LSS och individuell plan?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

LSS och individuell plan?

Inläggav csharp » 2010-11-30 13:19:13

om jag inte har sökt några LSS insatser tidigare och vill göra det i en annan kommun än den jag bor i ska jag kontakta hemkommunen eller kommunen jag vill söka insatser i för att lägga upp en individuell plan?

vet inte om man överhuvudtaget kan lägga upp en individuell plan i någon annan kommun än den man bor i?

jag vill söka förhandsbesked om boende (annat särskilt boende) och vet inte om det är bra att få hjälp av personligt ombud eller om habiliteringen kan hjälpa till med det eller om det går lika bra att jag själv fyller i en ansökan och skickar till den kommun jag vill flytta till?

habiliteringen kanske kan hjälpa mig att ta reda på mina behov och fylla i ansökan om LSS insats om boende?

är det bättre att vänta på att habiliteringen hör av sig eller kan jag lika gärna fylla i en ansökan om förhandbesked om LSS insatser i en annan kommun än den jag bor i?

kan ett personligt ombud i den kommun jag bor i hjälpa mig att söka LSS insatser i en annan kommun?

vet inte om det är mest taktiskt att få hjälp en fylla i en ansökan eller göra det själv och kanske fylla i felaktigt och inte veta exakt vad som är viktigt att skriva i en ansökan?

någon som har några taktiska tips?
csharp

Anslöt: 2010-10-14

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in