Ett par förslag
13 inlägg
• Sida 1 av 1
Ett par förslag
Online/Offline-markering vid varje inlägg, inte bara på indexsidan.
Möjlighet att radera inlägg under samma tid som man kan ändra det.
Möjlighet att radera inlägg under samma tid som man kan ändra det.
Dagobert skrev:Vet inte vad ni gör med raderade inlägg, men på "mitt" forum har vi en särskild kategori, synlig endast för moderatorer, dit mod flyttar inlägg istället för att radera dem. På så vis finns de alltid kvar och kan återställas mm.
Precis så är det här också.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:Dagobert skrev:Vet inte vad ni gör med raderade inlägg, men på "mitt" forum har vi en särskild kategori, synlig endast för moderatorer, dit mod flyttar inlägg istället för att radera dem. På så vis finns de alltid kvar och kan återställas mm.
Precis så är det här också.
Admin
Undantaget då vi raderar dubbel- och felposter, de försvinner helt. Om vi däremot censurerar hela eller delar av inlägg så sparas originalinläggen på annan plats, tillgängliga enbart för forumadministrationen.
Dagobert skrev:Ett förslag till:
Jag tycker inte om att forumet visas i fullbredd eller hur man ska säga. Jag skulle föredra att innehållet anpassade sig efter fönsterbredden, så man kan ha forumet på halva skärmen och nåt annat på andra halvan utan att behöva scrolla forumet i sidled som nu.
Det borde inte vara så svårt att fixa i Google Chrome (kanske även i Firefox) med ett enkelt tillägg... Kanske skriver ett sådant (till Chrome) senare om jag kommer ihåg och orkar...
Som sagt, så inte forumpersonalen missar det:
Jag tycker inte om att forumet visas i fullbredd eller hur man ska säga. Jag skulle föredra att innehållet anpassade sig efter fönsterbredden, så man kan ha forumet på halva skärmen och nåt annat på andra halvan utan att behöva scrolla forumet i sidled som nu.
Dagobert skrev:Jag tror att i phpbb anpassar sig innehållet efter fönstret default.
Jag fattar inte. Du påstod ju nyss att den inte gör det.
Jag testade nyss på aspieforum.se. Den verkar göra det.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter