Måste man äta mediciner??

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Måste man äta mediciner??

Inläggav manne » 2010-12-31 17:58:30

Skruttibangbang skrev:Om en läkare tror man akn bli av me olika symptom av någon medicin.Måste man då äta den enligt FK??
Jag är så totalt emot sånt..... :( Testat saker men blev bara galen..

nej det finns inget värre än när du besöker eller när andra bokar en tid hoss läkaren för dina besvär eller för att de tycker att du är depp..

tackar du då Ja till SSRI som de erbjuder så är du rövknullad och körd för då så måste du käka skiten livet ut..för de på boendet kommer att se till att du tar det och fortsätter att ta den livet ut också.

även på vårdcentralen så är de pigga på SSRI prepp och skriva ut och ge..
Men måste fan med stå på sig och säga tvärt NEJ..
manne

Anslöt: 2007-08-23

Inläggav manne » 2010-12-31 17:59:57

manne skrev:
Skruttibangbang skrev:Om en läkare tror man akn bli av me olika symptom av någon medicin.Måste man då äta den enligt FK??
Jag är så totalt emot sånt..... :( Testat saker men blev bara galen..

nej det finns inget värre än när du besöker eller när andra bokar en tid hoss läkaren för dina besvär eller för att de tycker att du är depp..

tackar du då Ja till SSRI som de erbjuder så är du rövknullad och körd för då så måste du käka skiten livet ut..för de på boendet kommer att se till att du tar det och fortsätter att ta den livet ut också.

även på vårdcentralen så är de pigga på SSRI prepp och skriva ut och ge..
Men måste fan med stå på sig och säga tvärt NEJ..

tror icke läkaren på vårdcentralen blir förolämpad om man säger nej.??
manne

Inläggav MsTibbs » 2010-12-31 18:03:56

manne skrev:tackar du då Ja till SSRI som de erbjuder så är du rövknullad och körd för då så måste du käka skiten livet ut..för de på boendet kommer att se till att du tar det och fortsätter att ta den livet ut också.

Varför inte prova, om man är depp? Bara att sluta om man inte tycker om den. Hellre bieffekter än depression säger jag i alla fall.
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav manne » 2010-12-31 18:28:24

MsTibbs skrev:
manne skrev:tackar du då Ja till SSRI som de erbjuder så är du rövknullad och körd för då så måste du käka skiten livet ut..för de på boendet kommer att se till att du tar det och fortsätter att ta den livet ut också.

Varför inte prova, om man är depp? Bara att sluta om man inte tycker om den. Hellre bieffekter än depression säger jag i alla fall.

Nej sluta går icke om du bo på gruppboende för då så tar de över hela medicin ansvaret samma sak nu igen..sluta går icke ..eller om man icke är jävligt otrevliga och skriker ska icke ha någon jävla medicinen till dem och sedan hotar med näven...

dock så blir du jävligt medgörlig om du käkar SSRI och säger ja till allt skit-.

som sagt sluta eller testa går icek om du bor på något boende då så skriver de upp att du ska ta din medicin..

Bild
manne

Inläggav Parvlon » 2010-12-31 18:35:55

Jag sa "nej" till antidepp för flera år sedan och Läkaren tittade på mig som jag vore en idiot. Det var min "husläkare" och har aldrig träffat honom efter det. Behöver inte hjälp från trollkarlar, uppenbarligen. Att tänka själv är, som manne är inne på, konsekvensen av att inte göra som folk säger till en är det bästa valet.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav manne » 2010-12-31 18:44:45

MsTibbs skrev:

sluta om de kommer med vattenglas och piller..du får bara sluta med det om du lyckas få din läkare husläkare ect att få dig av pillren..
sluta på eget bevåg glöm det.

på gruppboenden och liknade så delas det ut medicin eller de ser till att du tar den.

men om du senare blir galen av den och gör dumma saker så åker du på konsekvenserna av dem igen annan tar ansvar du får åka på allt.

eller så går det ju alltid att hävda att det var ditt handikapp och medcinen är ofarlig.??
manne

Inläggav manne » 2010-12-31 18:57:10

Parvlon skrev:Jag sa "nej" till antidepp för flera år sedan och Läkaren tittade på mig som jag vore en idiot. Det var min "husläkare" och har aldrig träffat honom efter det. Behöver inte hjälp från trollkarlar, uppenbarligen. Att tänka själv är, som manne är inne på, konsekvensen av att inte göra som folk säger till en är det bästa valet.

ja det gäller att stå på sig och försaka att tänka själv där och inte bha ja visst är väl good.

Serotonin

Utseende Vita kristaller

Huvudfara
Hälsovådlig Hälsovådlig

Hur rangordningar bildas hos kräldjur, fåglar och däggdjur har studerats i detalj. Innan djuren har träffat varandra har de en förkärlek för att antingen fly eller anfalla om de blir retade. Hos många arter har fredliga hannar (som föredrar att vika undan i en konflikt med en jämnstark hane och få en låg rang) mycket serotonin och lite glukokortikoider medan aggressiva hannar har lite serotonin och mycket glukokortikoider.[källa behövs]

som jag visst det de gör en mera snällare och mera foglig..
sedan så kan man bli nervös av den också och nervig.??

Bild
manne

Inläggav MsTibbs » 2011-01-01 0:03:48

manne skrev:sluta om de kommer med vattenglas och piller..du får bara sluta med det om du lyckas få din läkare husläkare ect att få dig av pillren..
sluta på eget bevåg glöm det.

Jag har svarat i annan tråd denna fråga.
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav ford » 2011-01-01 22:26:56

Jag har konskevent vägrat att ta emot knark från psykvården, hur dåligt jag än mått och ja, jag har faktiskt mått fruktansvärt dåligt och t.o.m. krisat till den grad att hela mitt liv höll på att falla samman vid ett tillfälle.

Anledningen är att jag alltid vetat anledningen till att jag mått dåligt: att jag vid dessa tillfällen hamnat i tillsynes hopplösa livssituationer på det rent praktiska planet och det jag varit i behov av har då varken varit knark eller hjärnskrynklare utan någon som kunnat hjälpa mig att reda ut min situation.

När man ser hur många här på forumet som är läkemedelsberoende och när man hör- och läser om vilka hemsa bieffekter sånt jävla knark (för det är just vad det är) kan ge, så kan jag känna att min envishet antagligen räddat mitt liv.

-Tycker det är för jävligt att samhället inte kan ställa upp med sådant istället, bara för att det antagligen kostar mer pengar.
ford

Anslöt: 2006-03-14

Inläggav matterik » 2011-01-01 23:37:08

Jag håller med ford här. Jag åt själv psykmedicin under 8 månader av mitt liv när jag var 23 och det resulterade i hål i varenda tand. Jag har aldrig haft ett hål varken före eller efter. Dessutom på slutet så gav de mig mallorol. En medicin som har som biverkan plötslig död och därför inte säljs idag, men det här var 1995. Självklart fick jag ingen information om risker. Jag fick helt enkelt lov att sluta gå till psykiatrin. Det var så jag löste det hela. Sluta ta medicinen och sluta gå dit helt enkelt. Jag tackar gudarna att jag tog det beslutet så här i efterhand.

När det gäller SSRI så har jag sätt själv de så kallade utsättningssymptomen på en person som jag känt väl. Den personen tvingades att återgå till att äta medicinen för att personen helt enkelt inte klarade av att sluta. Dvs abstinensen blev så stark att personen fick lov att börja igen. Det kallas ju dock inte abstinens för SSRI.

1995 va det som jag medicinerades med neuroleptika. 2010 va jag i kontakt med psykiatrin igen och de erbjöd mig SSRI. Det finns inget i hela världen som de skulle kunna ha sagt för att fått mig att tacka ja till en psykmedicin oberoende vilken det var. Och jag tackade även nej.

Ska också tillägga att jag aldrig tagit droger i mitt liv. Har dock smakat alkohol men tycker inte det är gott helt enkelt.
matterik
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-01-17

Återgå till Aspergare och vården

Logga in