Jaha, då har man blivit sårad av aspergare igen
76 inlägg
• Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Jaha, då har man blivit sårad av aspergare igen
Verkar nog ingen större ide att umgås med dessa. Man blir alltid besviken...
Re: Jaha, då har man blivit sårad av aspergare igen
lettan skrev:Verkar nog ingen större ide att umgås med dessa. Man blir alltid besviken...
Fördomsfull, något?
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
lettan skrev:Verkar nog ingen större ide att umgås med dessa. Man blir alltid besviken...
Om du väljer att inte leva ett liv helt isolerad från andra människor så kommer du, titt som tätt, att bli besviken och/eller sårad - oavsett vilken typ av människor du omger dig av. Sådant är livet.
Sen är det ju en aning underligt att komma hit för att säga det. Jag menar, du skulle kanske prata med några andra än aspergare om det?
Senast redigerad av vadloink 2010-11-21 20:50:05, redigerad totalt 1 gång.
Jag tycker i och för sig även för egen del att det skulle vara intressant om lettan ville förtydliga sig. Alltid lär man sig något – i bästa fall till och med om sig själv.
Nog blir man snabbt orättvis om man börjar generalisera, men att helt bortse från att det kan finnas drag som är vanligare i vissa grupper kan ju leda lika fel åt andra hållet. Sedan har vi ju möjligheten av en- eller ömsesidiga missförstånd också.
Nog blir man snabbt orättvis om man börjar generalisera, men att helt bortse från att det kan finnas drag som är vanligare i vissa grupper kan ju leda lika fel åt andra hållet. Sedan har vi ju möjligheten av en- eller ömsesidiga missförstånd också.
Exakt. Vissa aspergare kan vara jävligt okänsliga och dryga. Åtminstone ibland.
Till övriga i den här tråden: Försök se Lettans inlägg som ett uttryck för personlig besvikelse snarare än angrepp på aspergare som grupp. Den här tråden är kanske inte rätta stället att tävla i gruppmässig överlättkränkhet och språkpedanteri?
(Ursäkta om jag uttryckte mig drygt själv nu, har lite pms...)
*skickar cyberkram till Lettan*
Till övriga i den här tråden: Försök se Lettans inlägg som ett uttryck för personlig besvikelse snarare än angrepp på aspergare som grupp. Den här tråden är kanske inte rätta stället att tävla i gruppmässig överlättkränkhet och språkpedanteri?
(Ursäkta om jag uttryckte mig drygt själv nu, har lite pms...)
*skickar cyberkram till Lettan*
Senast redigerad av Inger 2010-11-21 21:17:38, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Försök se Lettans inlägg som ett uttryck för personlig besvikelse snarare än angrepp på aspergare som grupp.
Exakt var ordet ja. Märker att jag har blivit skadad av att knappt (orka) umgås annat än isåfall med andra aspergare. Sådana här psykologiska självklarheter (och som man rätt vad det är behöver andras förståelse för själv) begrep jag nog bättre under min tid som "NT"-wannabe.
lettan! Hallå, berätta mer, snälla.
Har du varit på Aspergerträff? Gått på Dagcenter? Vad sades eller gjordes för att såra dig?
Har du varit på Aspergerträff? Gått på Dagcenter? Vad sades eller gjordes för att såra dig?
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Återgå till Att leva som Aspergare