Sevärda bilder från Iran...
18 inlägg
• Sida 1 av 1
Jaha. En värld till som snart är borta. (I USA:s krig.)
Visst är det vackert. Och vad jag har sett förut finns det hur många platser som helst.
Men om jag skulle stå ut med något från Iran på skrivbordet, så länge risken är överhängande...
barracuber skrev:Håller med. Otroliga bilder!
Jag vill ha dem på min desktop!
Visst är det vackert. Och vad jag har sett förut finns det hur många platser som helst.
Men om jag skulle stå ut med något från Iran på skrivbordet, så länge risken är överhängande...
Mycket trolig analys. AzadeganfältetZombie skrev:Jaha. En värld till som snart är borta. (I USA:s krig.)
---
Bilderna överträffade tom mina förväntningar.
Men... så vackra bilder... "varför visar nyhetsprogrammen aldrig sådana bilder från Iran" (jag citerade mig själv där)... tror nyhetsprogramfolket att den sortens bilder inte "säljer"...??
Ibland tänker jag att "den vanliga stillsamma, i sig själv trygga harmoniska, människan" är trött på allt vad krig heter...
Ibland tänker jag att "den vanliga stillsamma, i sig själv trygga harmoniska, människan" är trött på allt vad krig heter...
geocache skrev:Men... så vackra bilder... "varför visar nyhetsprogrammen aldrig sådana bilder från Iran" (jag citerade mig själv där)... tror nyhetsprogramfolket att den sortens bilder inte "säljer"...??
De bekräftar inte folks fördomar.
Och de får oss inte dit våra makthavare vill ha oss. Eller dit de vill ha sig själva för den delen. Det blir svårare att godta att vi behandlar en olje- och islamdiktatur i Mellanöstern som vi gör om vi vet att den dessutom är ett kulturland med vackert landskap befolkat av riktiga människor som kan skapa det förra och njuta av det senare.
Vad hade ni väntat er? Att landet bara skulle bestå av utbombade städer bebodda av fradgetuggande islamister?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Mycket vackra bilder! Nej, jag hade inte väntat mig det, men så vet jag inte mycket om Irans natur heller.
Men att vi inte får se sådana bilder på TV el i dagstidningarna har ju sina självklara orsaker. Där är vinkeln problem, sådant som kan leda till krig el som gäller förtrycket av folket. Naturbilder får vi se bara i National Geographic el resemagasin. En annan regim skulle försöka få turister och marknadsföra sin vackra natur. (Iofs brukar turistande förstöra naturen också.)
Jag kan också känna ångest när jag ser bilder på vacker natur och vackra ovanliga djur; hur länge får det vara kvar? Såg just ett TV-program som visade hur stora djurarter försvann vartefter homo sapiens spred sig dit: mammutar, grottlejon, många av Australiens djurarter etc.
Men att vi inte får se sådana bilder på TV el i dagstidningarna har ju sina självklara orsaker. Där är vinkeln problem, sådant som kan leda till krig el som gäller förtrycket av folket. Naturbilder får vi se bara i National Geographic el resemagasin. En annan regim skulle försöka få turister och marknadsföra sin vackra natur. (Iofs brukar turistande förstöra naturen också.)
Jag kan också känna ångest när jag ser bilder på vacker natur och vackra ovanliga djur; hur länge får det vara kvar? Såg just ett TV-program som visade hur stora djurarter försvann vartefter homo sapiens spred sig dit: mammutar, grottlejon, många av Australiens djurarter etc.