Stöd och hjälp - snälla infopersoner sökes!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Stöd och hjälp - snälla infopersoner sökes!

Inläggav rabid » 2010-11-24 16:01:49

Hej! Jag heter Sarah och är 27 år.
Jag läser till beteendevetare på Stockholms Universitet och är jätteintresserad av Aspergers syndrom.

Jag ska skriva en stor uppsats nu och vill skriva om det stöd och den hjälp människor med AS har fått eller inte fått.
Jag har nämligen förstått att det varit dåligt med hjälp nämligen och detta vill jag skriva om.

Jag vill komma i kontakt med just Er som har AS så jag kan förstå hur Ni själva uppfattar situationen.

Skulle du kanske vara intresserad av att svara på några frågor om detta?
Om du inte känner för det kanske du vet någon annan som gillar att berätta lite? Skriv gärna ett PM!

Är jätteglad för all hjälp!
Bästa hälsningar Sarah
rabid
Ny medlem

Anslöt: 2010-11-17

Inläggav milve » 2010-11-24 16:52:30

Jag är inte snäll, men jag kan bidra med vad jag tycker om det hela. Sänd ett pm med dina frågor så får vi se om jag svarar.
milve
Inaktiv

Anslöt: 2007-11-13

Inläggav KrigarSjäl » 2010-11-24 17:29:09

Har skickat ett pm.
Ställ helst lite mer precisa frågor än "hur upplever du din situation" och annat luddigt trams.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav milve » 2010-11-25 4:47:28

Jag ska skriva en stor uppsats

Stor uppsats? Det heter väl B, C, D eller är det en avhandling du håller på med ???
milve
Inaktiv

Anslöt: 2007-11-13

Inläggav Savanten Svante » 2010-12-02 22:13:16

Hej rabid.

Jag fick just mail med frågor, skickad till fler än jag. Andras fullständiga namn ingick i mailet till mig.

Hur kan det komma sig?

Till övriga råder jag er att inte svara henne förrän vi har fått reda på vad det här handlar om.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav Danne » 2010-12-03 12:39:39

Jag råder alla att vara lite försiktiga med sådana här förfrågningar. :!:

Aspergers Syndrom ligger ju lite grann i ropet med senaste tidens mediabevakning, och eftersom vi inte kan veta riktigt vem som efterfrågar informationen, så bör man kanske tänka till lite innan man börjar besvara massa frågor.

Vill man veta mer om diagnosen så kan man ju kontakta diverse organisationer först, och låta dom besvara frågorna efter man kollat upp att det är en seriös undersökning, och inte en journalist eller annan tomte som kanske enbart letar "förklaringar" till diverse medialt uppmärksammade händelser.

Jag säger inte att det är så i det här fallet, men råder alla att inte vara för godtrogna. Det finns andra vägar att få tillträde till sådan här information, och då blir det dessutom säkrare källor än från ett forum, där man faktiskt inte vet om den som svarar ens är represantativ för gruppen eller ej (d.v.s. har diagnos t.ex.).

Detta skulle iallafall jag vara mycket försiktig med, man vet aldrig hur ens svar kommer användas, eller vem som kommer få tillgång till dom.
Danne

Anslöt: 2009-07-28

Inläggav Savanten Svante » 2010-12-03 13:32:43

Jag får inget svar, men en googling på det andra namnet säger mig att det är en aspie.

Suck.

Det är fan OFTA som det här händer, brev till fel adress (en undersökning jag deltog i hamnade hos grannen..), massutskick till mängder av mailadresser med kompletta namn. Det verkar inte som om vår integritet räknas särskilt högt.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in