Droger som stöd
Deadly_Nightshade skrev:Vidare så vill jag bara påpeka att mänskligheten har brukat droger i tusentals år och att de då heller inte har varit fråga om några verklighetsflykter. Primärt sett har droger används för två saker: religiösa cermonier samt rekreationellt bruk.
Var går gränsen mellan rekreationellt bruk och verklighetsflykt? Jag upplever den som hårfin.
Det första Noa gjorde sedan syndafloden backat en bit var att plantera en vingård och tillverka VIN.
Det första undret Jesus gjorde var att förvandla vatten till VIN.
Noa söp sig aprak, det vet jag, men det står inget om Jesus och hans kompisar
Det jag vet är att ett halvt glas vin är perfekt innan man går upp på scen och sjunger en låt. Man bli lagom ohämmad, men mer än så leder lätt till katastrof.
För övrigt: Se upp alla på tråden: man kan bli narkoman utan att fatta vad som hänt. Jag blev bjuden på Lyrica och - Jag har försökt att sätta ut den men misslyckats. Försökte gå igår efter att ha legat däckad ett par månader och märkte att jag inte kunde gå (vacklande myrsteg).
Patetiskt. Allt talar för en utsättning, allt utom detta:
I'M STUCK!
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 14:40:22, redigerad totalt 1 gång.
Charley? skrev:Lyrica behöver sättas ut tillsammans med en läkare. Var försiktig.
Det finns inga läkare här. Man kan ringa varje vecka drygt 6 mån tills man ev. får 15 min. med en stafettläkare som inte känner mig.
Själv kan jag ju trappa ut medicinen, fast - har bara 75 mg-kapslar. Grejen är att jag inte vill - vill inte återvända till världen. Jag kan inte gå pga biverkningar (lederna svullnar upp och jag hade ju redan svår RA) men jag kan sova. Att blockera ut världen = att blockera ut ångesten. Har fått nog av ångest och kampen mot den. Saknar motivation och Lyrican hjälper mig att gå bort från livet.
Jag antar att det är därför knark är farligt. Man blir kär i drogen? Oavsett vad det är för drog. Denna har jag ju fått att sjukvården. Otroligt! Att de sponsrar såna droger!
Cannabis hjälpte mej att få insikt Tyvär är blir man klassad som kriminell och missbrukare!! Och man blir utstängd från samhället..
Jag hoppas att dom kommer vakna och inse att cannabis inte är någon drog utan ett hjälpmedel.. inte bra för alla men visa mår bra och får ett fungerande liv. Suck!
Jag hoppas att dom kommer vakna och inse att cannabis inte är någon drog utan ett hjälpmedel.. inte bra för alla men visa mår bra och får ett fungerande liv. Suck!
Senast redigerad av MrJi 2011-05-04 14:40:22, redigerad totalt 1 gång.
det är just det droger är, hjälp mot det mesta. det finns en sort för allt, men det är näst intill omöjligt att kontrollera det under längre tid.
dehär med inkörsport tex är skitsnack, det som händer är dock att testar man något alls, så blir ganska snabbt allt annat acceptabelt.
i början går det bara bra att röka, snart är det okej att ta piller, sen är det okej med att dra pulver i näsan, men var slutar det? det gör det sällan.
dehär med inkörsport tex är skitsnack, det som händer är dock att testar man något alls, så blir ganska snabbt allt annat acceptabelt.
i början går det bara bra att röka, snart är det okej att ta piller, sen är det okej med att dra pulver i näsan, men var slutar det? det gör det sällan.
Senast redigerad av notch 2011-05-04 14:40:22, redigerad totalt 1 gång.
personligen tycker jag dock att cannabis är en väldigt passande medicin, man får känna den lyckan man normalt så gott som Aldrig känner på grund av aspergers. men värt att säga är att jag inte heller äter några som helst mediciner för mina psykiska problem. bieffekterna är för svåra, till skillnad mot dom från cannabis, lätt minnesförlust =)
och om man måste vara "kriminell" för att få må bra som alla andra, ja då förlorar lagarna ganska snabbt värde.
resterande droger är dock skit, dom gör med tiden allt mkt värre. (cannabis är INTE knark.)
och om man måste vara "kriminell" för att få må bra som alla andra, ja då förlorar lagarna ganska snabbt värde.
resterande droger är dock skit, dom gör med tiden allt mkt värre. (cannabis är INTE knark.)
notch skrev: resterande droger är dock skit, dom gör med tiden allt mkt värre. (cannabis är INTE knark.)
Samma resonemang är det som skiljer Cannabis från "lagliga" droger. Cannabis är lika mycket knark som alkohol eller heroin. Det är bara lagen som gör skillnad på knark och knark, inte vetenskapen. Finns många exempel på folk som brukar ångestdämpande,smärtstillande,betablockare och liknande utan några dramatiska följder. Framgångsrika människor såväl som vanliga 8-17 människor.
Däremot håller jag med dig om att mediciner mot psykiska problem ofta har extrema biverkningar,särskilt under lång tid. Men precis som med cannabis eller vadsomhelst så får man bedöma själv hur mycket risk man är beredd att ta. Det gäller allt här i livet.
Senast redigerad av Kadaverin 2011-05-04 14:40:22, redigerad totalt 1 gång.
men kan du lita på mediciner lr alkohol? det är väldigt duktigt vetenskapligt utrett idag att precis Alla piller som finns och alkohol gör Mkt mkt mer skada än cannabis, spec om du använder det i samma mängder.
att röka hela dagarna motsvarar förstås inte att bara supa på helgen. men att röka hela helgerna, ja det kommer du aldrig att lida av.
jag personligen tycker cannabis är en mirakelmedicin för problem med sömn, aptit eller depressioner och ångest. Inget annat funkar ens nära så bra, om man inte vill vara svårt benzoberoende hela livet, och då riskerar du epilepsi om pillren råkar ta slut en dag tex, det är inte värt det.
att röka hela dagarna motsvarar förstås inte att bara supa på helgen. men att röka hela helgerna, ja det kommer du aldrig att lida av.
jag personligen tycker cannabis är en mirakelmedicin för problem med sömn, aptit eller depressioner och ångest. Inget annat funkar ens nära så bra, om man inte vill vara svårt benzoberoende hela livet, och då riskerar du epilepsi om pillren råkar ta slut en dag tex, det är inte värt det.
Notch;
Håller med om att Cannabis har många bra effekter, vore verkligen intressant om forskningen fick fria tyglar, skulle nog kunna komma en hel del relativt ofarliga mediciner ur det. Däremot tycker jag du är lite väl anti gentemot andra ämnen. Alla människor blir inte psykiskt beroende av ett ämne. Om man följer någorlunda vettiga regler så som att inte bruka ämnet alltför ofta, eller höja dosen när/om effekten minskar så kan även fysiskt beroende minskas.
Jag har testat både kokain (näsan) och heroin (rökt) och testat båda två ett flertal gånger, det uppstår inget omedelbart beroende och därav saknar jag inte,tänker inte och törstar aldrig efter dessa ämnen även fast det nu är minst 2 år sen sista gången jag testa. Däremot om jag regelbundet fortsatt och tagit större och större doser så hade jag garanterat fått ett fysiskt beroende eftersom det är ett fysiskt fenomen som ingen är immun mot, men jag tog inte regelbundet och har ingen psykisk benägenhet för att bli beroende av något alls.
Såvitt jag kan se och förstå av min umgängeskrets är det ungefär samma som gäller. Några är beroende av snus,det är väl allt.. även dessa var med under kokain och heroin testandet.. de flesta hade jobb/flickvän då och har det även nu. Och inte en enda fastnade.
Tycker bara att det är lite konstigt att du som är för cannabis inte kan se varför det är lika knäppt att förbjuda andra droger. Missbrukare kommer alltid finnas, du kan inte stoppa missbruk med lagstiftning då en stor del missbrukare har det i sin personlighet (dvs fastnar de inte för en sak,så en annan). Detta gäller i stor grad för de som är psykiskt beroende.
Utöver detta så kan man också fråga sig hur smart det är att kriminalisera de människor som är beroende, eller bara nyfikna/hobbybrukare av droger. Vart finns brottet,vart finns offret? Beroendet är en personlig tragedi, hobbybruk och självmedicinering är privat. Lika sur som du skulle bli över att stämplas som knarkare om du röker lite, skulle jag bli om någon satte dit mig för att jag tar sömnmedel då och då för att hålla min sömnrytm på plats.
Håller med om att Cannabis har många bra effekter, vore verkligen intressant om forskningen fick fria tyglar, skulle nog kunna komma en hel del relativt ofarliga mediciner ur det. Däremot tycker jag du är lite väl anti gentemot andra ämnen. Alla människor blir inte psykiskt beroende av ett ämne. Om man följer någorlunda vettiga regler så som att inte bruka ämnet alltför ofta, eller höja dosen när/om effekten minskar så kan även fysiskt beroende minskas.
Jag har testat både kokain (näsan) och heroin (rökt) och testat båda två ett flertal gånger, det uppstår inget omedelbart beroende och därav saknar jag inte,tänker inte och törstar aldrig efter dessa ämnen även fast det nu är minst 2 år sen sista gången jag testa. Däremot om jag regelbundet fortsatt och tagit större och större doser så hade jag garanterat fått ett fysiskt beroende eftersom det är ett fysiskt fenomen som ingen är immun mot, men jag tog inte regelbundet och har ingen psykisk benägenhet för att bli beroende av något alls.
Såvitt jag kan se och förstå av min umgängeskrets är det ungefär samma som gäller. Några är beroende av snus,det är väl allt.. även dessa var med under kokain och heroin testandet.. de flesta hade jobb/flickvän då och har det även nu. Och inte en enda fastnade.
Tycker bara att det är lite konstigt att du som är för cannabis inte kan se varför det är lika knäppt att förbjuda andra droger. Missbrukare kommer alltid finnas, du kan inte stoppa missbruk med lagstiftning då en stor del missbrukare har det i sin personlighet (dvs fastnar de inte för en sak,så en annan). Detta gäller i stor grad för de som är psykiskt beroende.
Utöver detta så kan man också fråga sig hur smart det är att kriminalisera de människor som är beroende, eller bara nyfikna/hobbybrukare av droger. Vart finns brottet,vart finns offret? Beroendet är en personlig tragedi, hobbybruk och självmedicinering är privat. Lika sur som du skulle bli över att stämplas som knarkare om du röker lite, skulle jag bli om någon satte dit mig för att jag tar sömnmedel då och då för att hålla min sömnrytm på plats.
jag har tvingats äta piller av alla sorter i hela mitt liv så ja, jag är väldigt emot det. dom har alla mkt hemska bieffekter som jag simpelt nog kunde slippa om läkare och poliser hade en minsta aning om vad som är rätt.
amsterdam är tex ett mkt bra bevis på hur legalisering faktiskt gör skillnad, staten tjänar massiva pengar och snuten slipper jaga ickevåldsamma haschpundare, dessutom har det bevisligen sjunkigt med bruk av tyngre droger. heroin och kokain och dessutom supandet har magrat kraftigt.
hur som helst kan jag oxå säga att jag tål ganska rediga doser av alla mediciner, så får alltid ligga på maxdos. alla mediciner hittils utom benzo(valium, xanor, rohypnol) ger mig extremt svåra krypningar och spasmer. slutligen för att kunna leva ens någorlunda normalt med medicinerna läkarna vill, så får jag äta nävar med piller dagligen.
nu är frågan, vad är bäst för psyket och kroppen? 10-20 olika piller om dagen, hela livet. lr inga piller någonsin, inget supande alls, men istället röka lite varje helg lr så? =) iofs röker jag inte nära så ofta, det är mkt sällan, men ändå!
amsterdam är tex ett mkt bra bevis på hur legalisering faktiskt gör skillnad, staten tjänar massiva pengar och snuten slipper jaga ickevåldsamma haschpundare, dessutom har det bevisligen sjunkigt med bruk av tyngre droger. heroin och kokain och dessutom supandet har magrat kraftigt.
hur som helst kan jag oxå säga att jag tål ganska rediga doser av alla mediciner, så får alltid ligga på maxdos. alla mediciner hittils utom benzo(valium, xanor, rohypnol) ger mig extremt svåra krypningar och spasmer. slutligen för att kunna leva ens någorlunda normalt med medicinerna läkarna vill, så får jag äta nävar med piller dagligen.
nu är frågan, vad är bäst för psyket och kroppen? 10-20 olika piller om dagen, hela livet. lr inga piller någonsin, inget supande alls, men istället röka lite varje helg lr så? =) iofs röker jag inte nära så ofta, det är mkt sällan, men ändå!
kanske värt att nämna till det att jag har extrema sömn- och aptitproblem. och alltid ganska svår ångest, flera dagar i veckan kan jag inte göra någonting alls, inte ens kolla film. och så har det alltid varit
Men man kan inte jämföra så. Man kan inte säga; vad är bäst - 20 piller om dagen eller att röka varje helg. "Piller" är ingen drog. Sen finns det nog människor som reagerar helgalet på röka så man kan heller inte säga att en medicin är dålig för alla baserat på egen erfarenhet. Vanlig och harmlös allergimedicin kan utlösa Schizofreni/psykos hos vissa människor, betyder dock inte att den är skadlig för mig eller 99,9% av övriga befolkningen.
Antideppresiva och antipsykotiska mediciner har ofta horribla bieffekter, men jag har svårt att se att det finns risk för missbruk med dessa, och om det är medicin av sådan typ du har fått så förstår jag dig. Har själv ätit sådana och slutat med dom eftersom hela kroppen går sönder på ett märkbart sett. Men för det kan man inte vara emot "piller" eller förbjuda alla sorter, lika lite som man kan förbjuda antideppressiva och antipsykotiska då vissa faktiskt måste äta dessa och då är det deras rätt..
Antideppresiva och antipsykotiska mediciner har ofta horribla bieffekter, men jag har svårt att se att det finns risk för missbruk med dessa, och om det är medicin av sådan typ du har fått så förstår jag dig. Har själv ätit sådana och slutat med dom eftersom hela kroppen går sönder på ett märkbart sett. Men för det kan man inte vara emot "piller" eller förbjuda alla sorter, lika lite som man kan förbjuda antideppressiva och antipsykotiska då vissa faktiskt måste äta dessa och då är det deras rätt..
piller är en drog, det är inte medicin bara för att Staten väljer att det ska vara lagligt. uppenbarligen så är bara det absolut farligaste lagligt, då Ingen någonsin har dött av cannanbis, men tusentals dör varje år bara i sverige av alkohol och piller, miljoner världen runt. (igen, Ingen har Någonsin dött av cannabis)
dom som får psykos på röka, lr droger alls, hade redan psykosen väntandes. annars hade jag omöjligt kunna känna tusentals som inte gör annat än röker sen 12 års ålder och ändå förbli utan att ens vara nära psykos, tex.
men du har rätt, jag upplever 9 av 10 bieffekter på näst intill alla piller staten ger. men jag kan inte vara annat än hård då jag bokstavligen testat alla alternativ, och är helt säker idag på vad som är bäst mot vad. tycker det är så fel att staten mosar i en livsfarliga piller med extrema bieffekter som likagärna kan få en att vilja dö lr simpelt nog vilja döda andra.
den svåra ångesten spelar dock in ganska mkt på mig, är chanslös när den kommer och kan likagärna vara död om det var så jag mådde jämt. men jag ger inte upp så lätt bara för att staten (ett random gäng gamlingar som aldrig upplevt några psykiska problem, lr troligtvis problem öht) säger att det är fel lr olagligt.
att jag mår bra, måste ju ändå vara viktigare än allt annat i världen, sålänge ingen annan människa skadas? anser därför att man själv ska kunna välja, efter 18 års ålder förstås =) men statens piller är farliga!
dom som får psykos på röka, lr droger alls, hade redan psykosen väntandes. annars hade jag omöjligt kunna känna tusentals som inte gör annat än röker sen 12 års ålder och ändå förbli utan att ens vara nära psykos, tex.
men du har rätt, jag upplever 9 av 10 bieffekter på näst intill alla piller staten ger. men jag kan inte vara annat än hård då jag bokstavligen testat alla alternativ, och är helt säker idag på vad som är bäst mot vad. tycker det är så fel att staten mosar i en livsfarliga piller med extrema bieffekter som likagärna kan få en att vilja dö lr simpelt nog vilja döda andra.
den svåra ångesten spelar dock in ganska mkt på mig, är chanslös när den kommer och kan likagärna vara död om det var så jag mådde jämt. men jag ger inte upp så lätt bara för att staten (ett random gäng gamlingar som aldrig upplevt några psykiska problem, lr troligtvis problem öht) säger att det är fel lr olagligt.
att jag mår bra, måste ju ändå vara viktigare än allt annat i världen, sålänge ingen annan människa skadas? anser därför att man själv ska kunna välja, efter 18 års ålder förstås =) men statens piller är farliga!
Altus skrev:Nu har jag till slut fått beställt Rohypnol (Fluscand) från apoteket. Haft receptet sedan i våras.
Och nu har jag provat det i några dagar. Preliminär slutsats: bra som lugnande vid vakenhet, dåligt som sömnmedel (eller iaf sämre än andra sömnmedel jag använder).
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 14:40:22, redigerad totalt 1 gång.
Svamp är speciell och ger ihållande tillstånd av förståelse samt vidgat medvetande, oftast känner man sig väldig lättad efteråt då man fått klarhet i mycket runt om en. Man får tillgång till ett tankesätt som man annars inte har viket kan lösa otroligt mycket problem. Man bör dock inte ta om man inte känner sig helt säker på vad man gör, det är ett mycket kraftfullt psykedeliskt rus som oftast kräver vägledning för oerfarna.
LSD terapin på sin tid hade stora framgångar när det användes i terapeutiskt syfte, det las dock ner när allmänintresset vart för stort, samma med E. Fördelen med svamp är att det används i tusentals år av olika kulturer och effekterna är väldokumenterade, det finns helt klart en lång rad psykiska/fysiska åkommor som kan botas eller mildras på olika sätt. Det kräver dock stor förståelse och man ska inte ta det om man inte vet vad man gör, man måste veta vilka förhållanden som ska råda innan, vad man vill uppnå med det hela/I vilket syfte man tar det.
Det finns hur många psykedeliska psykoaktiva ämnen som helst, man gör bäst i att hålla sig till det som är väl testat och dokumenterat.
När det gäller mediciner/droger som blockerar så är benz det bästa mest effektiva jag vet, minst bieffekter, och mest effekter. Opioider har också mycket god effekt i mot nästan allt, det är dock inte hållbart för de flesta så man får tänka på det.
Mvh
LSD terapin på sin tid hade stora framgångar när det användes i terapeutiskt syfte, det las dock ner när allmänintresset vart för stort, samma med E. Fördelen med svamp är att det används i tusentals år av olika kulturer och effekterna är väldokumenterade, det finns helt klart en lång rad psykiska/fysiska åkommor som kan botas eller mildras på olika sätt. Det kräver dock stor förståelse och man ska inte ta det om man inte vet vad man gör, man måste veta vilka förhållanden som ska råda innan, vad man vill uppnå med det hela/I vilket syfte man tar det.
Det finns hur många psykedeliska psykoaktiva ämnen som helst, man gör bäst i att hålla sig till det som är väl testat och dokumenterat.
När det gäller mediciner/droger som blockerar så är benz det bästa mest effektiva jag vet, minst bieffekter, och mest effekter. Opioider har också mycket god effekt i mot nästan allt, det är dock inte hållbart för de flesta så man får tänka på det.
Mvh
Senast redigerad av Theone 2011-05-04 14:40:22, redigerad totalt 1 gång.
Det låter spännande allt det där, svamp t ex. Visst kan droger användas för viss "upplysning". Musiker är ju ökända för sitt "upplysningsbehov".
Någon sa att man inte kan droga sig med psykofarmaka men det går utmärkt bra. Bara man vet hur man gör och vilka mediciner som är lämpliga. Jag känner till flera "pillernarkomaner". Lyrica är verkligen just en drog. Jämfört med den är mild Marijuana ingenting!
Jag tuggade i mig några milda marijuanablommor när jag närmade mig tyska gränsen. Ville inte vara illegal, när jag lämnat Holland bakom mig. Jag sov så gott de tråkiga milen på Autobahn! Minnesnedsättningen vid marijuanabruk tror jag vida understiger Lyrica och andra epilepsimediciner.
Angående psykofarmaka, alkohol - cannabis: Diskussionen är "way out of proportion!" Titta på alla aggressiva alkoholister överallt som skriker på gatorna! Titta på alla neddrogade psykiskt sjuka robotar!
För att komma någonstans i debatten krävs nog att politikerna själva "drogtestar" (T ex Lyrica/Marijuana) innan de yttrar sig! Knarkskräcken förlamar debatten.
Någon sa att man inte kan droga sig med psykofarmaka men det går utmärkt bra. Bara man vet hur man gör och vilka mediciner som är lämpliga. Jag känner till flera "pillernarkomaner". Lyrica är verkligen just en drog. Jämfört med den är mild Marijuana ingenting!
Jag tuggade i mig några milda marijuanablommor när jag närmade mig tyska gränsen. Ville inte vara illegal, när jag lämnat Holland bakom mig. Jag sov så gott de tråkiga milen på Autobahn! Minnesnedsättningen vid marijuanabruk tror jag vida understiger Lyrica och andra epilepsimediciner.
Angående psykofarmaka, alkohol - cannabis: Diskussionen är "way out of proportion!" Titta på alla aggressiva alkoholister överallt som skriker på gatorna! Titta på alla neddrogade psykiskt sjuka robotar!
För att komma någonstans i debatten krävs nog att politikerna själva "drogtestar" (T ex Lyrica/Marijuana) innan de yttrar sig! Knarkskräcken förlamar debatten.
Altus skrev:Altus skrev:Nu har jag till slut fått beställt Rohypnol (Fluscand) från apoteket. Haft receptet sedan i våras.
Och nu har jag provat det i några dagar. Preliminär slutsats: bra som lugnande vid vakenhet, dåligt som sömnmedel (eller iaf sämre än andra sömnmedel jag använder).
Rohypnol + Propavan + Stilnoct = Man kan äntligen få sova ut! (Lugnande + sömtablett + insomningstablett)
Debbido skrev:Altus skrev:Altus skrev:Nu har jag till slut fått beställt Rohypnol (Fluscand) från apoteket. Haft receptet sedan i våras.
Rohypnol + Propavan + Stilnoct = Man kan äntligen få sova ut! (Lugnande + sömtablett + insomningstablett)
Rohypnol är faktiskt i första hand ett läkemedel för sömn enligt dagens bipacksedel [1], men det kan mycket väl ha politiska snarare än medicinska orsaker. Det verkar rätt godtyckligt om man räknar en viss benso som "sömnmedel", "lugnande" eller "ångestdämpande" eller något annat. Iktoviril som anges vara mot epilepsi fungerar utmärkt som sömnmedel för mig (och många andra använder det som ångestdämpande).
Dags att sova...
[1]. "Flunitrazepam Mylan används för korttidsbehandling av sömnbesvär samt som lugnande medel inför operationer och mindre ingrepp."
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 14:40:22, redigerad totalt 1 gång.
Altus skrev:Debbido skrev:Altus skrev:
Rohypnol är faktiskt i första hand ett läkemedel för sömn enligt dagens bipacksedel [1], men det kan mycket väl ha politiska snarare än medicinska orsaker. Det verkar rätt godtyckligt om man räknar en viss benso som "sömnmedel", "lugnande" eller "ångestdämpande" eller något annat. Iktoviril som anges vara mot epilepsi fungerar utmärkt som sömnmedel för mig (och många andra använder det som ångestdämpande).
Dags att sova...
[1]. "Flunitrazepam Mylan används för korttidsbehandling av sömnbesvär samt som lugnande medel inför operationer och mindre ingrepp."
Nja flunitrazepam funkar sömngivande för de flesta, för mig funkar det bättre en klonazepam. Men sen får man ju tänka på att doserna är det som avgör allt, 5 mg flunitrazepam utan tolerans bör slå ut de flesta. Får jag välja i mellan 2mg flunitrazepam och 2mg klonazepam för att lugna mig i vaket tillstånd, då kommer jag välja det första.
Man får tänka på att det kan skrivas ut till andra ändamål en vad som står i fass också, det är bara primär verkan som återges där. Har man AS då skiljer sig också verkan, för mig krävs det oftast en högre dos eller 1 – 2 rör theralen till.
Mvh
Senast redigerad av Theone 2011-05-04 14:40:22, redigerad totalt 1 gång.
Debbido skrev:Jag antar att det är därför knark är farligt. Man blir kär i drogen? Oavsett vad det är för drog. Denna har jag ju fått att sjukvården. Otroligt! Att de sponsrar såna droger!Charley? skrev:Lyrica behöver sättas ut tillsammans med en läkare. Var försiktig.
Det låter jättedumt. Sök upp läkare och fråga om det inte kan vara vettigt att trappa ut din Lyrica. Däremot tycker jag att vi bör undvika att generalisera alltför mycket. För en del: däribland för mig själv, hjälper Lyrica att kunna arbeta och "fungera", i brist på bättre ord. Jag jobbar numera heltid efter både sjukskrivning och social isolering. Hade det inte varit för att jag till sist fick rätt läkemedel för mina besvär hade jag nog inte kunnat komma till den punkt jag är idag.
Senast redigerad av plixness 2011-05-04 14:40:23, redigerad totalt 1 gång.
Theone skrev:Nja flunitrazepam funkar sömngivande för de flesta,[...]
Även för mig, bara inte lika bra som andra läkemedel (vid ekvivalenta doser).
Men sen får man ju tänka på att doserna är det som avgör allt, 5 mg flunitrazepam utan tolerans bör slå ut de flesta.
Självklart. Det är jämförelser vid (lägre) ekvivalenta doser som är intressant.
Man får tänka på att det kan skrivas ut till andra ändamål en vad som står i fass också, det är bara primär verkan som återges där.
Men hur vet du att det finns något sådant som en "primär" verkan, t ex att Rohypnol verkligen är främst sömngivande medan Iktoviril främst är antiepileptika?
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 14:40:23, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Aspergare och vården