Intensiv blick och stel mimik
32 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
rdos skrev:Vill bara påpeka att jag inte tror ett dugg på att medicin kan "bota" medfödda skillnader i kommunikation. Stirrande blick är starkt korrelat till udda ansiktsuttryck (och faktiskt oxå att undvika ögonkontakt). Sk "stel mimik" tror jag inte heller kan "botas", däremot så kan man själv välja mellan att vara stel och uppföra sig som ett ufo, eller nåt mitt emellan. Behövs inga mediciner för det. Det är ens eget val.
Jag pratar egentligen inte om stirrande blick, det jag dock nämnde är att det fanns en tråd där en annan person gjorde det.
Tänkte mer på min egna blick iaf, jag uppfattar som att den är väldigt stel, vet inte hur det är med andra Aspergare, men jag har träffat en annan person med Aspergars som har en liknande blick så jag vet att vissa har det, väldigt stela ögon och stel mimik.
Därför frågade jag om medicinen TEMESTA kan få en att se mindre stel ut vilket jag tror efter att ha läst lite, problemet är inte alltså att jag stirrar utan att jag kan verka stel och för neutral med min blick.
Och fokuserar jag för hårt så kan jag se lite ut som tjejen i bilden jag länkade, vem vill se ut så när man egentligen är glad?
rdos skrev:Vill bara påpeka att jag inte tror ett dugg på att medicin kan "bota" medfödda skillnader i kommunikation. Stirrande blick är starkt korrelat till udda ansiktsuttryck (och faktiskt oxå att undvika ögonkontakt). Sk "stel mimik" tror jag inte heller kan "botas", däremot så kan man själv välja mellan att vara stel och uppföra sig som ett ufo, eller nåt mitt emellan. Behövs inga mediciner för det. Det är ens eget val.
jag tror att vis medicin nog kan bota stirrande uppspärrade ögon blick, efter som det är nog mera en slags bi effekt för att asbergare, när dom blir oroliga, känner sig fel, eller har ångest eller nått.
Kommunikationen lär knappast bli bättre, men man kan nog bli mjukare då man är mera avslappnad.
vilket neråt tjack som helst borde funka, eller nått.
- hangwithmeifyourforreal
- Anslöt: 2010-10-27
Re: Intensiv blick och stel mimik
opteron skrev:Läste förut i en tråd där det var någon kille som stirrade på andra tjejer, han hade en intensiv blick, lite som en "kallblodigt mördare" kan ha.
Bakom mina solglasögon kan jag va´mig själv, allting känns så riktigt,
jag vill inte ta av mig dem!
Hon sa: Solglasögon är en jävligt barslig grej det kan aldrig bli nåt mellan dej och mig, om du inte tar av dig dem!
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
Re: Intensiv blick och stel mimik
opteron skrev:Läste förut i en tråd där det var någon kille som stirrade på andra tjejer, han hade en intensiv blick, lite som en "kallblodigt mördare" kan ha.
Fanns någon som tipsade om att det går att träna bort, hur isåfall?
Sedan det här med stel mimik. Går det också att träna bort? Finns det några guider eller har ni själva provat något speciellt så det inte märks?
Hört att det finns dataprogram och kbt-terapi för detta.
Angelic Fruitcake skrev:Lord Nelson:
cred till dig för att du citerar Magnus Uggla!
Hörö, det är ju Bakom mina solglasögon med Docent död och
Joppe Philgren!
Jag citerade inte texten korrekt.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
Återgå till Att leva som Aspergare