Manga och Anime.

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav KaosPrinsessa » 2010-12-06 14:50:35

Banzai skrev:
KaosPrinsessa skrev:
Banzai skrev:Tecknar även min egna manga och planerar att starta på min nästa inom ett år (ha.ha.ha. jag kan ju alltid inbilla mig :roll: ).

Jag tecknar också en egen mangaserie (eller ja flera :P) men det är nog inget jag någonsin kommer våga visa nån :P Men kul är det.

Oh, en medtecknare. Du kan ju alltid visa upp något du gjort i "Egna Alster"-tråden (jag vill hemskt gärna se).

Min avatar är huvudpersonen från min framtida manga och här är en liten länk till den jag jobbar på. Den är inte snygg och jag har otroligt mycket att lära, men, men:

http://pollyboffin.deviantart.com/gallery/#/d2emifm

Älskar också f.ö. katten i Totoro... Älskar Totoro överhuvudtaget. :-)161

Wow du är duktig :O
Jag kommer nog aldrig våga visa nått jag har gjort för jag vet att jag inte är särskilt duktig och det är sällan jag orkar göra klart en bild eftersom jag snabbt tappar intresset för just den bilden och påbörjar nått nytt.
Jag har också DeviantART men har nästan inget där och jag länkar den typ aldrig för inget där är värt att se.

Totoro är undebar ^^ Första anime jag kom i kontakt med, var då 3 år och sen dess har det suttit i :P
Senast redigerad av KaosPrinsessa 2011-05-04 10:27:10, redigerad totalt 1 gång.
KaosPrinsessa

Anslöt: 2010-10-10

Inläggav Banzai » 2010-12-06 20:38:41

KaosPrinsessa skrev:
Banzai skrev:
KaosPrinsessa skrev:[quote="Banzai"]
Tecknar även min egna manga och planerar att starta på min nästa inom ett år (ha.ha.ha. jag kan ju alltid inbilla mig :roll: ).

Jag tecknar också en egen mangaserie (eller ja flera :P) men det är nog inget jag någonsin kommer våga visa nån :P Men kul är det.

Oh, en medtecknare. Du kan ju alltid visa upp något du gjort i "Egna Alster"-tråden (jag vill hemskt gärna se).

Min avatar är huvudpersonen från min framtida manga och här är en liten länk till den jag jobbar på. Den är inte snygg och jag har otroligt mycket att lära, men, men:

Jag kommer nog aldrig våga visa nått jag har gjort för jag vet att jag inte är särskilt duktig och det är sällan jag orkar göra klart en bild eftersom jag snabbt tappar intresset för just den bilden och påbörjar nått nytt.
Jag har också DeviantART men har nästan inget där och jag länkar den typ aldrig för inget där är värt att se.

Totoro är undebar ^^ Första anime jag kom i kontakt med, var då 3 år och sen dess har det suttit i :P[/quote]

Är du säker? En liten teckning kan du väl lägga upp? Jag är bara nyfiken, känner ingen annan som tecknar manga så det skulle vara spännande att se.
Senast redigerad av Banzai 2011-05-04 10:27:10, redigerad totalt 1 gång.
Banzai

Anslöt: 2010-07-21

Inläggav KaosPrinsessa » 2010-12-07 17:38:55

Banzai skrev:
KaosPrinsessa skrev:
Banzai skrev:[quote="KaosPrinsessa"][quote="Banzai"]
Tecknar även min egna manga och planerar att starta på min nästa inom ett år (ha.ha.ha. jag kan ju alltid inbilla mig :roll: ).

Totoro är undebar ^^ Första anime jag kom i kontakt med, var då 3 år och sen dess har det suttit i :P[/quote]

Är du säker? En liten teckning kan du väl lägga upp? Jag är bara nyfiken, känner ingen annan som tecknar manga så det skulle vara spännande att se.[/quote]

Kanske kan skicka en länk till dig, men jag varnar dig, jag kan inte ta det minsta kritik. därför jag typ aldrig visar nått och jag vet att jag inte är särskilt bra.
Senast redigerad av KaosPrinsessa 2011-05-04 10:27:10, redigerad totalt 1 gång.
KaosPrinsessa

Inläggav PelleVångman » 2011-02-07 1:30:43

Älskar manga, började med att jag blev introducerad till det av en vän och sen dess har jag varit fast. Nu för tiden går det inte en dag utan att jag läser manga och letar hela tiden efter nya serier att släcka min törst för mer läsning.

Jag har märkt att jag dras huvudsakligen dras till battle manga, men jag läser också kärleksrelaterad manga, och science fiction manga och i vissa fall även drama & sport manga, har också en liten kärlek till ecchi manga den pervert som jag är. Är lika intresserad av Seinen som jag är av Shounen, det enda jag egentligen inte gillar är Shoujo.

Enda mangan jag egentligen avskyr av hela mitt hjärta är Dragonball, jag spyr på den skiten.

Mangaserier jag följer just nu eller har läst färdigt, påpekar dock att jag aldrig köper böckerna då jag finner dem för dyra här i Sverige och varför ska jag köpa när jag kan läsa dom gratis på hemsidor. No morals here!

Anime gillar jag oftast inte, eftersom de ofta förvränger storyn eller lägger till saker som inte fanns med i mangan. Det blir inte samma sak då, brukar skippa de episoderna som kallas fillers då det oftast är ren skit och inte värt att förknippas med mangan de baseras på.

Action

One Piece
Naruto
Bleach
Beelzebub
Katekyo Hitman Reborn
D.Gray Man
Hajime No Ippo
Medaka Box
Zetman
Biomeat Nectar
Baki The Grappler
Tenjou Tenge
Air Gear
Darker Than Black
Psyren
History's Strongest Disciple Kenichi
Fairy Tail
Until Death Do Us Part
Broken Blade
Veritas
The Breaker : New Waves
Vinland Saga
Berserk
Gantz
Death Note
Eyeshield 21
Aiki
Kampfer
Defense Devil
Great Teacher Onizuka
Claymore
Highschool Of The Dead
Freezing
Soul Eater
Fist Of The North Star

Romance

GE - Good Ending
Lets Lagoon
Kimi No Iru Machi
Suzuka
Ouran High School Host Club
Bakuman
Addicted To Curry
Amagami
Yankee-Kun To Megane Chan
Frogman
KissXSis
Senast redigerad av PelleVångman 2011-05-04 10:27:10, redigerad totalt 2 gånger.
PelleVångman
Inaktiv

Anslöt: 2011-01-06

Inläggav prodge64 » 2011-02-07 1:33:41

Pelle, har du missat att skriva ner serierna (eller bara inte sett dom) Final Fantasy Unlimited och Fist of the North Star? :P
Senast redigerad av prodge64 2011-05-04 10:27:10, redigerad totalt 1 gång.
prodge64

Anslöt: 2008-10-31

Inläggav PelleVångman » 2011-02-07 1:36:24

Ja tusan Fist Of The North Star är ju en klassiker!. Bra att du påminde mig där! FFU är inte något för mig, jag gillar inte Final Fantasy överhypad franchise. Lägg ner och satsa på Chrono Trigger remake eller sequel och mer Kingdom Hearts.
Senast redigerad av PelleVångman 2011-05-04 10:27:10, redigerad totalt 1 gång.
PelleVångman
Inaktiv

Inläggav Banzai » 2011-02-07 2:01:00

PelleVångman skrev:Älskar manga, började med att jag blev introducerad till det av en vän och sen dess har jag varit fast. Nu för tiden går det inte en dag utan att jag läser manga och letar hela tiden efter nya serier att släcka min törst för mer läsning.

Jag har märkt att jag dras huvudsakligen dras till battle manga, men jag läser också kärleksrelaterad manga, och science fiction manga och i vissa fall även drama & sport manga, har också en liten kärlek till ecchi manga den pervert som jag är. Är lika intresserad av Seinen som jag är av Shounen, det enda jag egentligen inte gillar är Shoujo.

Enda mangan jag egentligen avskyr av hela mitt hjärta är Dragonball, jag spyr på den skiten.

Mangaserier jag följer just nu eller har läst färdigt, påpekar dock att jag aldrig köper böckerna då jag finner dem för dyra här i Sverige och varför ska jag köpa när jag kan läsa dom gratis på hemsidor. No morals here!

Anime gillar jag oftast inte, eftersom de ofta förvränger storyn eller lägger till saker som inte fanns med i mangan. Det blir inte samma sak då, brukar skippa de episoderna som kallas fillers då det oftast är ren skit och inte värt att förknippas med mangan de baseras på.

Action

One Piece
Naruto
Bleach
Beelzebub
Katekyo Hitman Reborn
D.Gray Man
Hajime No Ippo
Medaka Box
Zetman
Biomeat Nectar
Baki The Grappler
Tenjou Tenge
Air Gear
Darker Than Black
Psyren
Fairy Tail
Until Death Do Us Part
Broken Blade
Veritas
The Breaker : New Waves
Vinland Saga
Berserk
Gantz
Death Note
Eyeshield 21
Aiki
Kampfer
Defense Devil
Great Teacher Onizuka
Claymore
Highschool Of The Dead
Freezing
Soul Eater
Fist Of The North Star

Romance

GE - Good Ending
Lets Lagoon
Kimi No Iru Machi
Suzuka
Ouran High School Host Club
Bakuman
Addicted To Curry
Amagami
Yankee-Kun To Megane Chan
Frogman
KissXSis

Vilken fantastisk lista! Många av mina favoriter finns med. Fast jag erkänner att jag har gett upp med både Naruto och Hajime no Ippo...

One Piece rules och jag tror Beelzebub är på väg upp på andra plats för mig. Läser också manga varje dag (måste ha min fix). Är ledsen över Veritas dock.
Banzai

Inläggav PelleVångman » 2011-02-07 2:10:50

Man tackar! :D Skulle man kunna fråga om du skulle kunna nämna dina favoriter, tycker det är kul att se vad andra tycker om :)

Är det längden på Hajime No Ippo som fick dig att ge upp den? Tycker att det är en av de bästa jag har läst, fick upp mitt intresse för boxning (inte utöva, men jag gillar att se på det). Naruto har börjat gå utför måste jag erkänna, det känns som han drar ut på storyn alldeles för mycket borde ha blivit avslutad för länge sen.

One Piece does indeed rules, den har verkligen allt :shock: och den lyckas fortfarande att överraska mig, jag blev också nästan gråtfärdig när jag såg Portgas D. Ace och Whitebeard dö, damn you Akainu och din ubercoola lava-frukt.

Beelzebub är en rising star i manga världen!. Tror att den kommer få en riktig ljus framtid, och karaktärerna i den serien är ju bara så underbara. Furichi-San och Aoi Kunieda <3<3. Vi får se nu hur det blir när den verkar bli lite seriösare!.

Var inte ledsen jag tror att Veritas kommer nog att få en uppföljare, den kan ju inte bara sluta sådär :(. Jag vill ju se Gang-Ryong spöa skiten ur den där bitchen Vera Linus.
PelleVångman
Inaktiv

Inläggav Banzai » 2011-02-07 2:37:02

PelleVångman skrev:Man tackar! :D Skulle man kunna fråga om du skulle kunna nämna dina favoriter, tycker det är kul att se vad andra tycker om :)

Är det längden på Hajime No Ippo som fick dig att ge upp den? Tycker att det är en av de bästa jag har läst, fick upp mitt intresse för boxning (inte utöva, men jag gillar att se på det). Naruto har börjat gå utför måste jag erkänna, det känns som han drar ut på storyn alldeles för mycket borde ha blivit avslutad för länge sen.

One Piece does indeed rules, den har verkligen allt :shock: och den lyckas fortfarande att överraska mig, jag blev också nästan gråtfärdig när jag såg Portgas D. Ace och Whitebeard dö, damn you Akainu och din ubercoola lava-frukt.

Beelzebub är en rising star i manga världen!. Tror att den kommer få en riktig ljus framtid, och karaktärerna i den serien är ju bara så underbara. Furichi-San och Aoi Kunieda <3<3. Vi får se nu hur det blir när den verkar bli lite seriösare!.

Var inte ledsen jag tror att Veritas kommer nog att få en uppföljare, den kan ju inte bara sluta sådär :(. Jag vill ju se Gang-Ryong spöa skiten ur den där bitchen Vera Linus.

Nu ska vi se om jag kommer ihåg dem:

One piece
Beelzebub
Veritas (sååå snyggt tecknad)
Bleach
Hajime no Ippo (innan jag gav upp)
Wolf Guy (vet dock inte riktig, den har spårat ur en hel del)
Death Note
Soul Eater
Ao no Exorcist
Eden no Ori
Slam Dunk
Major
Och fler jag inte kommer ihåg.

Du har några på din lista jag har varit in och kikat på och en del jag vill kolla upp. Då du verkar ha bra smak så är det bra för mig, är alltid på jakt efter bra manga. :D

Är mangan bra så kvittar det hur lång den är, det var snarare den supersega fighten med pestpojken Woli som fick mig att tröttna. Det plus att tecknarstilen börjar bli för dålig. Takamura regerar för övrigt. Blev också helt insöad på boxning när jag läste den.

Jag vet, visst har den! One Piece har verkligen allt! Och den är inte förutsägbar vilket gör att jag älskar den. Trodde inte Oda skulle döda Ace och Whitebeard, men det gör serien så mycket bättre. Blev också arg på Akainu, men han är cool. Tycker alla amiraler är coola.

Furichi-san är väl den enda som har lite hjärna i serien. ;) Min favorit är naturligtvis idioten Oga. Älskar hur han löste problemet med att klyva en stenbumling på; använda någon annans huvud! :lol:

Det jag har läst om Veritas är att den som sagt var skulle ha en uppföljare, men att tecknaren lämnat projektet. Veritas med en annan tecknare går ju inte. :shock: Den är bland det snyggaste jag har sett. Killen kan teckna både tjejer och killar. Ovanligt enligt mig.

Mina favoritgenrer är Shounen och Seinen. Shoujo är bara blaj. Försökte mig på att läsa det, men hjärnan drabbades av sockervaddsöverbelastning.
Banzai

Inläggav PelleVångman » 2011-02-07 2:49:31

Nej veritas utan samma tecknare kommer inte att funka, det var ju hela grejen med den serien som gjorde att man verkligen älskade den, att den var så otroligt väl tecknad och att båda killarna och tjejerna var så otroligt bra gjorda och sexiga!.

I One Piece måste jag hålla med om att jag gillar alla amiraler, men jag gillar egentligen alla karaktärer i one piece, Oda har verkligen ett sätt att kunna få varje karaktär att kunna vara unik även de mindre betydande, älskar också hur han väver in karaktärer i sin story. Min absoluta favorit karaktär i One Piece är nog Usopp, då det är honom jag identifierar mig själv med mest. Och jag älskar att nästan varje fight han är med i så är det att han alltid är i underläge, men alltid lyckats vända det med sina knep och lurendrejerier. Nu efter time-skip verkar han dock ha mognat lite och blivit lite tuffare!.

Haha jo Oga har ett rätt så unikt sätt att lösa sina problem på :D Tycker också väldigt om tjejen med en blomma på huvudet som författaren verkar vilja para ihop med Kanzaki hon är så rolig när hon kommer med sina kommentarer.

Jo jag har fått höra att jag har det, också blivit kallad en gående "wiki" när det gäller någonting som har med manga att göra. :P

En som jag tror du skulle gilla är Bakuman, en rätt så originell manga som handlar om att göra en manga. Gjord av de som skrev death note!.

Jo samma för mig när det gäller shoujo, sockeröverbelastning var ett bra sätt att beskriva den upplevelsen.
PelleVångman
Inaktiv

Inläggav Banzai » 2011-02-07 5:33:46

(Kan inte sova så jag skriver här istället.)

Inte nog med att den är fantastiskt snyggt tecknad, den har en ovanlig huvudkaraktär Gang-Ryon (eller "Herr-jag-ska-slå-allt-på-käften"). En stor idiot. Jag älskar vissa idioter i manga. Oga, Luffy, Takamura, Sakuragi (Slam Dunk) m.fl.

Bleach älskar jag också tecknarstilen på och nu när den extremt långa Aizen-arcen är över så börjar den bli intressant igen. Jag är verkligen förtjust i Kubo Tites layout och han är duktig på att teckna folk.

Oda är otroligt duktig på att få oss att bry oss om karaktärerna. Jag är väldigt förtjust i många av dem, men favoriten nummer ett är Zoro. Han är cool, snygg, helt utan lokalsinne och slåss med tre svärd. Kan det bli bättre? Nummer två är Luffy, han seglar om Zoro ibland som nummer ett när han gör något extra fantastiskt och på tredje plats så kommer nog faktiskt Usopp. Kolla på animen också. Den har fillers men de är lätta att hoppa över, utöver det så följer de mangan praktiskt taget till punkt och pricka. Då får du höra Sogekings vackra sång också. Jag spelar Borderlands (bra spel) och har döpt om Mordecai till Sogeking. :D

Jag är ingen "wiki" när det gäller manga, finns alltid de som kan mer. Började senare än de flesta med att läsa manga också, för några år sedan faktiskt i samband med att jag skaffade internet. Innan dess så var den enda mangan jag lyckats få tag i Akira.

Jag har inte bestämt mig för vilken jag ska kolla upp härnäst, men Berserk verkar intressant. Jag ska kolla upp Bakuman också naturligtvis. Tycker det är svårt att hitta bra manga för det finns så mycket...skit, rent ut sagt.

Du läser GE. Jag började med den men tycker den är alldeles för putte-nuttig den med (shoujo förklädd till shounen?).
Banzai

Inläggav PelleVångman » 2011-02-07 6:04:28

(Du också, försökte somna men mina tankar vill inte stilla sig och blev att jag satte mig vid datorn, ska ändå till doktorn tidigt ska be om tyngre sömntabletter dessa har ingen effekt.)

Jo, har en förkärlek till dessa "slå-först-tänka-efteråt" morons, fast gemensamt för de flesta är att de oftast har ett enormt hjärta också, (Gang-Ryon kan ju diskuteras) men Luffy, Oga,Takamura (även fast han är en riktigt skojare) bryr sig verkligen om sina kamrater eller "nakama". Natsu Dragonil i Fairy Tail är också en sådan karaktär, och väldigt handsome också :D.

Definitivt, Bleach är en väldigt vältecknad serie måste jag säga men Aizen-arcen var alldeles för utdragen. Måste säga att jag är rätt så glad över den nya arcen den känns väldigt mer intressant än vad Aizen var. Tyckte de var bra att de förklarade människors krafter med fullbring, tyckte den förklaringen att Ichigo skulle ha smittat av sig till sina kamrater kändes lite tafatt. Är väldigt taggad till att se vad som kommer hända framöver i Bleach faktiskt.

Jag har tittat på animén faktiskt, One Piece var en av de få som jag tyckte sig gjorde lika bra som animé såsom manga. De håller sig till mangan och viker inte av storylinen och det uppskattar jag, att vika av storyn är en "killer" för mig när det gäller animé. Beelzebub görs ju av samma bolag som gör One Piece, så jag har goda förhoppningar där med. Haha jo Sogeking's theme song var ett riktigt awesome moment!.

Jo det gäller att hitta guldkornen i det enorma utbudet som finns, en manga som jag kanske även rankar över Beelzebub och One Piece, den är väldigt vacker ritad och är baserad på skandinavisk historia, den heter Vinland Saga. Så otroligt skrämmande bra manga om vikingar och mycket annat.

Berserk är lite av tragisk historia, hjälten där får verkligen allting emot sig man tycker bara synd om killen, han har dock en enorm vilja att leva, och lyckas överkomma hemska odds gång på gång. Den är också väldigt rå och blodig, men artworken passar verkligen mangan där.

Jo fast jag det jag har fastnat för med GE är att protaganisten är en sån tafatt människa. Visst det är inget nytt, men i andra mangas så brukar protagonisterna i alla fall ha lite talang eller något, den här killen är ju verkligen en riktig nolla och det är lite det jag gillar med GE. Gillar också att han är totalt oerfaren och inte vet hur han ska hantera relationer, jag känner igen mig själv lite i honom.

När vi snackade One Piece Animé kom jag på den här otroligt underhållande videon. Love This Gang <3<3

Senast redigerad av PelleVångman 2011-05-04 10:27:11, redigerad totalt 1 gång.
PelleVångman
Inaktiv

Inläggav Banzai » 2011-02-07 10:07:27

(Jag lyckades somna men blev tvungen att skippa första lektionen, klarar inte av universitetet utan att få sova åtminstone någon timme. Jag hatar när hjärnan vägrar stänga av.)

Jag gillar också deras oehörda lojalitet, särskilt Luffy (de andra också, men hittills så har de inte fått demonstrera det på samma sätt som Luffy-kun). I Enies Lobbyn när han deklarerar krig mot World Government bara för att kunna hämta tillbaka Robin och de andra som följer honom utan att tveka; oj, oj, då grät jag så det stod härliga till. Både när jag läste mangan och när jag såg animen. Det är delvis därför jag är så förtjust i Zoro. Han är egentligen tillräckligt stark för att kunna vara kapten själv, men sätter verkligen Luffy främst. Fantastiskt. :D

Aizen-arcen ja. Hur många volymer var det egentligen utan en skymt av Ichigo? Det är ju han som är huvudkaraktären för tusan! Jag ser också fram mot fortsättningen och är jätteglad att Chad är med igen. Vet inte varför, men jag gillar honom; stor och snäll.

Den senaste tiden så har de inte ens haft fillers i One Piece vilket är jättebra då det är så spännande. Jag har ju läst mangan så jag vet vad som kommer att hända, men det är fortfarande lika spännande. Gillar musiken och stämningen de lyckas bygga upp i animen. Det enda som stör är att de använder olika tecknare; ibland blir det otroligt fult tecknat och ibland så är det jättesnyggt. Det är fördelen med mangan; den tecknar ju bara Oda. Visserligen har han en hög med medhjälpare, men grunden är det ändå han som gör. Jag gillar One piece för mycket; har haft svårt att sova ibland för att jag oroar mig för de små piraterna, som t.ex. när Kuma teleporterade bort allihop! Inte hälsosamt för mig (och jag föreställer vuxen). :oops:

Vinland Saga är nu uppskriven på min mentala "kom-ihåg"-lista. Jag är väldigt ofokuserad nu så jag vet inte när jag kommer orka kolla upp nya mangor. Sitter mest och läser sådana jag redan läst.

Han är väldigt snäll protagonisten och helt hopplös, inga fel där inte. Jag har bara inte tålamodet att läsa när det blir för utdraget (låt han få tjejen någon gång!) när det gäller kärlekshistorier. Är helt tappad bakom en vagn när det gäller relationer själv men det måste handla om något mer i manga, annars så förstår jag inte varför det tar sådan tid.

:lol: Nu kommer jag gå till universitetet på bra humör. De är så otroligt korkade där. Jag älskar Robin som vägrar vara med och Zoro och Sanji som blir medlurade. Franky, Usopp och Chopper är så underbart dumma. Jag skrattade så jag grät när jag såg/läste den delen, särskilt Oz som blir så besviken över att "roboten" inte blir fulländad.

(Farligt att prata med mig om manga/anime, svårt att få mig att sluta.)
Senast redigerad av Banzai 2011-05-04 10:27:11, redigerad totalt 1 gång.
Banzai

Inläggav Maldita » 2011-02-07 10:49:59

Jag gillar Welcome To The NHK, den är väldigt deppig dock. Åsså Bizenghast och den mycket mysiga Aoi Hana (lesbiskt romantiskt drama, vackert tecknat, ingen direkt handling men ändå jättemysigt). Läste även Pure Trance av Junko Mizuno, bland det konstigaste jag läst, älskar dock tecknarstilen.
Senast redigerad av Maldita 2011-05-04 10:27:11, redigerad totalt 1 gång.
Maldita
Inaktiv

Anslöt: 2010-02-06

Inläggav PelleVångman » 2011-02-07 13:43:14

(Jag har inte lyckats somna än jag, kommer nog att försöka mig på att vara vaken helda dagen så jag kommer kunna somna av total utmattning ikväll, verkar vara det enda som funkar för att jag ska kunna få en full natt's sömn.)

Exakt den scenen när de alla står på pelarna och ser så jäkla badass ut, och sen när man ser Luffy säga till Sogeking att skjuta sönder flaggan, så otroligt vacker scen. De har ett sånt enormt mod, när de deklarerar krig mot the goverment, jag blev också gråtfärdig på den scenen måste jag säga. Grät floder i slutet av den arcen dock när det nästan ser kört ut med marines kommande från alla håll mot dom, och buster ship kanoner som skjuter sönder allting kring dem. Det verkar vara helt hopplöst, men så helt plötsligt..då kommer Going Merry! Och säger

"Let's go everyone...!!
Back to the sea of adventure again!!
I came to take you home!!"

Allting verkar frid och fröjd, men sen börjar Going Merry bryta ihop, och hela crewen brister ut i gråt över the loss over their comrade. När Luffy sen ger sitt tal och låter Going Merry få en vikingbegravning...Det är bara så otroligt episkt det kan bli. Jag blir så otroligt rörd av den scenen, att till och med nu när jag tänker på den börjar jag sörja Going Merry och gråta :shock: ( Indeed, är så känslig ).

En annan cry-me-a-river moment är när ju Zoro tar åt sig all skada Luffy orsakade sig själv under fighten mot Gecko Moria och Oz. Tror att Zoro är jämnlik med Luffy egentligen precis som du föreslår, men på grund av hans enorma lojalitet till Luffy, supportar han honom han alltid som hans right hand man.

Usch nej, Aizen-arcen vill jag helst bara glömma!. Ja visst är det något speciellt med Chad som gör han så otroligt intressant och cool. Liksom bara det fact att han redan i början spöar på en Hollow även fast han inte kan se den är ju bara så awesome beyond belief. Lite synd att Kubo egentligen inte har använt Chad mer och att han hamnat i skymundan av Ichigo och Ishida (min number 2 :D) men tror det kommer bli en ändring på detta nu.

Eftersom jag ändå nämnde nummer 2 så kan jag lika gärna avslöja min nummer 1 också! Det är Ikkaku Madarame som enligt mej har den coolaste bankai in terms of looks i hela serien.

Nej visst är det bra, jag tror dock efter the "Whitebeard War" så kommer vi nog få se en massa fillers, och antagligen kommer dessa att handla om träningen de utför på alla deras öar. Dessa kan jag faktiskt tänka mig att titta på, bara för att jag finner tjockis Usopp hilarious.

Jo just det där med romance mangas att de brukar ta en sån enorm tid till att faktiskt nå "the point where they get the girl and live happily ever after". En romance manga, eller två egentligen då båda är väldigt lika varandra är Kimi No Iru Machi & Suzuka. Kouji Seo är författare och artist!

Bra att höra, den där scenen brukar få till ett leende på fejset på de flesta som gillar One Piece!.

Maldita

Jag har egentligen inte läst någon av de du beskriver och beslöt mig att kolla upp Welcome to the N.H.K. som du nämnde och fann den faktiskt intressant, även fast den är lite deppig. Aoi Hana verkade också rätt så intressant och jag gillar hur den tecknas.

Yuri är helt okej, gillar inte Yaoi dock (Mina vänner försöker alltid få mig att läsa en Yaoi serie, men det är något jag inte kommer att göra.)
Senast redigerad av PelleVångman 2011-05-04 10:27:11, redigerad totalt 1 gång.
PelleVångman
Inaktiv

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-02-07 23:41:40

Hehe hittills är jag den enda jag känner till som inte gillar Naruto eller Bleach, men så föredrar jag shoujo och shonen ai. Just nu är det inga nya serier på gång utan jag ser om Vampire Knight, Hidamari Sketch och Princess Princess. Har nyss sett igenom Sailor Moon för..hmm fjärde gången tror jag.
Två bra serier som inte så många verkar ha sett, men som man bör se, är Paradise Kiss och Le Portrait de Petit Cossette.

När det gäller manga läser jag The Devil Ororon för femte gången :P Och har läst igenom de få Angel Sanctuary jag har för typ 100 gången :P Har inte råd att köpa manga så ofta.
Senast redigerad av KaosPrinsessa 2011-05-04 10:27:12, redigerad totalt 1 gång.
KaosPrinsessa

Inläggav Maldita » 2011-02-08 22:34:27

Någon som har något tips på en yaoi-manga som faktiskt är bra? Då menar jag att den gärna ska vara tecknad i samma lite sparsmakade stil som Aoi Hana, att den inte ska vara så kliché-artad, inget shoujo-fluff om det går.
Det känns nämligen lite oschysst att dissa en genre som man inte vet så mycket om.
Bild
Så här ser Aoi Hana ut.
Senast redigerad av Maldita 2011-05-04 10:27:13, redigerad totalt 1 gång.
Maldita
Inaktiv

Inläggav yeah » 2011-03-04 13:28:28

Finns det någon bra animeserie som liknar kinos resa?
Senast redigerad av yeah 2011-05-04 10:27:13, redigerad totalt 1 gång.
yeah

Anslöt: 2011-02-27

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-03-05 22:02:29

yeah skrev:Finns det någon bra animeserie som liknar kinos resa?

Har bara sett lite på Kino's Journey men Mushishi skulle nog vara nått för dig.
http://www.anime-planet.com/anime/mushishi
Senast redigerad av KaosPrinsessa 2011-05-04 10:27:13, redigerad totalt 1 gång.
KaosPrinsessa

Re: Manga och Anime.

Inläggav Kahlokatt » 2011-04-19 22:27:33

Kan någon med bra koll tipsa mig om några riktigt VACKRA manga/manhwa? Alltså inte sötsliskiga, utan riktigt vackert tecknade? Kan nämna att jag gillar tecknarstilen i :
Cain Saga/God Child
Doors of Chaos
Tarot Café
Bizenghast

Ja, jag är svag för spets och tyll och Lolitor...

Sedan undrar jag om någon känner till någon manga/manhwa med en kvinnlig karaktär som har någon form av handikapp? Typ en blind eller vanställd tjej. Eller varför inte någon med Asperger? :wink:
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 10:27:13, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt

Anslöt: 2008-10-08

Inläggav Kahlokatt » 2011-04-19 22:36:06

Maldita: Menar du yaoi, pojkkärlek? Eller menar du yuri, flickkärlek?
Om du gillar gotik och action, kanske Tetragrammaton Labyrinth av Ei Itou skulle passa dig. Själv tycker jag att det är för mycket action i den.
Annars känner jag nästan bara till Strawberry Panic av Sakurako Kimino, men den kanske är lite för söt för din smak.
Jag skulle gärna vilja läsa en yuri som är fin och ömsint (absolut ingen porr med en massa bröst och trosor), men jag vågar inte fråga på någon bokhandel. Tjejer skall ju liksom läsa yaoi, inte yuri...
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 10:27:13, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt

Anslöt: 2008-10-08

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-04-20 8:09:08

Kahlokatt skrev:Sedan undrar jag om någon känner till någon manga/manhwa med en kvinnlig karaktär som har någon form av handikapp? Typ en blind eller vanställd tjej. Eller varför inte någon med Asperger?

Manga om en mamma och hennes autistiska son: http://en.wikipedia.org/wiki/With_the_Light
Den är riktigt bra.

När det gäller vackra serier får jag återkomma, tänker inte så bra just nu. Finns en serie som heter Dolls som jag tycker är vacker iaf.
KaosPrinsessa

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-04-20 8:13:17

Kahlokatt skrev:Jag skulle gärna vilja läsa en yuri som är fin och ömsint (absolut ingen porr med en massa bröst och trosor), men jag vågar inte fråga på någon bokhandel. Tjejer skall ju liksom läsa yaoi, inte yuri...

Isf är det shojou ai du vill ha.

Shonen ai = bögromantik
Yaoi = bög"porr"
Shojou ai = lesbisk romantik
Yuri = lesbisk "porr"
KaosPrinsessa

Inläggav Maldita » 2011-04-20 9:16:52

Aoi Hana är inte en yuri (inga porrinslag), utan snarare en shoujo ai. Den är (enligt mig åtminstone) fin och ömsint, och vackert tecknad. Den finns att läsa på Internetsidor, vet nämligen inte om den finns i affär.
En annan shoujo ai-manga är Ame-iro Kouchakan Kandan (titeln betyder ungefär Chatting at the Amber Teahouse) och handlar om två kvinnor som har ett tehus tillsammans. Den här serien är mest romantisk och hemskt gullig, det är mycket trånande blickar, rodnande kinder och liknande. Den är rent fluff, bara mysigt och sött.
Om man vill ha något lite mindre seriöst rekommenderar jag Kurogane PukaPuka Tai!, en komedimanga om livet ombord på ett japanskt slagskepp under andra världskriget. Skeppet har enbart kvinnor i besättningen, och det är många roliga scener och roliga karaktärer. Dock minns jag att det ska vara lite sexskämt och liknande i den (inte porr, men snuskiga skämt och så). Denna manga är rolig och ibland förvånansvärt gripande, den är (enligt mig) ganska snyggt tecknad och sådär. Om man inte har något emot extremt suggestiva skildringar av brittiska flottkapteners tedrickande, onda nazistbrudar och världens gulligaste pilotduo så är den inte så illa.
Senast redigerad av Maldita 2011-05-04 10:27:13, redigerad totalt 1 gång.
Maldita
Inaktiv

Återgå till Intressanta intressen

Logga in