Gratis ipad från Arbetsförmedlingen!

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Gratis ipad från Arbetsförmedlingen!

Inläggav ragnevi » 2010-12-23 14:38:54

Nåja, inte så att de kastar ut dem på förbipasserande men det är faktiskt möjligt att få en ipad som arbetstekniskt hjälpmedel, men få känner till möjligheten. Har lagt ut mer info på min blogg.
ragnevi

Anslöt: 2007-05-31

Inläggav kuromi » 2010-12-29 12:24:30

hur går man till väga för att få en ipad från arbetsförmedlingen?

ber man om det själv "jag skulle vilja ha en ipad... " ?

ansöker man om det och isåfall hur motiverar man att man just behöver en ipad?

hur gjorde du helt enkelt?
kuromi

Anslöt: 2010-12-27

Inläggav kuromi » 2010-12-29 12:25:54

glömde att fråga...

äger jag ipaden eller tillhör den arbetsgivaren på något vis eller tillhör den AF?

tänkte om man måste lämna tillbaka den när man kanske slutar arbeta eller byter arbete osv?
kuromi

Anslöt: 2010-12-27

Inläggav ragnevi » 2010-12-29 12:34:50

Jag beskrev hur jag hade problem med att komma ihåg att ta med mig alla dokument som jag måste ha med mig inför ett möte och att jag har svårt att strukturera och organisera.

Min handläggare förstod först inte alls, när jag sa att jag ville ha en whiteboard så sa hon att det går inte, hjälpmedel ska vara personliga.
Hon hade förmodligen svårt att tänka sig att du kan ha en whiteboard någon annanstans än i ett konferensrum.

I alla fall, jag fick en SIUS-konsulent och han letade upp företaget iCap och där fick jag träffa en kille som föreslog denna lösning, att jag skulle lägga alla dokument i Dropbox direkt när jag får handlingarna via mail och öppna dem i ipad på mötena, istället för att skriva ut dem.

Men efter att jag fick detta så har fler personer hört av sig till Arbetsförmedlingen och bett om att få komma till iCap.

Nej, det är min egen ipad och jag kommer inte behöva lämna tillbaks dem.
ragnevi

Anslöt: 2007-05-31

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in