Asperger och parafilier
53 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
rdos skrev:Det är nog svårare än Theone tror att koppla ihop det hela. Jag har ju varit rätt så rak i pedofilidebatten, men då har jag bara deklarerat att jag ogillar tvångsmässigt, åldersmatchade relationer och att npf-barn tenderar att dras till mig. Förmodligen är det min enda koppling till pedofili, och det kan ju vara likartat för de andra parafilierna.
Jag vet inte, men det lilla kanske räcker som slagträ i en vårdnadstvist...
Senast redigerad av Dagobert 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
Dagobert skrev:rdos skrev:Det är nog svårare än Theone tror att koppla ihop det hela. Jag har ju varit rätt så rak i pedofilidebatten, men då har jag bara deklarerat att jag ogillar tvångsmässigt, åldersmatchade relationer och att npf-barn tenderar att dras till mig. Förmodligen är det min enda koppling till pedofili, och det kan ju vara likartat för de andra parafilierna.
Jag vet inte, men det lilla kanske räcker som slagträ i en vårdnadstvist...
Kanske, men jag räknar inte med att bli inblandad i någon vårdnadstvist. Hemmavarande barn är 16 och 17. LVUade sonen är visserligen bara 6, men ovanstående duger nog inte som skäl till LVU heller.
Annars har du naturligtvis rätt. Har man småbarn ska man hålla sin mun helt förseglad kring parafilier.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
Theone skrev:Alien skrev:
Nu skrev Bjäbbmonstret "skräms", inte "skäms".
Jag skulle för min del också blivit skrämd om någon velat utöva S/M med mig. (Som tur är har ingen gjort det.)
Oj jag läste nog konstig igår (vart lite öl) men ok varför bli rädd då? Vad är det att vara rädd för jag förstår inte faktisk, iaf inte ifrån det manliga perspektivet.
Mvh
Jag tycker våld och förnedring är skrämmande och motbjudande.
Förresten tycker jag inte män ska känna sig helt säkra heller. Har sett deckare där både män och kvinnor ställt upp på att bli bundna av sin sexualpartner. Sen har det varit lätt att mörda dem.
Jag har alltid tyckt att den här sången är lite obehaglig och hotfull:
http://www.youtube.com/watch?v=rJE_Sc1Wags
Some of them want to use you
Some of them want to get used by you
Some of them want to abuse you
Some of them want to be abused
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 19:02:37, redigerad totalt 1 gång.
Alien skrev:Theone skrev:Alien skrev:
Nu skrev Bjäbbmonstret "skräms", inte "skäms".
Jag skulle för min del också blivit skrämd om någon velat utöva S/M med mig. (Som tur är har ingen gjort det.)
Oj jag läste nog konstig igår (vart lite öl) men ok varför bli rädd då? Vad är det att vara rädd för jag förstår inte faktisk, iaf inte ifrån det manliga perspektivet.
Mvh
Jag tycker våld och förnedring är skrämmande och motbjudande.
Förresten tycker jag inte män ska känna sig helt säkra heller. Har sett deckare där både män och kvinnor ställt upp på att bli bundna av sin sexualpartner. Sen har det varit lätt att mörda dem.
Jag har alltid tyckt att den här sången är lite obehaglig och hotfull:
http://www.youtube.com/watch?v=rJE_Sc1WagsSome of them want to use you
Some of them want to get used by you
Some of them want to abuse you
Some of them want to be abused
Haha ja blir man tillfrågad om att bli fast bunden då får man nog tänka efter innan , inte bara för att man kan bli mördad utan snarare för att man fullständigt överlåter kontrollen till någon annan. Då ska man kunna lite på den andra till 100 % också. Vet kompisar som råkat ut för ganska skämmiga saker och även obehagliga saker på så sätt, hehe.
Bra länk för övrig 1+
Mvh
Senast redigerad av Theone 2011-05-04 19:02:37, redigerad totalt 1 gång.
Asperger och Parafilier
Hej klickade på ämnet av nyfikenhet Lärde mig nytt tror ej att sexualiteten sitter ihop med det här funktionshindret är inte expert eller kan påstå att min erfarenhet är tillräknelig som jag ser det fluktuerar sexualiteten av hormoner med fysisk mognad och socialicering, en magi för såväl Atyp som neurotyp 1,2,3, etc min erfarenhet är min. säger ändå som sexologerna INGE&STEN ``allt ok som inte skadar´´(60tal) Däremot är interagerandet begränsat (spelar säkert inte så stor roll då det föds barn även i Sillicon valley) Min tanke är kanske störande då jag tycker sexualiteten är över reklamerad, mest ett samhällsproblem med förtryck, övergrepp,och onödigt stötande påträngande reklam. den intima sexualiteten med fler än en borde ske i samtycke utan att skada varandra Hänsyn Ansvar Nykterhet (trafikregel 60tal) KRAMA VARANDRA Bibbi Langer 60tal
Återgå till Övriga Aspergerfrågor