Kattdjur!
Kattdjur!
Någon mer än jag som diggar kattdjur? Jag tycker att kattdjur är det ljuvligaste som finns!
Här är några av mina favoriter (förutom tamkatt, som förstås är nummer ett):
Pallaskatt, bara älskar dem!
Pampaskatt
Jaguarundi. Visst är den läcker?
Geoffroys katt. Är den inte ljuvlig?
Rostfläckig katt
Här är några av mina favoriter (förutom tamkatt, som förstås är nummer ett):
Pallaskatt, bara älskar dem!
Pampaskatt
Jaguarundi. Visst är den läcker?
Geoffroys katt. Är den inte ljuvlig?
Rostfläckig katt
geocache skrev:Tack Kahlokatt och Miche för fina bilder!
Tacka inte mig, tacka katten, jag har bara hjälpt till lite med katten hon underligt nog glömde (det är tack vare katten jag visste att den fanns) och den som ville hålla sig undan!
geocache skrev:(Någon mer som tycker det är något speciellt med blicken hos en katt?)
En katt har inte en blick, en katt har många olika blickar beroende på sinnesstämning, men de kan även blunda på minst två-tre olika sätt.
Miche skrev:geocache skrev:(Någon mer som tycker det är något speciellt med blicken hos en katt?)
En katt har inte en blick, en katt har många olika blickar beroende på sinnesstämning, men de kan även blunda på minst två-tre olika sätt.
Specialintresse, Miche?
Senast redigerad av barracuber 2010-12-16 10:39:36, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Miche skrev:barracuber skrev:Specialintresse, Miche?
Nej då, men jag har en jävla förmåga att bli vän med både katter och hundar, däribland flera där ägaren sagt att de absolut inte gillar främlingar...
Det är faktiskt precis samma här!
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Tjena! Jag är en kodkod, ett av de allra minsta kattdjuren. Mig kan du bara hitta i skogarna i södra Chile och Argentina.
Vääs. Jag är en djungelkatt och mig hittar du i Asien, främst i Indien.
Vi tjusiga karakaler lever i Afrika och Mellanöstern.
Konnichiwa! Jag är en iriomotekatt. Vi "upptäcktes" inte förrän 1965 och bor bara på den japanska ön Iriomote. Vi kallas också yama-neko, "ö-katt". Av oss finns bara ca 100 kvar, så njut medan du kan!
Moderator: Bytte ut bilden på iriomotekatten eftersom den gamla bilden inte längre finns kvar på nätet.
Bengalkatten har uppkommit som en korsning mellan tamkatt och leopardkatt.
Här är en leopardkatt:
Moderator: Bytte ut wikisve-taggen.
Här är en leopardkatt:
Moderator: Bytte ut wikisve-taggen.
Återgå till Intressanta intressen