Hur vanligt är asperger och autism?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Hur vanligt är asperger och autism?

Inläggav fysiknörd » 2010-12-29 12:55:10

Hej! Hörde ett program i radio imorse ang. asperger m.m. och de nämnde hur vanligt det är bland barn idag att ha autismrelaterade svårigheter. Dock missade jag siffran. Så jag tänkte, ni borde ha koll på detta. :?:
fysiknörd
Ny medlem

Anslöt: 2010-09-08

Re: Hur vanligt är asperger och autism?

Inläggav prodge64 » 2010-12-29 13:27:25

fysiknörd skrev:Hej! Hörde ett program i radio imorse ang. asperger m.m. och de nämnde hur vanligt det är bland barn idag att ha autismrelaterade svårigheter. Dock missade jag siffran. Så jag tänkte, ni borde ha koll på detta. :?:

Jag har tyvärr inget svar på din fråga men tycker att det vore intressant att höra detta program. Jag antar att det var SR som sände det? Alltså P1 eller P2 osv. Förhoppningsvis går det att lyssna på programmet igen på sr.se i så fall.
prodge64

Anslöt: 2008-10-31

Re: Hur vanligt är asperger och autism?

Inläggav fysiknörd » 2010-12-29 13:46:49

prodge64 skrev:
fysiknörd skrev:Hej! Hörde ett program i radio imorse ang. asperger m.m. och de nämnde hur vanligt det är bland barn idag att ha autismrelaterade svårigheter. Dock missade jag siffran. Så jag tänkte, ni borde ha koll på detta. :?:

Jag har tyvärr inget svar på din fråga men tycker att det vore intressant att höra detta program. Jag antar att det var SR som sände det? Alltså P1 eller P2 osv. Förhoppningsvis går det att lyssna på programmet igen på sr.se i så fall.

P4. Här: http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4262218

Kan inte lyssna på det, min dator är dålig.
fysiknörd
Ny medlem

Inläggav fysiknörd » 2010-12-29 13:50:07

fysiknörd
Ny medlem

Återgå till Aspergare och vården

Logga in