Länkar till diskussioner på PA
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Länkar till diskussioner på PA
Regler för PA:
Det står inte något öht om man inte får posta länkar till diskussioner utanför PA. Det är inte att nämna vad som diskuteras i PA, eftersom enbart medlemmar på PA kan läsa dessa diskussioner. Om säkerheten vore så låg att länkar utanför forumet skulle kunna användas av icke-registrerade medlemmar för att läsa diskussioner där inne så fanns det öht inget skydd för dessa diskussioner. Därför så hävdar jag att såväl avstängningen ifrån PA som varningen inte har stöd i forumreglerna.
Däremot så måste inlägget om Heliora där anses som ett grovt brott emot första paragrafen:
Speciella avdelningar
Privata Avdelningen har följande extra regler
• tala aldrig om någon där som inte är medlem i PA.
• det som diskuteras i PA får inte nämnas utanför avdelningen.
• du måste vara extra noga med vad och hur du uppträder och bemöter andra i PA, här krävs mer hänsyn och respekt än i de andra avdelningarna.
* om du inte skriver något i PA på tre månader kan du stängas av från PA och får ansöka på nytt om medlemskap där.
Det står inte något öht om man inte får posta länkar till diskussioner utanför PA. Det är inte att nämna vad som diskuteras i PA, eftersom enbart medlemmar på PA kan läsa dessa diskussioner. Om säkerheten vore så låg att länkar utanför forumet skulle kunna användas av icke-registrerade medlemmar för att läsa diskussioner där inne så fanns det öht inget skydd för dessa diskussioner. Därför så hävdar jag att såväl avstängningen ifrån PA som varningen inte har stöd i forumreglerna.
Däremot så måste inlägget om Heliora där anses som ett grovt brott emot första paragrafen:
Att Heliora inte direkt nämns med namn spelar ingen roll när forumiter lyckats identifiera henne.tala aldrig om någon där som inte är medlem i PA
En länk till en tråd innehåller namnet på tråden, och namnet är i sig information. Jag tycker inte det råder någon som helst tvekan om att detta omfattas av reglerna. Även om trådnamnet inte i sig avslöjar exakt vad en tråd innehåller, så kan det ibland ge ledtrådar, och i ibland istället leda till felaktiga och onödiga spekulationer. Därmed inget sagt eller avsett om det specifika fall som nu är aktuellt.
Sedan kan man fundera på om det är bra eller dåligt att ULRerna till trådar innehåller trådrubriken, men det är i så fall en separat fråga.
Sedan kan man fundera på om det är bra eller dåligt att ULRerna till trådar innehåller trådrubriken, men det är i så fall en separat fråga.
Heliora skrev:Att prata skit om andra är okej på PA, men inte att protestera mot det.
Som jag skrev i den andra tråden, jag uppfattar inte att det har varit något skitsnack i PA om dig eller någon annan medlem på Aspergerforum!
Hoppas jag inte yppar för mycket nu, men tråden i fråga (som rdos otillåtet länkade till) nämndes det om (så vitt jag minns) att ett problem uppstod i kontakten med en forummedlem som inte medlem i PA (som då flera uppenbarligen förutsätter att det var du, vilket jag inte sett några faktiska bevis för), men problemet hade inget med den andra medlemmen att göra, utan handlade om skribentens egna personliga problem.
rdos skrev:Kvasir skrev:En länk till en tråd innehåller namnet på tråden, och namnet är i sig information.
Den innehåller ingen information som är relaterat till något vi diskuterar här.
Dvs. du gör en egen tolkning att du får skriva saker från PA om du själv tycker att det inte gör något. Det är orimligt, på samma sätt som det är orimligt att jag ska slippa böter för fortkörning bara för att jag bedömde att det var ofarligt att köra för fort i en viss situation.
Dessutom kopplade du själv tråden till påståenden om vad den innehåller, som är dina egna åsikter och tolkningar av innehållet, och som flera av oss andra uppenbarligen inte håller med om. Därmed har du tillfört mera (des)information än bara trådnamnet.
PS. jag diskuterar här enbart trådens ämne, dvs. publicering av länkar till PA, så jag betraktar Helioras tidigare svar till mig (antar jag) som off topic i just denna tråd. Dessutom uttalade jag mig, vilket jag noga påpekade, enbart generellt om reglerna och publicering av länkar.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter