Hur många psykiska diagnoser har du? (Omröstning)
109 inlägg
• Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
1.reaktiv psykos
2.schizoaffektiv psykos
3.depression
4.posttraumatiskt stressyndrom
5.tardiv dyskinesi (utav läkemedelsbehandling med neuroleptika såklart, inte en psykisk sjukdom alltså, utan en biverkan av neuroleptika)
6.personlighetsstörning
7.paranoid personlighetsstörning
8.gränspsykotisk
9.ADHD
10.OCD
11.Panikångest
12.Asperger syndrom
13.Tourettes syndrom
14.Mutism
15.psykisk insuffiens
16.och så har jag fått enbart en sifferkombination också när de inte visste alls vad de skulle sätta för diagnos, för att de skulle få mer tid på sig, om man håller fast folk på sjukhus med tvångsvård så måste man sätta en diagnos, men de kunde inte det så för att komma undan så satte de en sifferkombination som betydde att de inte visste
Det blev 16 stycken.
Man skulle kunna göra en tråd där man frågar hur mycket av diagnoserna som stämmer också.
2.schizoaffektiv psykos
3.depression
5.tardiv dyskinesi (utav läkemedelsbehandling med neuroleptika såklart, inte en psykisk sjukdom alltså, utan en biverkan av neuroleptika)
6.personlighetsstörning
8.gränspsykotisk
9.ADHD
10.OCD
11.Panikångest
12.Asperger syndrom
13.Tourettes syndrom
14.Mutism
15.psykisk insuffiens
16.och så har jag fått enbart en sifferkombination också när de inte visste alls vad de skulle sätta för diagnos, för att de skulle få mer tid på sig, om man håller fast folk på sjukhus med tvångsvård så måste man sätta en diagnos, men de kunde inte det så för att komma undan så satte de en sifferkombination som betydde att de inte visste
Det blev 16 stycken.
Man skulle kunna göra en tråd där man frågar hur mycket av diagnoserna som stämmer också.
Senast redigerad av brizz 2011-05-04 22:42:24, redigerad totalt 1 gång.
Jag tänkte bara på diagnoser som har med psyket att göra, så jag svarade två. Jag har autismliknande tillstånd och återkommande depressioner.
Ska man lägga till de övriga diagnoserna så har jag hypothyreos (underfunktion på sköldkörteln) och allergier också. De påverkar i och för sig också hur jag mår psykiskt.
Ska man lägga till de övriga diagnoserna så har jag hypothyreos (underfunktion på sköldkörteln) och allergier också. De påverkar i och för sig också hur jag mår psykiskt.
Senast redigerad av svartamolnet 2011-05-04 22:42:24, redigerad totalt 1 gång.
- svartamolnet
- Anslöt: 2009-09-25
Jag vet egentligen inte hur många jag har. Är inte utredd för så mycket.
Kryssade i 1. F84.0
Kryssade i 1. F84.0
Senast redigerad av shibedibato 2011-05-04 22:42:24, redigerad totalt 1 gång.
- shibedibato
- Anslöt: 2009-06-21
brizz skrev:1.reaktiv psykos
2.schizoaffektiv psykos
3.depression
6.personlighetsstörning
8.gränspsykotisk
9.ADHD
10.OCD
11.Panikångest
12.Asperger syndrom
13.Tourettes syndrom
14.Mutism
15.psykisk insuffiens
Det blev 16 stycken.
Gränspsykotisk är ingen diagnos, annars skulle jag haft den också. Psykisk insufficiens är något man skriver antingen när man inte vet mer detaljerat eller när man inte vill avslöja exakt diagnos för tex Försäkringskassan. Beställ ut dina psykjournaler så får du se vilka som är aktuella idag; många har diagnoser som sedan går över eller tas bort. Panikångest har jag tex inte i min diagnoslista, panikångest är ingen diagnos det är ett symtom. Paniksyndrom däremot är en diagnos.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 22:42:24, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:brizz skrev:1.reaktiv psykos
2.schizoaffektiv psykos
3.depression
6.personlighetsstörning
8.gränspsykotisk
9.ADHD
10.OCD
11.Panikångest
12.Asperger syndrom
13.Tourettes syndrom
14.Mutism
15.psykisk insuffiens
Det blev 16 stycken.
Gränspsykotisk är ingen diagnos, annars skulle jag haft den också. Psykisk insufficiens är något man skriver antingen när man inte vet mer detaljerat eller när man inte vill avslöja exakt diagnos för tex Försäkringskassan. Beställ ut dina psykjournaler så får du se vilka som är aktuella idag; många har diagnoser som sedan går över eller tas bort. Panikångest har jag tex inte i min diagnoslista, panikångest är ingen diagnos det är ett symtom. Paniksyndrom däremot är en diagnos.
Läkaren har skrivit gränspsykotiskt som en diagnos. Inte mycket att göra åt saken och jag bryr mig inte. Psyk insuff betyder psykisk insuffisiens, dvs, psykisk otillräcklighet, och ja, det används också som en diagnos, inte mycket man som patient kan göra åt saken. De sätter väl vilka diagnoser de vill.
Senast redigerad av brizz 2011-05-04 22:42:25, redigerad totalt 1 gång.
brizz skrev:MsTibbs skrev:brizz skrev:1.reaktiv psykos
2.schizoaffektiv psykos
3.depression
6.personlighetsstörning
8.gränspsykotisk
9.ADHD
10.OCD
11.Panikångest
12.Asperger syndrom
13.Tourettes syndrom
14.Mutism
15.psykisk insuffiens
Det blev 16 stycken.
Läkaren har skrivit gränspsykotiskt som en diagnos. Inte mycket att göra åt saken och jag bryr mig inte. Psyk insuff betyder psykisk insuffisiens, dvs, psykisk otillräcklighet, och ja, det används också som en diagnos, inte mycket man som patient kan göra åt saken. De sätter väl vilka diagnoser de vill.
Ja vet, men har du alla dem SAMTIDIGT? I journalen med diagnoskoder och allt?
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 22:42:25, redigerad totalt 1 gång.
Jag har dem i journaler med diagnoskoder och allt ja, men självklart inte varenda en samtidigt så klart. Tycker inte det verkar som övriga här har svarat på det sättet heller och inte heller någon större ordning på vad man tar med som diagnos heller. Jag har även andra samtidiga diagnoser som inte hör hemma här, men det var väl psykiatriska diagnoser som efterfrågades? Om samtliga andra här har svarat på vad de har samtidigt så ber jag om ursäkt, det har inte jag då gjort.
Senast redigerad av brizz 2011-05-04 22:42:25, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Bjäbbmonstret skrev:Ingen, och kommer nog inte att få någon heller.
Har du blivit av med den diagnos du fick som barn? Jag nämner den inte av integritetsskäl, du får göra som du vill.
Du menar att jag var tillfälligt intagen på barnpsyk som liten?
Skulle nog tro det. Vissa psykiska tillstånd är övergående krisreaktioner och det var 35 år sen. Jag gick på lekterapi hos en tant inne i sta'n lite då och då under ett år efter att jag börjat bete mig normalt igen och när hon inte kunde hitta något konstigt eller avvikande med mig längre fick jag sluta.
På den tiden var det modernt att söka orsakerna till avvikande beteende i familjerelationerna i stället för att försöka hitta fel på ungarna och eftersom det faktiskt fanns en del att ta på - sorg och större förändringar - så tror jag att de hittade sin orsak där och lät det vara så.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 22:42:25, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Nu har jag tre diagnoser.
Asperger, ADHD och 'Tics UNS'.
Asperger, ADHD och 'Tics UNS'.
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 22:42:25, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
Slutade räkna i mitten av 90-talet. Min bästa och den jag själv helst använder är "Anpassningsstörning med blandade emotionella uttryck".
Vi får se vad utredningen (bra jobbat efter 24 års aktivt hjälpsökande...) visar.
Vi får se vad utredningen (bra jobbat efter 24 års aktivt hjälpsökande...) visar.
Senast redigerad av OddQueen 2011-05-04 22:42:25, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Gränspsykotisk är ingen diagnos, annars skulle jag haft den också. Psykisk insufficiens är något man skriver antingen när man inte vet mer detaljerat eller när man inte vill avslöja exakt diagnos för tex Försäkringskassan. Beställ ut dina psykjournaler så får du se vilka som är aktuella idag; många har diagnoser som sedan går över eller tas bort. Panikångest har jag tex inte i min diagnoslista, panikångest är ingen diagnos det är ett symtom. Paniksyndrom däremot är en diagnos.
Psykisk insufficiens skrev de på mig 1994 just när jag fick ett papper som skulle lämnas till försökringskassan. Jag har aldrig vetat mer exakt vad de skrev om mig förrän jag krävde ut min psykjournaler. Då fick jag reda på att min diagnos var borderline personlighetsstörning med vissa narcissistiska och paranoida drag.
Senast redigerad av matterik 2011-05-04 22:42:25, redigerad totalt 1 gång.
Några stycken, vet ej exakt. Schizofreni, social fobi, PTSD, bland annat. Är under utredning för NPF.
Senast redigerad av Abbreviation 2011-05-04 22:42:25, redigerad totalt 1 gång.
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Just nu är huvuddiagnoserna ADD och dystymi. Har två till, varav den ena tror jag kommer att tas bort om jag får en AS-diagnos, och den fjärde saknar grund och känns mest som en spekulation. Den hoppas jag också blir borttagen.
Senast redigerad av MinusMirakel 2011-05-04 22:42:25, redigerad totalt 1 gång.
- MinusMirakel
- Anslöt: 2010-11-22
emer2 skrev:Alltså två uttryckt i kod.
Jag? Nej, det är fyra stycken koder.
Senast redigerad av MinusMirakel 2011-05-04 22:42:25, redigerad totalt 1 gång.
- MinusMirakel
- Anslöt: 2010-11-22
För tillfället depression, väntar på aspergerutredning..
Senast redigerad av NoteToSelf 2011-05-04 22:42:25, redigerad totalt 1 gång.
- NoteToSelf
- Anslöt: 2010-09-22
Re: Hur många diagnoser har du?
Har HFA, fobisk personlighetsstörning, borderline personlighetsstörning,dysmorfofobi och ätstörning UNS (håller inte med på de två sistaoch jag har återkommande depressioner men det säger de har med min autism och bpd att göra). Håller på att utredas för ADHD, får svar på onsdag.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Jag har en på papper men jag misstänker två till. Depression och nån av Borderline,ADHD och Bipolärsjukdom . Funderar på att begära en utredning på de tre sista.
Jag har haft depression, ångestsyndrom och akut stressreaktion.
Har aspergers och polycystiskt ovariesyndrom (PCO-S) som inte är någon "psykisk" diagnos utan en hormonrubbning. Dock väldigt jobbig. Närsynt är jag också.
Har aspergers och polycystiskt ovariesyndrom (PCO-S) som inte är någon "psykisk" diagnos utan en hormonrubbning. Dock väldigt jobbig. Närsynt är jag också.
Återgå till Aspergare och vården