Tvångsmedcinering.??
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Tvångsmedcinering.??
är det verkligen helt ok att boka tid hos läkare för att man upplever en person deprimerad och sedan försöka få denna person att få antidepressiv utskrivet..?
och sedan efter det bara köra på och komma med vattenglas och en Caps..
sedan efter det så är det ju omöjligt att försöka att sluta om de tvingar en att ta.
så var det på gruppboendet i Täby så kör de också med på behandlingshem.
det gäller nästan att bli förbannad och hota dem för att slipa medicinering ..
SÅ hur vanligt är detta fenomen.??
Är det egentligen inte bara psykvården och psykiatrin som har rätt att med tvång ge mediciner ..??
vanliga LSS gruppboenden eller så har väl inga av dessa rättigheter??
och sedan efter det bara köra på och komma med vattenglas och en Caps..
sedan efter det så är det ju omöjligt att försöka att sluta om de tvingar en att ta.
så var det på gruppboendet i Täby så kör de också med på behandlingshem.
det gäller nästan att bli förbannad och hota dem för att slipa medicinering ..
SÅ hur vanligt är detta fenomen.??
Är det egentligen inte bara psykvården och psykiatrin som har rätt att med tvång ge mediciner ..??
vanliga LSS gruppboenden eller så har väl inga av dessa rättigheter??
MsTibbs skrev:Känner du dig deprimerad manne? Varför vill du i så fall inte ta medicin? Antidepp har rätt milda biverkningar. Eller handlar det om någon annan?
Är under tvångsmedicinering nu igen flera år efteråt.
har eller är tyvär för feg för att kunna våga säga nej till läkaren att man icke vill ha SSRI..var förut till och med för feg för att våga säga nej till SRRI som allmänläkaren på vårdcentralen erbjöd mig..
De har stor respekt så att våga säga nej till dem eller man har svårt att våga med det..
har egentligen aldrig velat böjar med SSRI utan första gången så¨det var allmänläkaren vårdcentralen som föreslog det med SSRI sedan några år senare så tog psykiatrin över hela medicin biten..
upplever en del bieffekter men det kan lika väl vara en själv och sina egna besvär??
Förstår inte varför du inte tackade nej från början. Du kommer inte ihåg hur du tänkte?
Själv var det oxå ett "påtvingat" erbjudande jag fick men det gjorde det enklare att tacka nej. Hade bokat själv men då pga. mina sömnbesvär som jag ville ha tillfällig hjälp med i form av sömntabletter. Antidepp hade han dock i fickan som han tog upp precis som att det stod mitt namn på dem redan. När jag märker sånt blir jag mer försvarsinriktad och tvärbromsar. Slutade med att jag fick en ask med sömntabletter och jag såg han aldrig mer. Hur mycket kontakt med psykiatrin mer än den jag har haft sen dess går knappast att veta men den lär inte ha varit mindre än noll om jag började.
Själv var det oxå ett "påtvingat" erbjudande jag fick men det gjorde det enklare att tacka nej. Hade bokat själv men då pga. mina sömnbesvär som jag ville ha tillfällig hjälp med i form av sömntabletter. Antidepp hade han dock i fickan som han tog upp precis som att det stod mitt namn på dem redan. När jag märker sånt blir jag mer försvarsinriktad och tvärbromsar. Slutade med att jag fick en ask med sömntabletter och jag såg han aldrig mer. Hur mycket kontakt med psykiatrin mer än den jag har haft sen dess går knappast att veta men den lär inte ha varit mindre än noll om jag började.
Parvlon skrev:Förstår inte varför du inte tackade nej från början. Du kommer inte ihåg hur du tänkte?
SAMMA här också då det var sömnproblem zopiklon..
Men då så brukar de komma med extra bonus grejer efter ett tag antidepp brukar vara en extra gåva från dem en bonus..
vad jag märkte är att vanlig vårdcentral brukar också ofta erbjuda antidepp så som psykiatrin gör för jag hade vänt mig först till vårdcentralen praktikertjänst täby för sömnbesvär..
jo jag minns hur jag tänkte hade svårt att säga nej då andra vårdare hade sökt för min räkning bakom min rygg så jag var för feg för att säga nej helt hel enkelt de hade sökt för att de trodde antog att jag då var lite depp och då så direkt vill frågade läkaren vill du inte ha någon antidepp??
det där är det farliga med gruppboende andra ordar tid åt en eller gör saker som man icke vet om ..im losing my self control
sedan efter det psykiatrin och bara fortsatt och nu eller är man ju skriven på detta 4 life.
men visst bor du själv utan vårdare ect så är det ju bara att lägga av på 5 min.
Sömnmedicin är skit, tror inte på det i längden. Jag käkade slut på asken jag fick sen beställde jag inte mer och nu sover jag som en stock igen. Iofs äter jag inte ens alvedon, räcker att jag vet möjligheten finns.manne skrev:
Men då så brukar de komma med extra bonus grejer efter ett tag antidepp brukar vara en extra gåva från dem en bonus..
vad jag märkte är att vanlig vårdcentral brukar också ofta erbjuda antidepp så som psykiatrin gör för jag hade vänt mig först till vårdcentralen praktikertjänst täby för sömnbesvär..
jo jag minns hur jag tänkte hade svårt att säga nej då andra vårdare hade sökt för min räkning bakom min rygg så jag var för feg för att säga nej helt hel enkelt de hade sökt för att de trodde antog att jag då var lite depp och då så direkt vill frågade läkaren vill du inte ha någon antidepp??
det där är det farliga med gruppboende andra ordar tid åt en eller gör saker som man icke vet om ..im losing my self control
sedan efter det psykiatrin och bara fortsatt och nu eller är man ju skriven på detta 4 life.
[url=http://postimage.org/image/2knl7gcdg/][img]http://s4.postimage.org/2knl7gcdg/Prozac_Pringles_42126.jpg[/im
men visst bor du själv utan vårdare ect så är det ju bara att lägga av på 5 min.
Jo på hem är det ju en annan sak eftersom det ska fungera som "låtsasfamilj" fast så effektivt som möjligt. Då lär snabbfixar oftare vara det enda alternativet. Är man mer energikrävande i en riktig familj så är det helt naturligt att man får extra uppmärksamhet jmf. med alla syskon men även där tror jag det förekommer att man säger åt Läkaren att ge den jobbiga ungen något piller för ändrat beteende. Bara att googla så får man det bekräftat. Det är en helt annan kontakt man har med folk som tjänar pengar på en och andra man delar samma gener med. Tror som MsTibbs att du kan få hjälp med nedtrappning om du bara ger den infon till rätt snubbe.
Hade nog börjat med den som står som utskrivare på askarna, han måste ju kunna lotsa en rätt. Om inte annat så kan du använda hans nekande hjälp senare ifall du får för sig att jävlas tillbaka.
Jag tror inte att de t.ex vill vara uthängda med namn på internet ifall det rör sig om kritik.
Senast redigerad av Parvlon 2011-01-01 2:05:25, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon skrev:Sömnmedicin är skit, tror inte på det i längden. Jag käkade slut på asken jag fick sen beställde jag inte mer och nu sover jag som en stock igen. Iofs äter jag inte ens alvedon, räcker att jag vet möjligheten finns.manne skrev:
[url=http://postimage.org/image/2knl7gcdg/][img]http://s4.postimage.org/2knl7gcdg/Prozac_Pringles_42126.jpg[/im
Jo på hem är det ju en annan sak eftersom det ska fungera som "låtsasfamilj" fast så effektivt som möjligt. Då lär snabbfixar oftare vara det enda alternativet. Är man mer energikrävande i en riktig familj så är det helt naturligt att man får extra uppmärksamhet jmf. med alla syskon men även där tror jag det förekommer att man säger åt Läkaren att ge den jobbiga ungen något piller för ändrat beteende. Bara att googla så får man det bekräftat. Tror som MsTibbs att du kan få hjälp med nedtrappning om du bara ger den infon till rätt snubbe.
Hade nog börjat med den som står som utskrivare på askarna, han måste ju kunna lotsa en rätt. Om inte annat så kan du använda hans nekande hjälp senare ifall du får för sig att jävlas tillbaka.
Jag tror inte att de t.ex vill vara uthängda med namn på internet ifall det rör sig om kritik.
nej har inte direkt haft någon kontakt utan har fått sådan där e recept långa som räcker flera års tid..asså e recept som räcker ca 2 år eller mera..
[mod]Admin
manne fick den 16 dec ett förbud att starta nya trådar och det förbudet gäller hela januari ut. Tråden låses därför.[/mod]
manne fick den 16 dec ett förbud att starta nya trådar och det förbudet gäller hela januari ut. Tråden låses därför.[/mod]
Återgå till Aspergare och vården