Träffa LSS-handläggare i morgon, vad har jag att vänta?
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Träffa LSS-handläggare i morgon, vad har jag att vänta?
Som sagt så skall jag träffa en LSS-handläggare i morgon då jag har ADD samt AS och jag undrar nu vad som kommer upp på mötet? Kräver de att få utreda min familjesituation med hembesök, utredning hur jag är som pappa osv? Nervös som in i helvete är jag.
Jag sitter tyvärr inte inne med någon information, men jag kommer följa tråden noggrannt, för jag funderar på att skaffa mig lite LSS-stöd själv innan jag skuttar ut i den kvicksand jag kallar arbetslivet.....
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Om det är första gången så är det nog bara information om vad som står till buds. T.ex. boendestöd. Jag hade sällskap med mig eftersom jag blir väldigt aspig/adhd när jag träffar nytt folk (minns bara hälften efteråt). Speciellt när det handlar om myndigheter. Jag spelade också in hela samtalet på mp3. Lycka till.
Inte för att folk lär bry sig..
Men vart iaf jag, min fru, psykologen samt 2 handläggare. Fick massa info pumpad in i mig. Det lutar nu åt att jag kommer att få följande:
Boendestöd 2ggr i veckan samt 1 gång i veckan stöd vid handling och ledsagning till fotbollsmatcher då jag har problem med mycket folk på tunnelbanan, SL-kort betalt då jag vill jobba på stadsmissionen 2 ggr i veckan och så självklart tandvårdskort..
Lutar också åt att jag skall få vila upp mig 1-2 ggr i månaden på korttidsboende så att jag kan komma ifrån alla krav..
Förbannat bra stadsdel man bor i.
Men vart iaf jag, min fru, psykologen samt 2 handläggare. Fick massa info pumpad in i mig. Det lutar nu åt att jag kommer att få följande:
Boendestöd 2ggr i veckan samt 1 gång i veckan stöd vid handling och ledsagning till fotbollsmatcher då jag har problem med mycket folk på tunnelbanan, SL-kort betalt då jag vill jobba på stadsmissionen 2 ggr i veckan och så självklart tandvårdskort..
Lutar också åt att jag skall få vila upp mig 1-2 ggr i månaden på korttidsboende så att jag kan komma ifrån alla krav..
Förbannat bra stadsdel man bor i.
Återgå till Aspergare och vården