Jobbar jag vill jag inte veta vilka mer som gör det!
18 inlägg
• Sida 1 av 1
Jobbar jag vill jag inte veta vilka mer som gör det!
OM FK ska försöka neka min ansökan..
Då vill jag verkligen INTE veta vem som mer står brevid mig i en busskö etc... Jag är impulsiv i ilskan och har flertal gånger gjort bort mig totalt för jag inte kan kontrolera det Skriker..hotas etc..
Gör INTE sånt om jag själv väljer tempo eller sånt.. DÅ mår jag bra!
Aldrig jobbat då de skapar ångest bara fundera på att en dag stiga upp träffa folk på gatan
:.(
Då vill jag verkligen INTE veta vem som mer står brevid mig i en busskö etc... Jag är impulsiv i ilskan och har flertal gånger gjort bort mig totalt för jag inte kan kontrolera det Skriker..hotas etc..
Gör INTE sånt om jag själv väljer tempo eller sånt.. DÅ mår jag bra!
Aldrig jobbat då de skapar ångest bara fundera på att en dag stiga upp träffa folk på gatan
:.(
- Skruttibangbang
- Anslöt: 2010-07-30
är inte elak tvärtom :(
Är den mest hjälpsamma som finns... men när jag missförstår och känner mig nertryckt så blir jag så ledsen så jag flippar ((
- Skruttibangbang
menar ->
att jag aldrig varit "normal" och arbetat 7-16
jag har testat när jag slutade gymnasiet..
Testat att bara göra saker jag själv skulle tycka är roligt.. kan inte ens det...
Jag gör om dagarna = Ingenting
Jag tittar inte ens på teve. jag vaknar eller sitter stirrar eller försöker leka med mina barn och det går bra för det är en helt annan nivå på krav än att göra nåt som någon annan lider av om det blir fel/tokigt..
Jag vet väl bäst om jag klarar av nåt än någon annan...???
Jag gör INGENTIIING för jag klarar inte av att göra nåt.. Stressen o pångest gör just nu att jag bara sitter av den tid jag har kvar.,Hur i hell ska ja kunna ändra mig när jag är född sån här?
Äta mediciner så att jag behagar resten av Sverige???
jag har testat när jag slutade gymnasiet..
Testat att bara göra saker jag själv skulle tycka är roligt.. kan inte ens det...
Jag gör om dagarna = Ingenting
Jag tittar inte ens på teve. jag vaknar eller sitter stirrar eller försöker leka med mina barn och det går bra för det är en helt annan nivå på krav än att göra nåt som någon annan lider av om det blir fel/tokigt..
Jag vet väl bäst om jag klarar av nåt än någon annan...???
Jag gör INGENTIIING för jag klarar inte av att göra nåt.. Stressen o pångest gör just nu att jag bara sitter av den tid jag har kvar.,Hur i hell ska ja kunna ändra mig när jag är född sån här?
Äta mediciner så att jag behagar resten av Sverige???
- Skruttibangbang
Det finns gott om arbeten som inte innebär att man arbetar 7-16. Själv tycker jag inte om såna jobb heller, men på sommaren och/eller om det är utomhusjobb så föredrar jag liknande tider.
Vad var det du testade efter gymnasiet då?
Vad var det du testade efter gymnasiet då?
Ofta man har fel när man säger aldrig, inte, osv.. Särskilt när det är känslor inblandade.Jag vet väl bäst om jag klarar av nåt än någon annan...???
Är nog inte helt omöjligt att du mår bättre av att ha något att göra på dagarna. Att göra ingenting låter dumt både fysiskt och psykiskt.Äta mediciner så att jag behagar resten av Sverige???
För vissa är det uppenbarligen väldigt stressande att göra ingenting.ufo skrev:Att göra ingenting kan ibland vara det bästa man kan göra.Parvlon skrev:Att göra ingenting låter dumt både fysiskt och psykiskt.
Ju närmare den sk väggen man kommer ju viktigare blir det att göra ingenting. Annars kommer dagen man inte klarar av någonting.
Fö. så finns det ingen vägg. Det är hittepå.
jag är nog utbränd genom att
har kämpat med att bara försöka klara vardagen o försöka ha vänner etc..
Vänner fastnar för mig superlätt..men jag har inget utbyte av det...
Får bara ångest av att själv inte gilla läget....
Gå in i väggen är ju nåt man säger för att beskriva amn gjort allt man kan..haft fart på men typ stött på ett stopp i sig själv som gör det känns som man kommer stå still och inte kunna komma framåt..
Att de skulle vara hittepå tror jag ju inte........ däremot om man får stå still en stund så kanske man kan backa efter ett tag..så man slipper känna sig fast o låst...
Men det betyder ju bara att man vill gå omvägar.. så man slipper väggen......................
Sug på den du
Humor en fredagkväll..ojsan hejsan
Vänner fastnar för mig superlätt..men jag har inget utbyte av det...
Får bara ångest av att själv inte gilla läget....
Gå in i väggen är ju nåt man säger för att beskriva amn gjort allt man kan..haft fart på men typ stött på ett stopp i sig själv som gör det känns som man kommer stå still och inte kunna komma framåt..
Att de skulle vara hittepå tror jag ju inte........ däremot om man får stå still en stund så kanske man kan backa efter ett tag..så man slipper känna sig fast o låst...
Men det betyder ju bara att man vill gå omvägar.. så man slipper väggen......................
Sug på den du
Humor en fredagkväll..ojsan hejsan
- Skruttibangbang
Parvlon skrev:Så du menar att man ska passa sig för att gå in i en metafor?
Det där som händer när ens kropp helt plötsligt slutar fungera, o man blir apatisk.
Att man kan hålla full fart o fungera som arbetsnarkoman ena dagen o nästa så ligger man bara där. Kan beskrivas med metaforen "Som att gå in i väggen".
Jag har gjort en funktionsutredning som visar att jag inte kan arbeta. Vet ej om du vill göra en sådan? Tydligen är kön lång i alla fall här. Vet ej om jag får varaktig sjukersättning ändå.
Väntar på svar.
Väntar på svar.
- vallesmamma
- Anslöt: 2010-01-05
Parvlon skrev:För vissa är det uppenbarligen väldigt stressande att göra ingenting.
Fö. så finns det ingen vägg. Det är hittepå.
Att göra ingenting är väldigt stressande i längden, men kan samtidigt vara nödvändigt om man blivit överansträngd.
Och med tanke på vad jag anser om arbetsskygga människor som tycker att "någon annan" skall försörja dem/fixa deras liv borde jag kanske vara tämligen trovärdig, när jag säger att den s.k. väggen faktiskt existerar och att jag själv gått in i den vid ett tillfälle. Man skall därför vara uppmärksam på kroppens signaler och lära sig skillnaden mellan "vanlig" trötthet och/eller leda, samt verklig överansträngning/farligt frustrerande arbetssituation, så att man varken känner efter för mycket- eller för litet, men det där är en svår balansgång.
Skruttibangbang:
Om man läser det som du beskriver, så tycker jag inte att du ska behöva arbeta alls. Om du ändå tvingas göra det, så är nog risken att du går in i väggen illa kvickt. Själv orkar jag inte arbeta heller, och om jag skulle bli tvingad, så kanske jag skulle bli tvingad att hota med något fast jag egentligen inte vill för att slippa. Jag vet inte riktigt.
Om man läser det som du beskriver, så tycker jag inte att du ska behöva arbeta alls. Om du ändå tvingas göra det, så är nog risken att du går in i väggen illa kvickt. Själv orkar jag inte arbeta heller, och om jag skulle bli tvingad, så kanske jag skulle bli tvingad att hota med något fast jag egentligen inte vill för att slippa. Jag vet inte riktigt.
Men du har barn ialla fall. Har du nån hjälp ifrån nån socialtjänst av något slag, eller är du självgående?Jag tittar inte ens på teve. jag vaknar eller sitter stirrar eller försöker leka med mina barn och det går bra för det är en helt annan nivå på krav än att göra nåt som någon annan lider av om det blir fel/tokigt..
- internettt
- Anslöt: 2010-12-12
Vad tycker du om dom ( eller oss kanske jag ska säga )? Inget bra? Själv tycker jag att det ska finnas en medborgarlön, så får människan bestämma själv vad hon vill.Och med tanke på vad jag anser om arbetsskygga människor
- internettt
Har en sambo hemma
med mig. han pluggar hemifrån sen dottern kom ca..
Klarar mina barn hemma..Ute har ja jättesvårt slappna av..kan inte de alls.... Vill inte stöta på fokl alls
Funkar men får dra mig undan ofta fr blir för mkt ljud ((((
När fk stressat mig har ja inte kunnat leka ens me dem.. Mår så dåligt me depp...
Klarar mina barn hemma..Ute har ja jättesvårt slappna av..kan inte de alls.... Vill inte stöta på fokl alls
Funkar men får dra mig undan ofta fr blir för mkt ljud ((((
När fk stressat mig har ja inte kunnat leka ens me dem.. Mår så dåligt me depp...
- Skruttibangbang
Det hörs att du har det jobbigt. Säg det till Försäkringskassan att du redan har ett jobb, du har ju dina barn och hemmet, det borde räcka gott och väl.
- internettt
Återgå till Att leva som Aspergare