Nästan total solförmörkelse idag tisdag förmiddag
36 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Häftiga bilder, Truly och Bror Duktig!
Bror Duktig, tänk att vi bor bara några mil från varann och här (Mölndal) är (och var) helt igenmulet, hos dig bröt solen fram! Helt otroligt! Jag antar att sånt bara händer när man bor vid en skärgård!
Ehh..fattar inte riktigt, jorand.
Inga moln och ändå ingen sol?
Har ni evig natt däruppe i Norrbotten?
Bror Duktig, tänk att vi bor bara några mil från varann och här (Mölndal) är (och var) helt igenmulet, hos dig bröt solen fram! Helt otroligt! Jag antar att sånt bara händer när man bor vid en skärgård!
jorand skrev:Inga moln här inte. Ingen soler synes än heller å andra sidan... Dock kallt.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:jorand skrev:Inga moln här inte. Ingen soler synes än heller å andra sidan... Dock kallt.
Nja, inte direkt, men nästan. Hade jag tagit mig upp på något berg eller förflyttat mig mot kusten så hade jag nog kunnat se solen. Härifrån syntes bara hustak och träd. Soluppgång 09:48 sägs det, och det var ju rätt så ljust i alla fall.
Fina bilder, Bror Duktig!
Med "the glowing banana in the sky" tänkte jag på cakewalken "the cake walk in the sky" Minns ni inte? Det är bara 110 år sedan den var populär!Zombie skrev:barracuber skrev:Häftiga bilder, Truly och Bror Duktig!
Ja, det var de! Truly in the sky with bananas (nåja...).
Så fick jag se den förmörkelsen också. Okristliga tider de har dem på.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Zombie skrev:Fan också. Jag har ju bara asperger och vet ingenting som alla ni andra vet.
*youtube så fort jag orkar*
OT:
LOL, den fanns banne mig där! Jag har den på noter också:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=meZZliSQLEo[/youtube]
- Bror Duktig
@geocache, inget konstigt, då cake walk är en tidigare/primitivare form av ragtime.
Fast de riktiga ragtimekännarna säger att det är helt fel känsla i hur styckena i filmen blåsningen spelas.
Fast de riktiga ragtimekännarna säger att det är helt fel känsla i hur styckena i filmen blåsningen spelas.
- Bror Duktig
Snöar extremt mycket i Värmland. Som vanligt missar jag alla celestial events. Förhoppningsvis har jag en del år framför mig.
Har i alla fall upplevt norrsken i Värmland, så det kan jag kryssa av på "listan".
Har i alla fall upplevt norrsken i Värmland, så det kan jag kryssa av på "listan".
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11