Synpunkter på forumutseendet

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Theone » 2010-12-31 17:19:31

Hail Hitler :)

Admin

Detta och fler inlägg de senaste dygnen har fått mig att ge dig ett kort uppehåll från forumet för olämpligt uppträdande.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Theone
Får inte posta
 
Inlägg: 287
Anslöt: 2010-11-04

Inläggav Miche » 2010-12-31 22:40:28

rdos skrev:Alla orkar inte installera alternativa läsare. Speciellt inte om det bara handlar om mindre problem. Faktum är att IE är den vanligaste läsaren, och då får man se till att den fungerar. Även om den är full av buggar och annat skit.

Nu är vi ju lite OT...

IE är visserligen väldigt vanligt, men tyvärr är Microsoft dåliga på att följa på att följa de standarder som sätts upp. Det är gott om sidor som inte fungerar speciellt bra i IE, men som både Opera, Firefox, Safari och Chrome kan hantera, trots att sidorna är skrivna enligt konstens alla regler.

Din formulering se till att den fungerar var ju klockren... ;) Syftningen på IE var ju helt klar och vem ska se till att IE fungerar? Microsoft gör det ju inte...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav Dagobert » 2010-12-31 23:36:54

Miche skrev:
rdos skrev:Alla orkar inte installera alternativa läsare. Speciellt inte om det bara handlar om mindre problem. Faktum är att IE är den vanligaste läsaren, och då får man se till att den fungerar. Även om den är full av buggar och annat skit.

Nu är vi ju lite OT...

Ska du säga, det var du som började, trots att jag bad att slippa webbläsardiskussion:
Miche skrev:
Dagobert skrev:Jag vill att foruminnehållet ska anpassa sig efter fönstret. Som det är nu måste jag ha helfönster, men får ändå scrolla sidledes ibland. (Jag har IE och tänker inte byta pga detta, inget att diskutera, tack).

Hade du inte varit så jävla envis med IE hade jag kunnat lösa det åt dig här och nu, men med IE är det tvärkört för någon annan än de som administrerar att göra något åt det...

Miche skrev:
Dagobert skrev:Miche, har du nåt emot att jag får mina förslag bifallna? Om inte kanske du vill vara snäll att inte motverka dem.

Nejdå, inte alls. Jag motarbetar inte dig (förutom ditt val av vävläsare som är fullständigt idiotiskt), men jag tror inte att de som administrerar kommer att göra något åt det eftersom de har fullt upp med annat...

Miche skrev:
Dagobert skrev:Visst motarbetar du.

Jag vill hellre ge dem en chans att bli klar med uppdateringen till en ny version av phpbb än att lägga tid på skitsaker som ändå går att lösa genom att exempelvis inte använda sånt skräp som IE!
Dagobert
 
Inlägg: 14479
Anslöt: 2010-11-30

Inläggav geocache » 2011-01-08 23:39:20

Hallå Titti!

Mycket mycket bra skrivet och beskrivet av dig, anser jag!

/geocache

Titti skrev:Admin

Jag vill också gärna se en utveckling av forumet rent tekniskt, i första hand en övergång till phpbb3. Att lägga jobb på att putsa på phpbb2, som vi använder nu, är inte meningsfullt.

Problemet är att vi som driver forumet arbetar ideellt med det, vi är aspergare med allt vad det innebär och vi har dessutom alla ett liv utanför forumet och det kommer alltid före forumet och måste alltid få lov att göra det.

Ingen av oss kan sätta sig ner och arbeta koncentrerat med detta tills det är klart. Vi gör vad vi kan och i den takt vi hinner och orkar - mer kan vi inte göra. Jag hoppas ständigt kunna konvertera en testversion av forumet för att se vad som behöver göras mer för att det ska bli en bra lösning för alla, men ännu har jag inte hunnit det.

Forumet har en mängd speciallösningar, såväl när det gäller layout som funktioner, för att det ska passa så många som möjligt av er och eftersom aspergare vanligtvis inte gillar förändringar är det noga att de blir så få som möjligt och att det blir en så konfliktfri övergång som det kan. Hur många av de speciallösningarna som fortfarande kommer att vara nödvändiga efter en övergång vet vi inte, inte heller till vilka av dem det finns färdiga lösningar att använda istället.

Ni får ge er till tåls. Andra möjligheter finns helt enkelt inte.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in