla mig till att lira med polarna istället, gör det roligare och enklare,snabbare.
Ja, men jag tycker de är för långa. Det är 6-7 bossar i varje vilket ögr det tar så lång tid tycker jag... Plus att vissa tanks gör det inte så kul för healers. De kan inte vänta på MB, tappar aggro (många DK har de problemet med aggron. DK är grymma tankar, men bara om folk kan DK till 100%!).. Och ännu värre är det när melee (främst DK:s av någon anledning även där) tar aggro från tanken så de blir som två tankar att hela.
Usch...