Hur många lider av spänningshuvudvärk?
13 inlägg
• Sida 1 av 1
Hur många lider av spänningshuvudvärk?
Hur många av er lider av spänningshuvudvärk, värk som sitter i 24 timmar om dygnet och som inte är som en vanlig huvudvärk som sitter inuti huvudet, utan snarare en som sitter i musklerna, ömmar och liknar en svag dos mjölksyra över hela huvudet?
Senast redigerad av Aspiesmurfen 2011-05-04 11:03:55, redigerad totalt 1 gång.
- Aspiesmurfen
- Anslöt: 2007-11-13
Jag har haft en ständig plåga med sådant hela mitt vuxna liv. Fram till för sisådär 15 år sedan gick det att köpa Magnecyl Kodein receptfritt, och det brukade hjälpa hyfsat. Sedan det försvann blev perioder av överdoser av de vanliga preparaten, eller ibland om man hade kvar något starkare på något recept. Ibland funderar jag på om min tinnitus kan bero på för stort intag av acetylsalicylsyra återkommande under många år.
Jag har nog haft mindre problem sedan jag blev sjukskriven, även om jag fortfarande hade mycket huvudvärk. Fast en källa till huvudvärk identifierade jag för något år sedan, det var dags för läsglasögon, och nu är det redan dags för nya igen. Jag ser knappt vad jag skriver fast glasen bara är något år gamla.
Jag har nog haft mindre problem sedan jag blev sjukskriven, även om jag fortfarande hade mycket huvudvärk. Fast en källa till huvudvärk identifierade jag för något år sedan, det var dags för läsglasögon, och nu är det redan dags för nya igen. Jag ser knappt vad jag skriver fast glasen bara är något år gamla.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:03:55, redigerad totalt 1 gång.
Re: Hur många lider av spänningshuvudvärk
Aspiesmurfen skrev:Hur många av er lider av spänningshuvudvärk, värk som sitter i 24 timmar om dygnet och som inte är som en vanlig huvudvärk som sitter inuti huvudet, utan snarare en som sitter i musklerna, ömmar och liknar en svag dos mjölksyra över hela huvudet?
Senast redigerad av Matilda 2011-05-04 11:03:55, redigerad totalt 1 gång.
Det var huvudvärk jag ofta drabbades av när jag kämpade med att sköta jobb på heltid. Så ofta att Försäkringskassan till sist tyckte det var för ofta och började kräva läkarintyg första dagen.
Något helt annat har det blivit sedan jag blev sjukskriven och så småningom hamnade där jag sitter nu, med sjukersättning. Drabbas mycket sällan av just huvudvärk idag. Det ser nästan ut som en händelse, får man väl gissa...
Något helt annat har det blivit sedan jag blev sjukskriven och så småningom hamnade där jag sitter nu, med sjukersättning. Drabbas mycket sällan av just huvudvärk idag. Det ser nästan ut som en händelse, får man väl gissa...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:03:55, redigerad totalt 1 gång.
På vilket sätt får ni hjälp mot detta?
Själv använder jag ibland nack-krage, och så har jag en TENS-manick som masserar. Lindrar lite. Viss läkemedelshjälp, men NSAID-läkemedel är väldigt icke-verksamma mot denna värk.
Själv använder jag ibland nack-krage, och så har jag en TENS-manick som masserar. Lindrar lite. Viss läkemedelshjälp, men NSAID-läkemedel är väldigt icke-verksamma mot denna värk.
- Aspiesmurfen
Tempurkudde har jag, men hur bra fungerar Tempurmadrassen?
Har funderat på att köpa en sådan längre fram när jag har mer pengar.
Eller kan man rentav få en sådan subventionerad?
Har funderat på att köpa en sådan längre fram när jag har mer pengar.
Eller kan man rentav få en sådan subventionerad?
- Aspiesmurfen
Madrassen är för mig helt underbar, jag kan sova och vakna upp utan några spänningar i kroppen.
F-kassan vet jag subventionerar till vissa med ryggskador men om de går för huvudvärk vet jag inte. Annars finns de fonder att söka i efter pengar till en madrass. Hur man gör de vet jag inte, men kan säkert kolla upp de.
F-kassan vet jag subventionerar till vissa med ryggskador men om de går för huvudvärk vet jag inte. Annars finns de fonder att söka i efter pengar till en madrass. Hur man gör de vet jag inte, men kan säkert kolla upp de.
Senast redigerad av mallex 2011-05-04 11:03:55, redigerad totalt 1 gång.
Re: Hur många lider av spänningshuvudvärk
Aspiesmurfen skrev:Hur många av er lider av spänningshuvudvärk, värk som sitter i 24 timmar om dygnet och som inte är som en vanlig huvudvärk som sitter inuti huvudet, utan snarare en som sitter i musklerna, ömmar och liknar en svag dos mjölksyra över hela huvudet?
Den tiden jag jobbade fick jag alltid huvudvärk på lördagarna (nej, jag drack inte på fredan) och den höll i sig hela dagen. Lördagarna var totalt förstörda. Gå ut i friska luften hjälpte inte, tabletter hjälpte inte heller efter ett tag. Det vara bara att lida sig igenom hela dagen tills man fick gå och lägga sig.
På söndagen var jag som vanligt igen, så då åkte jag till jobbet för att få jobba i lugn och ro (utan att folk ringde och tjatade och skällde på mig). Till slut kändes det som jag inte hade något liv, antingen var jag på jobbet, hemma med huvudvärk el hemma och oroade mig för hur jag skulle klara jobbet.
Det var kanske inte så konstigt att jag blev utbränd ...
Nu när jag är förtidspensionerad har jag sällan huvudvärk. Men så fort det är något extra så blir jag stressad och får huvudvärk.
Återgå till Aspergare och vården