Ann Heberlein och Karin Johannisson - mejlväxling

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Ann Heberlein och Karin Johannisson - mejlväxling

Inläggav barracuber » 2010-12-19 17:45:54

DN: Två författare på väg mot julen

länken skrev:Morgonen efter att vintertiden började inledde Ann Heberlein och Karin Johannisson en mejlväxling. I dag publicerar DN Kultur deras vindlande samtal om normalitet, drömmar, Gud, Siri Hustvedt, julen – och om skillnaden mellan friskt och sjukt.

Har inte läst det själv ännu. Känner själv till Heberlein bäst, har läst hennes "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva", som diskuterats på forumet tidigare. Har inte läst något av Johannisson ännu.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Re: Ann Heberlein och Karin Johannisson - mejlväxling

Inläggav LordNelson » 2010-12-20 9:31:19

Neeej! Ann Heberlein har även intagit aspergerforum, kvinnan är överallt! Jag orkar snart inte mera! GAAaaaaah!!

Obs! Det är inget påhopp på dig, Barracuber.
LordNelson
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-06-25

Inläggav Noli » 2010-12-20 15:14:22

Nu har jag läst hela artikeln och den var intressant att läsa tycker jag.

Jag har läst Karin Johannissons bok "Nostalgia" för några år sedan och tycker att den var bra. Den handlade bl.a. om nostalgi som betyder hemlängtan.

I artikeln skrev Karin så här "Ingen vill vara genomsnittlig men alla vill vara normala".

Men jag tänkte så här att det säkert finns människor som vill vara avvikande.

Härligt att Ann har en avslappnande syn på städningen dvs att man inte behöver damma så noga för det blir dammigt igen så kan man vänja sig vid dammet, smutsen, röran och oredan med gott samvete utan att skämmas för det i våra hem.

mvh Noli
Noli

Anslöt: 2009-05-12

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in