Problem med mat!!11

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Problem med mat!!11

Inläggav lajnus92 » 2010-12-23 0:01:08

Jag äter alltid köttfärsbiffar, har ätit det i 1 år nu. Och helt plötsligt så börjar det smaka rått och äckligt. Kom fram till att jag hade en annan sorts ströbröd först men sedan köpte jag det ja brukade ha men det smakar ändå illa. Har även testat utan mjölk.

Har bett alla i min familj smaka på biffarna men ingen tycker det smakar illa. Jag har köpt 3 olika köttfärs sorter, jag blir förbannad och vet fan inte vad jag ska göra. Förr så har vi nog haft köttfärsen i frysen och sedan stekt det, men i detta fall så har den stått i kylskåpet i 2 dagar. Kan det spela roll? Dom blev lite lösare dessa gånger dom smaka illa också. Hur fasen kan jag fixa detta !? :oops:
lajnus92
Ny medlem

Anslöt: 2010-04-27

Inläggav NoteToSelf » 2010-12-23 1:01:06

Din kropp/dina smaklökar kanske har tröttnat? Förr åt jag alltid samma frukost, tills jag det en dag smakade ingenting och jag fick kväjlningar av det.
Kroppen behöver ju varierad kost, så det kanske är dens sätt att säga att den vill ha annan mat?

Du kanske kan försöka hitta nån krydda du tycker om, som du kan använda för att variera smaken iaf?
NoteToSelf

Anslöt: 2010-09-22

Inläggav Sheyen » 2010-12-23 3:35:45

Jag tror att det har att göra med att du hade köttfärsen i kylskåpet istället för i frysen. Prova att använda köttfärs från frysen igen och ta reda på om det blir bättre.
Sheyen

Anslöt: 2010-10-24

Inläggav Dagobert » 2010-12-23 4:06:18

Några medicinändringar på sistone? Det kan ibland medföra smakförändringar.

Om familjen verkligen tycker det smakar som vanligt så får du kanske hitta på nåt annat för dig att äta ett tag.
Dagobert

Anslöt: 2010-11-30

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in