Storebror ser dig/därför skall du inte köpa microsoft kinect
43 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
microsoft skriver över mina egna av ubuntus uppkopplinngsbara program, fan vad jag blir trött . har blåst ur datorn och börjat om från början,men måste låta windows 7 recovryas för att komma ut på nätet . kan koppla upp mig en gång från ubuntu sen kört .alltså microsoft verkar kunna det här att hacka linuxprogram har inte gett upp kommer att avinstallera allt som är microsoft codat .har läst på olika forum .men det verkar terminalstyrt .skall försöka mig på det MVH en frustrerad......,.......
Fördelen är att man kan praktiskt taget skriva vad man vill. Mitt användarnamn kan inte direkt koppas till mig. Det kan, om de nu på något sätt kommer över min IP address, möjligen koppla det till mitt användarnamn. Däremot att bevisa vem som sitter bakom tangentbordet är en helt annan sak. "Good luck, fucker!" kommer till tankarna.
Men på tanke med att lagar utav någon anledning kan skrivas om för att helga medel regeringen ser nödvändig, förstår jag inte. *host host* Ipred/FRA.
När var det senast vi hade folkomröstningar för t.ex lagar? Senaste jag kommer ihåg var gällande EU/Euro..
Patetiska "demokratiska" styre. Att välja vilka som får tala, och vilka man lyssnar på, låter inte särskilt demokratiskt i min mening.
En svensk tiger, jo visst..
Men på tanke med att lagar utav någon anledning kan skrivas om för att helga medel regeringen ser nödvändig, förstår jag inte. *host host* Ipred/FRA.
När var det senast vi hade folkomröstningar för t.ex lagar? Senaste jag kommer ihåg var gällande EU/Euro..
Patetiska "demokratiska" styre. Att välja vilka som får tala, och vilka man lyssnar på, låter inte särskilt demokratiskt i min mening.
En svensk tiger, jo visst..
Jag förstår din tankebana Firkraag, och jag håller med. Dessvärre grundar den sig på sunt förnuft, vilket USA antagligen är de sista landet på jorden när man fördelade just det.
Men man får hoppas att fler har läst 1984, och förstå att deras värld inte heller dramatiskt förändrades över en natt. Inte direkt i alla fall..
Många bäckar små..
Men man får hoppas att fler har läst 1984, och förstå att deras värld inte heller dramatiskt förändrades över en natt. Inte direkt i alla fall..
Många bäckar små..
Släng ut windoze, så blir du av med det problemet...
Varför kan du inte koppla upp dig på Internet i Ubuntu? Jag kör Ubuntu, och har aldrig haft problem med uppkopplingen. (Mobilt bredband)
Det är bara att formattera om hårddisken, så är du av med windoze för gott! (Lätt gjort med GParted från en Live-CD med Ubuntu.) Sen bara installera Ubuntu, och inget mer problem från m$...
Varför kan du inte koppla upp dig på Internet i Ubuntu? Jag kör Ubuntu, och har aldrig haft problem med uppkopplingen. (Mobilt bredband)
segdeg skrev:microsoft skriver över mina egna av ubuntus uppkopplinngsbara program, fan vad jag blir trött . har blåst ur datorn och börjat om från början,men måste låta windows 7 recovryas för att komma ut på nätet . kan koppla upp mig en gång från ubuntu sen kört .alltså microsoft verkar kunna det här att hacka linuxprogram har inte gett upp kommer att avinstallera allt som är microsoft codat .har läst på olika forum .men det verkar terminalstyrt .skall försöka mig på det MVH en frustrerad......,.......
Det är bara att formattera om hårddisken, så är du av med windoze för gott! (Lätt gjort med GParted från en Live-CD med Ubuntu.) Sen bara installera Ubuntu, och inget mer problem från m$...
Använder du gmail? Du vet att google har "reklam" som de kallar det på en väldigt stor andel av internets hemsidor. Denna "reklam" går att koppla till ditt gmailkonto och/eller googlesökningar eller koppla ihop helt andra hemsidor och profiler. Google ger ut denna data till polisen vid efterfrågan och om landets lagar tillåter det. Vad de tjänar på det är troligtvis mer eller mindre hemligt. Att man kan skriva vad som helst på internet är ju sant, man slipper att se besvikna ansikten så negativa åsikter och skit delar man gärna av sig, men man är långt ifrån spårbar.Heishi skrev:Fördelen är att man kan praktiskt taget skriva vad man vill. Mitt användarnamn kan inte direkt koppas till mig. Det kan, om de nu på något sätt kommer över min IP address, möjligen koppla det till mitt användarnamn.
Visserligen något man säkert aldrig kommer kunna vara helt säker på men vi får bättre teknik, t.ex fingeravtrycksteknik som redan börjat användas för inloggning. Dock är det väl snarare standard för polisen att granska google/MSN/Facebook data vid brottsmål, behöver inte vara dator/internetrelaterad kriminalitet. Så du kan säga hej till din anonymitet så länge du inte gör något för att aktivt främja den.Däremot att bevisa vem som sitter bakom tangentbordet är en helt annan sak. "Good luck, fucker!" kommer till tankarna.
Senast redigerad av Parvlon 2010-12-31 23:49:42, redigerad totalt 1 gång.
Fint då vet vi att du inte kommer behöva hjälp även om du startar trådar i IT avdelningen på forumet. Alla trådstarter av dig där kommer att betraktas som ironi från min sida.Firkraag skrev:Jag har inte haft några problem med Windows på många många år. Gäller bara att veta vad man sysslar med framför datorn så kommer inte ni ha det heller.
T.om en apa kan använda windows. Ubuntu är inte långt efter i användarvänlighet (dvs ikon/fönster navigering)men mycket säkrare.
Firkraag skrev:Jag har inte haft några problem med Windows på många många år. Gäller bara att veta vad man sysslar med framför datorn så kommer inte ni ha det heller.
Vad VI sysslar med framför datorn??? Det är ju för h-e windoze som skräpar ner så förbaskat med alla uppdateringar, och inte städar upp efter sig, som på ett par år gör datorn så seg att den knappt funkar längre! (Okej, man kan stänga av automatiska uppdateringar, så slipper man åtminstone det problemet...)
Och all fragmentering den håller på med... Sprida ut filerna hur som helst, och slöa ner datorn nåt enormt! Så man måste både städa (och i nyare versioner även betala för städprogrammen!) och defragmentera regelbundet, för att hålla det värsta skräpet borta. Snacka om en massa onödigt underhållsarbete för att hålla windoze i någorlunda gott skick...
Jag har bara fått ett virus en enda gång, som inte hann ställa till med nåt (tack vare att Firefox uppmärksammade AV-programmet om att det förmodligen var ett nytt oidentifierat virus (stod alltså inte ens med bland virusdefinitionerna i mitt AV-program!)) Så jag har nog skött mig rätt bra på min sida om skärmen, men ändå fått problem pga windoze... Går aldrig mer tillbaka till det eländet!
Parvlon skrev:Använder du gmail? Du vet att google har "reklam" som de kallar det på en väldigt stor andel av internets hemsidor. Denna "reklam" går att koppla till ditt gmailkonto och/eller googlesökningar eller koppla ihop helt andra hemsidor och profiler. Google ger ut denna data till polisen vid efterfrågan och om landets lagar tillåter det. Vad de tjänar på det är troligtvis mer eller mindre hemligt. Att man kan skriva vad som helst på internet är ju sant, man slipper att se besvikna ansikten så negativa åsikter och skit delar man gärna av sig, men man är långt ifrån spårbar.
Kan du rekommendera nåt lämpligt gratisalternativ till gmail?
Tyvärr inte, använder nästan bara gmail, har flera konton där just för att det går så smidigt. Aldrig varit några problem vid vanlig användning som jag kommer ihåg nu. Mail.com och hotmail.com är oxå gratis men oftare problem. Går ju att rensa cookies eller ha olika webbläsare för mailhantering/resten av internet och gärna någon ad-block.Kimmelie skrev:Kan du rekommendera nåt lämpligt gratisalternativ till gmail?
Parvlon skrev:Tyvärr inte, använder nästan bara gmail, har flera konton där just för att det går så smidigt. Aldrig varit några problem vid vanlig användning som jag kommer ihåg nu. Mail.com och hotmail.com är oxå gratis men oftare problem. Går ju att rensa cookies eller ha olika webbläsare för mailhantering/resten av internet och gärna någon ad-block.Kimmelie skrev:Kan du rekommendera nåt lämpligt gratisalternativ till gmail?
Fördelen med gmail är ju att man kan exportera mailen till sitt mailprogram på datorn, det vet jag ingen annan gratis mail som tillåter. Men om jag bara kollar mailen på datorn (Evolution, om det spelar nån roll vilket mailprogram man använder), och nästan aldrig loggar in på gmail på webben - har de samma koll på mig då? Adblock plus har jag självklart som tillägg i FF!
Kanske borde sluta använda google som sökmotor... Vad är det för ena skumma typer bakom google egentligen? Jag som trodde att google var bra...
Klart de är bra, annars skulle jag inte använt deras tjänster. Om ditt mailprogram använder samma IP/anslutning som du du gör googlesökningar så bör det inte vara särskilt svårt att koppla dem samman. Jag har fått mina mail på datorn från både hotmail.com och mail.com och aldrig betalat för någon mailtjänst förutom de som varit inbakade i bredbandsavgiften. Google lyder nog lagarna i respektive land, den informationen som krävs för att de ska ge individanpassad reklam är intressant för staten och det vore troligen olagligt för dem att sitta inne med sådan information när staten ber om den.Kimmelie skrev:Fördelen med gmail är ju att man kan exportera mailen till sitt mailprogram på datorn, det vet jag ingen annan gratis mail som tillåter. Men om jag bara kollar mailen på datorn (Evolution, om det spelar nån roll vilket mailprogram man använder), och nästan aldrig loggar in på gmail på webben - har de samma koll på mig då? Adblock plus har jag självklart som tillägg i FF!
Kanske borde sluta använda google som sökmotor... Vad är det för ena skumma typer bakom google egentligen? Jag som trodde att google var bra...
Problemet med oanonymitet är väl eg. inte så stort att man ska gå och oroa sig om man inte blir misstänkt för något brott som kan ge fängelse. Hade inte tänkt att bli det själv så. Reklamen är något vi får för att tjänsterna är gratis. Finns som tur är inget som hindrar en att ta bort skiten dock.
Givetvis kan man aldrig undvika att kunna bli spårad. Vill man, så kan man. Så att säga. Jag förstår vad du menar när du skriver att du inte tänkt att utföra handlingar som kan leda till misstanke om brott, det jag dock ser som ett problem är inte enbart utav den naturen.
Uppskattningsvis fildelar en stor del utav användare här på forumet, och det är som bekant ett brott. Eller rättare sagt, en definitionsfråga, över hur olika domar har ställts. Hursomhelst är den luddig, då det är nästan har varit unika bedömningar i varje fråga.
Det jag tänker på är ifall då t.ex MS använder kinetic på ett eller annat sätt att lagra information, som inte används som bevis i en utredning m.m, så ser jag inte heller meningen med att just lagra det. Jag vill även noggrant poängtera att när det kommer till övervakning, ser jag inga fel i att göra det, om det gäller brottsförhindring eller liknande.
Problemet är när övervakningen fortsätter, blir en del utav vår vardag, och lagar eller liknande dem, som ipred/fra, o.s.v. vidareutvecklas. Övervakningen finns redan, men lagar kan alltid ändras. Uppenbarligen - "Inte sant, TPB?"
Uppskattningsvis fildelar en stor del utav användare här på forumet, och det är som bekant ett brott. Eller rättare sagt, en definitionsfråga, över hur olika domar har ställts. Hursomhelst är den luddig, då det är nästan har varit unika bedömningar i varje fråga.
Det jag tänker på är ifall då t.ex MS använder kinetic på ett eller annat sätt att lagra information, som inte används som bevis i en utredning m.m, så ser jag inte heller meningen med att just lagra det. Jag vill även noggrant poängtera att när det kommer till övervakning, ser jag inga fel i att göra det, om det gäller brottsförhindring eller liknande.
Problemet är när övervakningen fortsätter, blir en del utav vår vardag, och lagar eller liknande dem, som ipred/fra, o.s.v. vidareutvecklas. Övervakningen finns redan, men lagar kan alltid ändras. Uppenbarligen - "Inte sant, TPB?"