Hubble på Cosmonova.
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Hubble på Cosmonova.
Hubble filmvisning verkar intressant på Cosmonova. Jag vill gärna ha sällskap, förslagsvis torsdagen den 9 december kl 15 eller 18 men jag kan även helger. 90kr för 45 minuter fantastisk film.
Hubble
Följ astronauternas förberedelse inför den avgörande servicefärden till Hubble, vårt "öga" ut mot galaxer vars ljus måste färdas miljarder år för att nå oss eller platser så avlägsna att det förmodligen är omöjligt för oss att någonsin ta oss dit. Upplev rymdpromenaderna och det gigantiska rymdteleskopet på nära håll, i världens största filmformat, filmade medan Hubble svävar fram i 27 000 kilometer i timmen runt vår jord! Följ med långt ut i universum, i drömmen om nya rymdupptäckter.
Längd: 45 min
Hubble har belönats med GSCA Achievement Awards i klasserna "Best Film Exclusively Produced for Giant Screen Theatres", "Best Cinematography" och "Best Film for Lifelong Learning".
Svensk berättare: Kim Sulocki
Producerad av: Warner Bros. Pictures och IMAX Filmed Entertainment
i samarbete med NASA
Originaltitel: Hubble
Bild: © IMAX
http://www.nrm.se/sv/meny/besokmuseet/c ... 12891.html
Cosmonova ligger vid Universitetet inne i Naturhistoriska riksmuseet i Stockholm.
Hubble
Följ astronauternas förberedelse inför den avgörande servicefärden till Hubble, vårt "öga" ut mot galaxer vars ljus måste färdas miljarder år för att nå oss eller platser så avlägsna att det förmodligen är omöjligt för oss att någonsin ta oss dit. Upplev rymdpromenaderna och det gigantiska rymdteleskopet på nära håll, i världens största filmformat, filmade medan Hubble svävar fram i 27 000 kilometer i timmen runt vår jord! Följ med långt ut i universum, i drömmen om nya rymdupptäckter.
Längd: 45 min
Hubble har belönats med GSCA Achievement Awards i klasserna "Best Film Exclusively Produced for Giant Screen Theatres", "Best Cinematography" och "Best Film for Lifelong Learning".
Svensk berättare: Kim Sulocki
Producerad av: Warner Bros. Pictures och IMAX Filmed Entertainment
i samarbete med NASA
Originaltitel: Hubble
Bild: © IMAX
http://www.nrm.se/sv/meny/besokmuseet/c ... 12891.html
Cosmonova ligger vid Universitetet inne i Naturhistoriska riksmuseet i Stockholm.
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Re: Hubble på Cosmonova.
mondo beyondo skrev:...
Hubble
Följ astronauternas förberedelse inför den avgörande servicefärden till Hubble, vårt "öga" ut mot galaxer vars ljus måste färdas miljarder år för att nå oss eller platser så avlägsna att det förmodligen är omöjligt för oss att någonsin ta oss dit....
"Förmodligen"? Dagens understatement om nåt! * säger jag tvärsäkert *
Annars verkar det ruskigt intressant, Mondo. Synd att jag bor på fel sida.
Nånting för Aspmamma?
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11