Samsung Galaxy 5 mobil
34 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Xzirie skrev:ragnevi skrev:Låter lite väl billigt med tanke på att Tele2 kör en kampanj nu med mobilt bredband med kontantkort där de i reklamen säger att det kostar 89 per vecka, låter därför lite märkligt att de skulle erbjuda samma tjänst om du skaffar kontantkort som inkluderar samtal för en fjärdedel av priset.
Gäller inte det väldigt olika hastigheter och datamängder då?
Ja, det är nog rätt stor skillnad. De priser som jag har beskrivit, är de som klart och tydligt står på deras hemsida, och som är det som dras när jag surfar (när jag kollar efter).
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Hej!
Mobilt bredband är en dongel som man använder till laptopen. När man vill använda dongeln betalar man 29 kr om man bara behöver surfa en dag, 89 kr för en vecka o.s.v.
Att surfa på mobilen är inte samma sak som att surfa med datorn. Tele 2 har ett paket där man kan betala 29 kr i månaden för att kunna surfa upp till 200 MB på mobilen. Sen finns det andra surfpaket också, med högre månadskostnad och mer MB.
Att Tele 2:s kontantkort har ett maxpris på 3 kr/dag ser jag inte alls som konstigt. Det är ju 84 kr i månaden. Och det har inget med deras "ladda på och surfa" dongel att göra.
Hälsningar
Lilla Gumman
Mobilt bredband är en dongel som man använder till laptopen. När man vill använda dongeln betalar man 29 kr om man bara behöver surfa en dag, 89 kr för en vecka o.s.v.
Att surfa på mobilen är inte samma sak som att surfa med datorn. Tele 2 har ett paket där man kan betala 29 kr i månaden för att kunna surfa upp till 200 MB på mobilen. Sen finns det andra surfpaket också, med högre månadskostnad och mer MB.
Att Tele 2:s kontantkort har ett maxpris på 3 kr/dag ser jag inte alls som konstigt. Det är ju 84 kr i månaden. Och det har inget med deras "ladda på och surfa" dongel att göra.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Lilla Gumman skrev:Hej!
Hälsningar
Lilla Gumman
Men man kan ju använda mobilen att surfa med datorn via. jag har inte fått det att fungera med min p990i, men det ska tydligen vara lätt med Androidmobiler.
Däremot kanske det är svårt att göra motsaten, surfa på mobilen med sådant där kontant mobilt bredband för dator? Jag kan inget om det.
- Bror Duktig
Köpte idag en Galaxy 5 till dottern. 1390 på Mediamarkt.
Så här långt är jag faktiskt ganska impad av den. Skärmen är liten (2,8) än Hero (3,2) men det känns inte som ett stort problem. Tvivlar dock på att hårdvaran och skärmen klarar av tyngre spel som Angry Birds.
Så här långt är jag faktiskt ganska impad av den. Skärmen är liten (2,8) än Hero (3,2) men det känns inte som ett stort problem. Tvivlar dock på att hårdvaran och skärmen klarar av tyngre spel som Angry Birds.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Angry birds spelas på den Galaxy 5 jag provar. Men jag avskyr spelet, så jag vet inte om det flyter felfritt. Personen som har telefonen säger att det fungerar bra, men jag vet att personen accepterar om olika spel hackar lite, så det kan ju hända att det hackar lite.
- Bror Duktig
Spelade en bana nu, nivå 5 såg det ut som. Hackade inte, men var hemskt trist att spela. Vad ser alla i detta spel???
- Bror Duktig
Det är ingen skillnad rent tekniskt på mobila bredband och på de tilläggstjänster som du kan teckna till ett abonnemang, såvida inte operatören har strypt hastigheten och lagt in ett för lågt datatak.
Det är samma typ av simkort, det är samma mobilmaster som används och det är dessutom oftast samma webbsidor du besöker i takt med att telefonerna blivit mer avancerade.
Att du använder en dongel är för att de flesta datorer saknar inbyggt 3G-modem.
Det är samma typ av simkort, det är samma mobilmaster som används och det är dessutom oftast samma webbsidor du besöker i takt med att telefonerna blivit mer avancerade.
Att du använder en dongel är för att de flesta datorer saknar inbyggt 3G-modem.
[OT]
Håller faktiskt med dig. Jag har spelat i 10 minuter och sedan var det astrist.
Lär vara ett finskt spel. Finns på en väldig massa plattformar, t.o.m. spelkonsoler.
De har tydligen som ambition att bli större än Mario..
[/OT]
Bror Duktig skrev:Angry birds, ja det är det spelet. Alla verkar gilla spelet utom jag som tycker att det är dötrist.
Håller faktiskt med dig. Jag har spelat i 10 minuter och sedan var det astrist.
Lär vara ett finskt spel. Finns på en väldig massa plattformar, t.o.m. spelkonsoler.
De har tydligen som ambition att bli större än Mario..
[/OT]
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11