Asperger och parafilier
53 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Kingdom_Hearts skrev:Min fru heter Björk, hon är så skön och savar alltid så, när vi idkar älskog...sorry, kunde bara inte hålla mig...
Ja en gran , Dendrofilia till jul
Savar när du ligger där och rotar i grenen.
Senast redigerad av Dagobert 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
Jag är masochist light, skulle man kunna säga. (vet inte om det då klassas som parafili)
Jag gillar inte helgalna sexlekar med läder och piskor, men jag gillar helt klart att bli förnedrad och känna mig svag och underlägsen. Det får gärna göra ont, men jag vill liksom inte få ryggen totalt sönderpiskad eller någonting sådant...
Att bli fastbunden, slagen, våldsamt behandlad, få strypgrepp mot halsen osv, det är helt okej. Jag blir rent av lite uttråkad om det inte inträffar under sexakten.
Jag gillar att i sexuella sammanhang känna mig totalt svag och underlägsen. Jag vill känna mig utnyttjad, liksom. Vet inte varför, men det gör mig jävligt upphetsad iaf!
Jag har aldrig varit med om att bli exakt så utnyttjad och illa behandlad som jag vill, men jag vet att jag hade gillat det. Jag tänker på det riktigt ofta. Har blivit relativt dominerad och då känt att jag gärna skulle bli ännu mer dominerad. Har dock blivit kallad "galen" när jag har pratat om sådana saker.
Det är ändå inte särskilt ovanligt (vad jag vet), så det är ganska konstigt att folk säger så.
Wikipedia:
Jag gillar inte helgalna sexlekar med läder och piskor, men jag gillar helt klart att bli förnedrad och känna mig svag och underlägsen. Det får gärna göra ont, men jag vill liksom inte få ryggen totalt sönderpiskad eller någonting sådant...
Att bli fastbunden, slagen, våldsamt behandlad, få strypgrepp mot halsen osv, det är helt okej. Jag blir rent av lite uttråkad om det inte inträffar under sexakten.
Jag gillar att i sexuella sammanhang känna mig totalt svag och underlägsen. Jag vill känna mig utnyttjad, liksom. Vet inte varför, men det gör mig jävligt upphetsad iaf!
Jag har aldrig varit med om att bli exakt så utnyttjad och illa behandlad som jag vill, men jag vet att jag hade gillat det. Jag tänker på det riktigt ofta. Har blivit relativt dominerad och då känt att jag gärna skulle bli ännu mer dominerad. Har dock blivit kallad "galen" när jag har pratat om sådana saker.
Det är ändå inte särskilt ovanligt (vad jag vet), så det är ganska konstigt att folk säger så.
Wikipedia:
Freud anser att masochismen är ett bevis på dödslängtan.
Senast redigerad av Sheyen 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 2 gånger.
Kingdom_Hearts skrev:Zombie skrev:Kingdom_Hearts skrev:älskog
Älgskog, menar du va?
Nej, nej, men kanske ja, det är möjligtvis dialekt hur man uttalar det beroende vart man bor i landet. Älskog är ett finare ord för att älska, ha sex, idka samlag, osv, tyckte älskog passade väldigt bra in på ett sexuellt umgänge med träd
http://sv.wiktionary.org/wiki/%C3%A4lskog
Jag kan ordet. Försökte vara rolig.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
Sheyen, jag tycker inte det är konstigt om folk som inte har det som en del i sin egen sexualitet skräms av en sån begäran.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Bjäbbmonstret skrev:Sheyen, jag tycker inte det är konstigt om folk som inte har det som en del i sin egen sexualitet skräms av en sån begäran.
Fattar inte varför man skulle behöva ha sådana sexuella fantasier själv innan för att kunna ställa upp på det utan att skämmas, vad ska man skämmas över liksom? Förklara.
Mvh
Senast redigerad av Theone 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
Dagobert skrev:Kingdom_Hearts skrev:Min fru heter Björk, hon är så skön och savar alltid så, när vi idkar älskog...sorry, kunde bara inte hålla mig...
Ja en gran , Dendrofilia till jul
Savar när du ligger där och rotar i grenen.
Hell yeah! *LOL*
Senast redigerad av Kingdom_Hearts 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
- Kingdom_Hearts
- Anslöt: 2010-11-22
Zombie skrev:Kingdom_Hearts skrev:Zombie skrev:[quote="Kingdom_Hearts"]älskog
Älgskog, menar du va?
Nej, nej, men kanske ja, det är möjligtvis dialekt hur man uttalar det beroende vart man bor i landet. Älskog är ett finare ord för att älska, ha sex, idka samlag, osv, tyckte älskog passade väldigt bra in på ett sexuellt umgänge med träd
http://sv.wiktionary.org/wiki/%C3%A4lskog
Jag kan ordet. Försökte vara rolig.[/quote]
Det var ju i och för sig ett ännu roligare skämt, att jag inte fattade ditt
Senast redigerad av Kingdom_Hearts 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
- Kingdom_Hearts
- Anslöt: 2010-11-22
Theone skrev:Bjäbbmonstret skrev:Sheyen, jag tycker inte det är konstigt om folk som inte har det som en del i sin egen sexualitet skräms av en sån begäran.
Fattar inte varför man skulle behöva ha sådana sexuella fantasier själv innan för att kunna ställa upp på det utan att skämmas, vad ska man skämmas över liksom? Förklara.
Mvh
Nu skrev Bjäbbmonstret "skräms", inte "skäms".
Jag skulle för min del också blivit skrämd om någon velat utöva S/M med mig. (Som tur är har ingen gjort det.)
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
Alien skrev:Theone skrev:Bjäbbmonstret skrev:Sheyen, jag tycker inte det är konstigt om folk som inte har det som en del i sin egen sexualitet skräms av en sån begäran.
Mvh
Nu skrev Bjäbbmonstret "skräms", inte "skäms".
Jag skulle för min del också blivit skrämd om någon velat utöva S/M med mig. (Som tur är har ingen gjort det.)
Oj jag läste nog konstig igår (vart lite öl) men ok varför bli rädd då? Vad är det att vara rädd för jag förstår inte faktisk, iaf inte ifrån det manliga perspektivet.
Mvh
rdos:
Allt ditt prat om parafilier i olika sammanhang gör mig nyfiken. Vilken parafili ligger dig närmast om hjärtat?
Allt ditt prat om parafilier i olika sammanhang gör mig nyfiken. Vilken parafili ligger dig närmast om hjärtat?
Senast redigerad av Angelic Fruitcake 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Angelic Fruitcake skrev:rdos:
Det säger jag inte på öppet forum.
Varför tror du förresten jag skulle kunna välja bara en enda?
Men masochist kan jag iaf känna igen mig i.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
rdos skrev:Angelic Fruitcake skrev:rdos:
För att du är rädd?
Theone skrev:För att du är rädd?
Rädd vet jag inte, men som kontroversiell person med kontroversiella åsikter så vill jag inte riskera att meningsmotståndare använder sådant i sin kamp emot mig. Jag har därför valt en (som jag tycker smart) taktik. När jag diskuterar parafilier på olika vetenskapslistor (och på min blogg), så gör jag det utifrån olika parafiliforum. Trots det så finns det naturligtvis en hel del självupplevt bakom, men vad låter jag ingen veta. Så avser jag nog fortsätta agera kring parafilier.
Fast om jag vore singel-aspie utan barn så skulle jag kanske gått ut mer offentligt, men det är jag ju inte.
rdos skrev:Angelic Fruitcake skrev:rdos:
Många män jag träffat (inte bara *träffat* utan även bara pratat med) har lite masochism light. När de erkänner sina fantasier eller skämtar om dem handlar det ofta om att bli ledda, dominerade, betvingade och undergivna.
Jag vet inte om parafilier är vanligare hos aspies, som du säger, men kanske finns det en annan villighet att erkänna det avvikande när man redan tillhör en avvikande population.
Senast redigerad av Angelic Fruitcake 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Angelic Fruitcake skrev:Många män jag träffat (inte bara *träffat* utan även bara pratat med) har lite masochism light. När de erkänner sina fantasier eller skämtar om dem handlar det ofta om att bli ledda, dominerade, betvingade och undergivna.
Ja, fast jag avskyr att bli ledd och dominerad i vanliga fall (är auktoritetstrotsig), men trots det kan jag nog identifiera mig som masochist.
Angelic Fruitcake skrev:Jag vet inte om parafilier är vanligare hos aspies, som du säger, men kanske finns det en annan villighet att erkänna det avvikande när man redan tillhör en avvikande population.
Det är nog omöjligt att reda ut på öppet forum. Väldigt få lär vara villiga att öppet deklarera att de har någon av de vanligaste (och olagliga) parafilierna. Gamla trådar om detta visar vad som händer.
För att vara ännu mindre konkret, så kan jag "avslöja" att jag nog kan känna igen mig på något sätt i de flesta vanligare parafilierna.
rdos skrev:För att vara ännu mindre konkret, så kan jag "avslöja" att jag nog kan känna igen mig på något sätt i de flesta vanligare parafilierna.
Och vilka är de vanligare parafilierna?
Svenska WPs lista över parafilier: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Parafilier
och den mycket längre engelska: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Paraphilias
Mangafili finns inte med...
Dagobert skrev:rdos skrev:För att vara ännu mindre konkret, så kan jag "avslöja" att jag nog kan känna igen mig på något sätt i de flesta vanligare parafilierna.
Svenska WPs lista över parafilier: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Parafilier
och den mycket längre engelska: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Paraphilias
Mangafili finns inte med...
Jag skrev ju att jag ville vara mindre konkret. Tror inte det finns lättillgänglig information om vad som är vanligast, men lite avancerad efterforskning ger nog en del ledtrådar. Så det är bara att gå ut och söka.
Mitt intresse för parafilier hör ju ihop med att dessa är korrelerade med aspie sociala beteenden. Därför tror jag oxå att det finns ett stort mörkertal eftersom andra aspie sociala drag är relativt vanliga.
P.S. Ett annat tips är att söka upp forum relaterade till olika parafilier, och kolla hur stora de är. Funkar nog hyfsat bra för det mesta utom pedofili/hebefili.
rdos skrev:Dagobert skrev:rdos skrev:För att vara ännu mindre konkret, så kan jag "avslöja" att jag nog kan känna igen mig på något sätt i de flesta vanligare parafilierna.
Jag skrev ju att jag ville vara mindre konkret. Tror inte det finns lättillgänglig information om vad som är vanligast, men lite avancerad efterforskning ger nog en del ledtrådar. Så det är bara att gå ut och söka.
Du talar ju om de vanligare parafilierna, då förutsatte jag att du visste på ett ungefär vilka de är. Min vetgirighet har inget alls att göra med dina preferenser.
Dagobert skrev:Du talar ju om de vanligare parafilierna, då förutsatte jag att du visste på ett ungefär vilka de är. Min vetgirighet har inget alls att göra med dina preferenser.
Det vet jag på ett ungefär, men jag vill ju inte avslöja det här så att folk kan koppla ihop mina preferenser med parafilier.
rdos skrev:Angelic Fruitcake skrev:Många män jag träffat (inte bara *träffat* utan även bara pratat med) har lite masochism light. När de erkänner sina fantasier eller skämtar om dem handlar det ofta om att bli ledda, dominerade, betvingade och undergivna.
Ja, fast jag avskyr att bli ledd och dominerad i vanliga fall (är auktoritetstrotsig), men trots det kan jag nog identifiera mig som masochist.Angelic Fruitcake skrev:Jag vet inte om parafilier är vanligare hos aspies, som du säger, men kanske finns det en annan villighet att erkänna det avvikande när man redan tillhör en avvikande population.
Det är nog omöjligt att reda ut på öppet forum. Väldigt få lär vara villiga att öppet deklarera att de har någon av de vanligaste (och olagliga) parafilierna. Gamla trådar om detta visar vad som händer.
För att vara ännu mindre konkret, så kan jag "avslöja" att jag nog kan känna igen mig på något sätt i de flesta vanligare parafilierna.
När 1 och 1 blir 2. Jag tror nog inte att du ska avslöja så mycket mer om du inte tänker förklara dig. Det är ingen vidare smart taktik som du använder dig av bara så att du vet det.
Mvh
Det är nog svårare än Theone tror att koppla ihop det hela. Jag har ju varit rätt så rak i pedofilidebatten, men då har jag bara deklarerat att jag ogillar tvångsmässigt, åldersmatchade relationer och att npf-barn tenderar att dras till mig. Förmodligen är det min enda koppling till pedofili, och det kan ju vara likartat för de andra parafilierna.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor