Tips för er som tycker om att skriva!
17 inlägg
• Sida 1 av 1
Tips för er som tycker om att skriva!
Poeter.se
Sockerdricka
Och sist men inte minst kulturföreningen tellus biograf.
Sockerdricka
Re: Tips för er som tycker om att skriva!
mikael skrev:Poeter.se
Sockerdricka
Några frågor?
mikael skrev:mikael skrev:Poeter.se
Sockerdricka
Några frågor?
Du får gärna lägga in dessa som länkar!
Nja, går man in och läser där ser man bara en massa skrivfel. 1 av 20 användare skriver hyfsat bra dikter, på sin höjd.
Mest får man sitta och plöja halvtaskigt skriven amatörpoesi med samma banala innehåll och ointressanta ordval.
Jag tror på fullt allvar att det bara är udda människor som kan skriva bra poesi.
Mest får man sitta och plöja halvtaskigt skriven amatörpoesi med samma banala innehåll och ointressanta ordval.
Jag tror på fullt allvar att det bara är udda människor som kan skriva bra poesi.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Miche skrev:mikael skrev:mikael skrev:Poeter.se
Sockerdricka
Några frågor?
Du får gärna lägga in dessa som länkar!
http://www.sockerdricka.nu/
http://www.poeter.se/
http://www.tellusbio.nu/
Senast redigerad av mikael 2010-12-02 2:43:06, redigerad totalt 3 gånger.
KrigarSjäl skrev:Nja, går man in och läser där ser man bara en massa skrivfel. 1 av 20 användare skriver hyfsat bra dikter, på sin höjd.
Du har missuppfattat allting. Sidorna är inte till för att LÄSA poesi - dom är till för att SKRIVA poesi!
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
KrigarSjäl skrev:Nja, går man in och läser där ser man bara en massa skrivfel. 1 av 20 användare skriver hyfsat bra dikter, på sin höjd.
Sant. Kunde vara intressant att läsa på en sån där sida men det blir för jobbigt att sålla bland all skit. Alla som skriver nåt för att skildra sina "unika" känslor efter att PV/FV lämnat dom etc, sånt blir bara slöseri med tid....
Ja precis. Det finns alldeles för många som gör kopplingen poesi = olycklig kärlek och smaragdgröna vatten och blånande nejder. Om man dessutom särskriver eller inte förstår svensk grammatik blir det bara patetiskt.
Som om Leif Loket Olsson skulle börja tävla i simhopp...
Som om Leif Loket Olsson skulle börja tävla i simhopp...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Språkpolis det är fantasin som gäller,lite stafel har inen dött av!