FK beslut halv sjukpenning?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav csharp » 2011-01-03 23:50:32

Juddy skrev:Jag har själv LSS-insatser.


Hur länge fick du vänta från att du skickade in ansökan om LSS bostad till att du fick det beviljat och kunde flytta in?
csharp
 
Inlägg: 209
Anslöt: 2010-10-14
Ort: Mellansverige

Inläggav Juddy » 2011-01-03 23:56:22

csharp skrev:
Juddy skrev:Jag har själv LSS-insatser.


Hur länge fick du vänta från att du skickade in ansökan om LSS bostad till att du fick det beviljat och kunde flytta in?


LSS-insatser inbegriper inte enbart bostad. Eller inbegriper i undantagsfall bostad. Jag bor i bostadsrätt med sambo.
Juddy
 
Inlägg: 1048
Anslöt: 2009-09-11

Inläggav Juddy » 2011-01-04 5:59:45

Och, ska sägas, och här har kommunerna fått mycket kritik. Man kan beviljas bostad enligt LSS men man ställs i kö för det finns inte tillräckligt med platser. Väntetiden kan dessvärre bli lång. När man har fått ett positivt beslut så går det inte att överklaga när väntan drar ut på tiden och man tycker att det borde hända något.
Situationen ser olika ut över landet.
Juddy
 
Inlägg: 1048
Anslöt: 2009-09-11

Inläggav nano » 2011-01-04 7:12:36

Läste något om att de är tvungna att rapportera overkställda beslut, riktigt vad det skulle resultera i minns jag inte men jag gillade vad det stället de skulle rapportera till kunde göra.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Juddy » 2011-01-04 7:26:09

nano skrev:Läste något om att de är tvungna att rapportera overkställda beslut, riktigt vad det skulle resultera i minns jag inte men jag gillade vad det stället de skulle rapportera till kunde göra.


En del kommuner "döms" att betala vite om si och så mycket under den tid som de inte verkställer ett beslut. Kallt ekonomiskt kalkylerat ser en del det som värt det. Ser inte bra ut men kan, under en kortare tid åtminstone, köpa tid för bostäder man inte har och "planerar" att bygga men utan tidsplan.
Juddy
 
Inlägg: 1048
Anslöt: 2009-09-11

Återgå till Aspergare och vården



Logga in