Min handläggare sagt jag SKA vara hemma-nya regeln??
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Min handläggare sagt jag SKA vara hemma-nya regeln??
Ansökt om varaktigt hemma. Aldrig jobbat..
Handläggaren jag haft har förstått jag inte ska jobba. Sagt rakt ut till mig att jag ska överklaga om det inte går igenom..
NU undrar jag då
Nya reglerna
Är det HON som ska avgöra det åt mig nu eller har de någon ANNAN som gör det iaf??
Vill bara få ett litet hopp i allt ångest!!!
Admin
Rättade ett stavfel i rubriken.
Handläggaren jag haft har förstått jag inte ska jobba. Sagt rakt ut till mig att jag ska överklaga om det inte går igenom..
NU undrar jag då
Nya reglerna
Är det HON som ska avgöra det åt mig nu eller har de någon ANNAN som gör det iaf??
Vill bara få ett litet hopp i allt ångest!!!
Admin
Rättade ett stavfel i rubriken.
- Skruttibangbang
- Anslöt: 2010-07-30
alltså en annan handläggare?
Alltså.. Ska en annan handläggare bestämma nåt annat än vad MIN handläggare sagt..
Låter konstigt de ska heta handläggare (den som har hand om en grejjer,om det i själva verket är en man aldrig träffat som ska bestämma)
Fy fan va rörigt
Kommer få bli socfall nu ((
Låter konstigt de ska heta handläggare (den som har hand om en grejjer,om det i själva verket är en man aldrig träffat som ska bestämma)
Fy fan va rörigt
Kommer få bli socfall nu ((
- Skruttibangbang
- Anslöt: 2010-07-30
Vadå, så bara för att någon annan skall fatta beslutet så förutsätter du alltså att det skall bli avslag?
Försök nu se lite realistiskt på det hela i stället. Det troligaste är väl trots allt att beslutet godkänns, samtidigt som det förvisso kan finnas en (troligtvis ganska liten) risk att det blir ifrågasatt (inte detsamma som ett definitvit avslag det heller).
-Nej, ta det lugnt och sitt i båten så länge du inte fått svart på vitt att deet skulle komma att gå åt helvete, vilket jag faktiskt betvivlar att det kommer att göra.
Försök nu se lite realistiskt på det hela i stället. Det troligaste är väl trots allt att beslutet godkänns, samtidigt som det förvisso kan finnas en (troligtvis ganska liten) risk att det blir ifrågasatt (inte detsamma som ett definitvit avslag det heller).
-Nej, ta det lugnt och sitt i båten så länge du inte fått svart på vitt att deet skulle komma att gå åt helvete, vilket jag faktiskt betvivlar att det kommer att göra.
Jag tror de går på handläggarens linje. Min handläggare sa att det är mycket svårt att beviljas sjukersättning. Men när hon pratade med min kurator på telefon sa hon att jag borde få det.
Vet ej om de tog hjälp av försäkringsläkare. Beslutet är fattat av andra, högre personer. Har inte pappret framför mig nu. Men de har väl en nämnd.
Vet ej om de tog hjälp av försäkringsläkare. Beslutet är fattat av andra, högre personer. Har inte pappret framför mig nu. Men de har väl en nämnd.
- vallesmamma
- Anslöt: 2010-01-05
Re: Tack ni är bäst!
Skruttibangbang skrev:Tack ni finns!!!!
Tack för att du finns, Skruttibangbang och försök att inte tappa hoppet nu, för du kommer nog att få en varaktig sjukersättning om din handläggare står på din sida skulle jag tro.
Stor styrkekram från mig också!
Återgå till Att leva som Aspergare