Hjälp! Första dejten (och att pussas)
17 inlägg
• Sida 1 av 1
Hjälp! Första dejten (och att pussas)
Hej!
Jag är en kille på 24 år som har Aspergers, har vetat om detta i många år nu så jag är medveten om mina svårigheter och har lärt mig till stor del att hantera dem. Nu är det så att jag skall ut och träffa en underbar tjej i Norge nu till helgen och det känns så pirrigt.
Hon (har inte aspergers såvitt jag vet) och har som jag väldigt lite erfarenhet av dejting (i princip ingen alls). Har ni några tips till mig? Och framförallt, jag har aldrig pussat någon och känns jätteskämmigt för mig för hur gör man? Och ska man höra ett pussljud när man gör det eller kan det ske ljudlöst? Om det går bra på dejten tänkte jag kanske pussa henne på kinden eller något, det är väl inte att gå för långt väl?
Tack för er respekt och förståelse.
Mvh Förväntansfull Kille
Jag är en kille på 24 år som har Aspergers, har vetat om detta i många år nu så jag är medveten om mina svårigheter och har lärt mig till stor del att hantera dem. Nu är det så att jag skall ut och träffa en underbar tjej i Norge nu till helgen och det känns så pirrigt.
Hon (har inte aspergers såvitt jag vet) och har som jag väldigt lite erfarenhet av dejting (i princip ingen alls). Har ni några tips till mig? Och framförallt, jag har aldrig pussat någon och känns jätteskämmigt för mig för hur gör man? Och ska man höra ett pussljud när man gör det eller kan det ske ljudlöst? Om det går bra på dejten tänkte jag kanske pussa henne på kinden eller något, det är väl inte att gå för långt väl?
Tack för er respekt och förståelse.
Mvh Förväntansfull Kille
- dengordiskaknuten
- Ny medlem
- Anslöt: 2010-12-01
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Det där med att öva sig in på pussar/kyssar/whatever tar tid. Det är ingenting man kan lära sig själv. Att pussa någon på kinden är en schysst medelväg, men de bästa är att ifall hon vill pussa dig, kan hon komma att tänka 'Då var de pussdags!', så du själv får en liten överaskning, om de 'bara' var en kindpuss du hade planerat. , och sen sköter sig resten själv
När det kommer just träffar, är de bästa bara att vara lugn, glad, och skämtsam. Sen är de ju en jädra fördel om man kan komma med bra frågor/svar Vet att de kan vara skitsvårt att vara avslappnad, men tips: Träna innan, så du är trött i kroppen. Då kan musklerna inte 'spänna' sig på samma sätt, kanske gör de lite mildare fysiskt sett iaf. Eller en öl eller två, fast de skulle jag nog inte rekommendera.. humm humm..
När det kommer just träffar, är de bästa bara att vara lugn, glad, och skämtsam. Sen är de ju en jädra fördel om man kan komma med bra frågor/svar Vet att de kan vara skitsvårt att vara avslappnad, men tips: Träna innan, så du är trött i kroppen. Då kan musklerna inte 'spänna' sig på samma sätt, kanske gör de lite mildare fysiskt sett iaf. Eller en öl eller två, fast de skulle jag nog inte rekommendera.. humm humm..
Rekommendation för pussandet: gör det gärna långsamt. Då blir det lättare för henne att besvara och visa vad hon gillar, och lättare för dig att tolka hennes signaler. Hålla handen samtidigt är också mysigt. Annars handlar det mycket om att våga.
Btw om hon tittar ovanligt mycket på din mun funderar hon troligtvis precis på hur det skulle kännas att pussas lite. Folks blick följer tydligen tanken. Lycka till!
Btw om hon tittar ovanligt mycket på din mun funderar hon troligtvis precis på hur det skulle kännas att pussas lite. Folks blick följer tydligen tanken. Lycka till!
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Människor tycker ofta om när man frågar dem om vad dem, typ intressen, favrotibok/film/artist osv. Kanske börja med att fråga lite om henne, och berätta lite om dig, och utgå från dig?
Litet tips från mig, personligen skulle jag tycka att de vore charmigt om min dejt berättar lite blygt att han inte har så stor erfarenhet av att dejta och att han är nervös. Jag tycker iaf att det skulle bli lite mer avslappnat och personligt då..
Hon kanske också tycker det?
Litet tips från mig, personligen skulle jag tycka att de vore charmigt om min dejt berättar lite blygt att han inte har så stor erfarenhet av att dejta och att han är nervös. Jag tycker iaf att det skulle bli lite mer avslappnat och personligt då..
Hon kanske också tycker det?
- NoteToSelf
- Anslöt: 2010-09-22
Kom och tänka på en sak precis. Om det redan finns, så finns den redan. Inte mer med de. Men finns det någon annan tråd/ar som tar upp ämnet på tal sedan tidigare?
(Känns som att nån tråd ligger och lurar men.. )
Jag tror att rätt många är lite vilse när de kommer till just date-delen, men skulle man inte kunna lämna egna synpunkter/åsikter, o.s.v. över vad man bör tänka på, vad man själv uppskattar som egenskap hos din partner, i mer generella drag? Det finns ju fördomar om båda könen, men de vore kul att få lite flärd på det hela!
Och snälla, alla ser på saken olika, men kom ihåg - Mångfald är vunnen mark
Jag vet att vissa inte vill, eller se sig själv behöva någon direkt kontakt, men någonting är väl alla ute efter förr eller senare? Sen ifall det är en partner eller vänner för livet är en annan sak.
Ny 'permanent' tråd kanske?
(Känns som att nån tråd ligger och lurar men.. )
Jag tror att rätt många är lite vilse när de kommer till just date-delen, men skulle man inte kunna lämna egna synpunkter/åsikter, o.s.v. över vad man bör tänka på, vad man själv uppskattar som egenskap hos din partner, i mer generella drag? Det finns ju fördomar om båda könen, men de vore kul att få lite flärd på det hela!
Och snälla, alla ser på saken olika, men kom ihåg - Mångfald är vunnen mark
Jag vet att vissa inte vill, eller se sig själv behöva någon direkt kontakt, men någonting är väl alla ute efter förr eller senare? Sen ifall det är en partner eller vänner för livet är en annan sak.
Ny 'permanent' tråd kanske?
De flesta av oss kommer inte ens så långt att det blir tal om en dejt, så genom att kommit till det steget har du gjort ett framsteg som gör att det kan gå hur långt som helst.
Nu råkar det vara så att en Aspergare har väldigt svårt att tolka andra människors signaler (det är bl.a. därför så få lyckas få till en dejt), men desto bättre att tolka sin egen kropps signaler (även om det kan vara väldigt svårt att uttrycka dessa signaler i ord). Känn efter hur det känns, gör det som känns bra (så gjorde jag när jag väl fick till dejten och vi har varit ihop i 16 år nu).
Nu råkar det vara så att en Aspergare har väldigt svårt att tolka andra människors signaler (det är bl.a. därför så få lyckas få till en dejt), men desto bättre att tolka sin egen kropps signaler (även om det kan vara väldigt svårt att uttrycka dessa signaler i ord). Känn efter hur det känns, gör det som känns bra (så gjorde jag när jag väl fick till dejten och vi har varit ihop i 16 år nu).
Mitt förslag är att man sakta närmar sig den andra och om den andres ansikte/huvud kommer närmare så är det nog på gång, sen om man hamnar väldigt nära så kan man sätta panna mot panna och om det är meningen så kommer det härifrån att gå på känsla (var inte för ivrig, känn efter leker hon med tungan, svara tillbaks .
ps.den kvinna som kysste mig mer än att bara trycka tungan i halsen gifte jag mig med (15 år sen)
ps.den kvinna som kysste mig mer än att bara trycka tungan i halsen gifte jag mig med (15 år sen)
Angelic Fruitcake skrev:Rekommendation för pussandet: gör det gärna långsamt. Då blir det lättare för henne att besvara och visa vad hon gillar, och lättare för dig att tolka hennes signaler. Hålla handen samtidigt är också mysigt. Annars handlar det mycket om att våga.
En liten varning med detta. Jag tittar på folks munnar hela tiden för att det är lättare att förstå vad de säger då. Inte för att jag är pussugen. Så det rådet kanske ska tas med en "nypa salt". Ta det bara lugnt så ordnar sig nog det mesta. Vill hon kyssas så får du nog reda på det ändå! Lycka till!
Heishi skrev:@ Glimma, smart råd! Kan vara svårt att se de annars
(Eller så är du allt lite småkåt hela tiden )
Svårt att se vad? Småkåt? Tala för dig själv du! Du verkar ha snuskig fantasi överlag !!! Sådana tankar får du gärna behålla för dig själv. Alla behöver inte veta allt. Och ja jag tar illa upp för sådana där kommentarer gillar jag inte.
Jag har dejtat ett par personer som inte haft alls mycket erfarenhet av dejting. De har inte vetat hur man spelar det berömda dejtingspelet, men det har jag heller ingen aning om så jag hoppar över spelandet och tror på ärlighet och öppenhet från första stund. När jag fått höra att någon inte är så erfaren har jag inte brytt mig. Jag träffade en kille som tyckte att det var en jättestor och pinsam sak att han var tjugosex år och oskuld. Jag hade aldrig reflekterat över att det skulle vara något pinsamt med det. Det kan vara så att du ser det här som något större än vad det är, att du aldrig har pussat någon. Hon tycker kanske inte alls att det är någon stor grej. Om jag hade varit i hennes situation hade jag inte brytt mig.
Hålla handen är ett bra tips. Om hon vill vill hålla dig i handen är chansen stor att hon vill pussa dig också. Lycka till!
Hålla handen är ett bra tips. Om hon vill vill hålla dig i handen är chansen stor att hon vill pussa dig också. Lycka till!
Det finns bara två ord för att beskriva en riktigt bra kyss - sensualitet och passion. Det ska vara mjukt men djuriskt! Du ska vilja känna henne, smaka lite. Du ska tappa kontrollen lite och bara kyssas! Smutta lite på läpparna och tungan!
En riktigt bra puss finns det inget som heter. En puss är ju bara en oskyldig liten puss, den behöver inte betyda något. Bara puta lite med läpparna och suga lite så det kommer ett härligt ljud. Det hela ska knappt ta mer än 0.5 sekunder uppskattningsvis. Finns säkert en hel drös med instruktioner på YouTube!
En riktigt bra puss finns det inget som heter. En puss är ju bara en oskyldig liten puss, den behöver inte betyda något. Bara puta lite med läpparna och suga lite så det kommer ett härligt ljud. Det hela ska knappt ta mer än 0.5 sekunder uppskattningsvis. Finns säkert en hel drös med instruktioner på YouTube!
- FakkDöWörld
- Anslöt: 2010-09-29
Återgå till Att leva som Aspergare