bröllopsetikett för dummies?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

bröllopsetikett för dummies?

Inläggav rapchic » 2010-11-23 7:19:58

Jag och fästmannen ska (antagligen om inte nått händer med tex ekonomin) gifta oss till sommarn, men hur planerar man igentligen ett bröllop?

tänker mer på etikett tex vem ska man bjuda? (måste man bjuda killens kusiner om man bjuder sina egna då han i princip aldrig pratar med dom och mina är "family" m.m)
om man har ena systern som tärna måste man ha den andra som tärna? (den äldre?)
om man har kuvertavgift hur mycket vågar man ta (såklart ska man inte gå pluss, men tex så vill killen att man tar med sig eget att grilla kan man ta kuvertavgift då?)
kan man ha få på vigseln men fler på festen även fast de flesta brukar ha tvärt om?


jag vill inte göra nått stort etikettsbrott just nu då vi ska flytta till hus (jordbruks/skogs fastighet) så vi kommer att behöva all hjälp vi kan få från släkt och vänner den närmaste tiden.


Moderator mnordgren: ändrade stavningen i rubriken lite.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Inläggav Inger » 2010-11-23 7:51:54

Andra nollkolliga aspergare kanske inte är rätta gruppen att fråga... :wink:

Prova Magdalena Ribbing istället, om du inte redan hittar din fråga besvarad i hennes spalt:

http://www.dn.se/blogg/etikettfragan?kategori=Bröllop
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav rapchic » 2010-11-23 8:04:47

vem vet nån kanske har bröllop som specialintresse ;)

tänkte blandannat att nån kanske visste var man kunde få hjälp om dom inte visste själv. tack ska försöka formulera mig och fråga henne :)
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Inläggav Inger » 2010-11-23 8:18:24

Haha, ja då var det kanske inte så fel tänkt ändå.

Lycka till!
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav NoteToSelf » 2010-11-23 23:05:08

Mitt tips vore väl att kolla på diverse "kvinnortidnings-hemsidor", typ cosmopolitan.se eller så. Där kanske det står något om bröllopsetikett? Annars vet jag faktiskt inte :roll:
NoteToSelf
 
Inlägg: 321
Anslöt: 2010-09-22

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in