NEEEJ! Inte mer vampyrer!

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Firkraag » 2010-11-16 22:53:40

Tacka vet jag Zombies, det blir fan aldrig gammalt. Vampyrer va kul på 90 talet med interview.../the lost boys/bram stoker's dracula/dusk to dawn1 dock.
Firkraag

Anslöt: 2010-06-10

Inläggav Moggy » 2010-11-16 23:02:29

Jag är rätt less på vampyrer nu. Iofs dom här moderna super-vampyrerna typ True Blood och Vampire Diaries.

Häxor är ett ganska outnyttjat ämne faktiskt. Skulle gå göra nåt bra i filmväg eller en TV-serie av det. Och då menar jag inte häxor av typen sexiga tonårstjejer som upptäcker att dom behärskar magi. Skulle vilja se galna kacklande kärringar som flyger på kvastar och är i förbund med satan och sprider elände i nån liten stad. Lite typ Ballatrix i Harry Potter.
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav KaosPrinsessa » 2010-11-16 23:06:20

Firkraag skrev:Tacka vet jag Zombies, det blir fan aldrig gammalt. Vampyrer va kul på 90 talet med interview.../the lost boys/bram stoker's dracula/dusk to dawn1 dock.

Såg dock de filmerna efter 90-talet, förutom The Lost Boys. Var mer intresserad att vara ute på äventyr och lära mig cykla, bygga kojor och liknande under 90-talet, och lego och börja skolan och sånt med :P 90-talet var barndomen och innan tonåren delen för mig :P

Btw din avatar ska föreställa han i Fear and Loathing in Las Vegas va?
KaosPrinsessa

Anslöt: 2010-10-10

Inläggav Dandelo » 2010-11-17 0:27:27

Mjo, börjar bli lite mycket med vampyr tema överallt har jag hört.

Säger bara:

Buffy & Angel
True Blood är också bra.

Vampire diaries serien ska vara bra har jag hört. Bara sett lite men har andra serier jag prioriterar före.

Twilight känns så, jag gillar det inte. Ändå köpte jag första på blu ray. Hatar när trender tar tag i mig även om jag skriker nej! ^^
Dandelo

Anslöt: 2010-10-21

Inläggav FakkDöWörld » 2010-11-17 0:45:49

tänk om man kunde va en vampyr o bah flyga omkring över natthimmeln o dricka blod o sitta me stearinljus o mysa fan va gött asså
FakkDöWörld

Anslöt: 2010-09-29

Inläggav FakkDöWörld » 2010-11-17 0:46:40

Firkraag skrev:Tacka vet jag Zombies, det blir fan aldrig gammalt. Vampyrer va kul på 90 talet med interview.../the lost boys/bram stoker's dracula/dusk to dawn1 dock.

+1
FakkDöWörld

Anslöt: 2010-09-29

Inläggav Moggy » 2010-11-17 0:52:47

Dandelo skrev:Vampire diaries serien ska vara bra har jag hört. Bara sett lite men har andra serier jag prioriterar före.

Mja. Går att se men inte i klass med True Blood. Standard amerikansk Tv-serie om tonåringar och en typisk tjej för såna här serier som blir ihop med en vampyr. Elakingarna är lite sådär lagom gulligt halv-elaka och ställer sig och pratar om sina planer istället för att slakta huvudpersonerna när dom har chansen....
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Dandelo » 2010-11-17 0:58:19

Får inte glömma Blade! Han är cool.
Dandelo

Anslöt: 2010-10-21

Inläggav Neuronaut » 2010-11-17 5:07:47

call_me_ps skrev:men det som är skämande enligt mig. är att twlilght i smyg gloryfierar.nekrofili och tidelag.

nekrofili: sexuellt attraherad av döda = vampyr.
tidelag: sexuellt attraherad av djur = varulv.

Det där är något som jag alltid tänker på när jag stöter på den här formen av litteratur och film. Mitt parafililarm reagerar kraftigt på de författarna/författarinnorna som skriver den sortens perversa romaner.

Annars gillar jag vampyrböcker, förutsatt att vampyrerna då framställs som demoniska och illvilliga väsen istället för erotiska romantiker.
Neuronaut
Ny medlem

Anslöt: 2010-11-16

Inläggav Exploitbat » 2010-11-17 8:18:33

Jag har bara läst första Twilight-boken. Jag tyckte den var som bäst fram till det att Bella och Edward började umgås "på riktigt", sen blev den lite mindre intressant. Och JA, den är väl jävligt töntig, men jag tycker det ändå är ganska underhållande. Speciellt att Meyer verkar ha skrivit om sig själv... hon är Bella.
Varför måste allt som har med vampyrer, varulvar och liknande alltid vara så coolt och 'samma' hela tiden? Är väl bara bra att det finns något för 'alla'.

Det jag inte förstår är hur ni får in nekrofili och tidelag i detta? :s
Vampyrerna kan väl i princip inte dö, men de är ju inte döda "på det sättet".
Sen är väl inte Bella sexuellt intresserad av djur (i alla fall inte första boken). Hon är däremot intresserad av Jacob och har en dragningskraft till honom.
Sen har hon väl en dragningskraft både till varulvar och vampyrer kanske, men det är väl något "magiskt" med det som jag inte tycker låter helt "ologiskt" så att säga i den här genren.
Ungefär lite som att psykopater ofta är jävligt charmiga (har jag hört). ;)

Hursomhelst blir ju allt så överdrivet, töntigt och dåligt då det blir populärt och får så mycket uppmärksamhet i media.
Exploitbat

Anslöt: 2010-11-01

Inläggav Banzai » 2010-11-17 9:33:38

Jag har faktiskt läst hela Twilightserien och tycker det är en helt okej bokserie med tanke på målgruppen den är skriven för. Det är en tonårsbok som handlar om "Flicka möter Pojke (som är en älva, men han glömde huvudspröten hemma och stoppade in huggtänder istället) och Förvuxen Hundvalp". Då jag själv är ungefär lika romantiskt lagd som en blöt strumpa så var den inget för mig dock.

Jag har även plöjt igenom Anne Rices böcker (inte alla, gav upp vid fjärde tror jag) och de var helt okej, vet inte vad jag skulle tycka om jag läste om dem nu däremot.

Har inte sett True Blood eller Vampire Diaries och tänker inte göra det heller.

Jag gillar Salems Lot av Stephen King (boken).

Rekommenderar en bokserie som jag upptäckte nyligen via Metro:
Charlie Huston's Joe Pitt series http://www.suite101.com/content/charlie-hustons-already-dead-a22742

Det är en hel del jag inte gillar med denna serie men den är definitivt läsvärd, väldigt mycket tack vare en mycket speciell huvudperson - någon mer cynisk får man leta efter. Böckerna är inte gulliga, romantiska eller puttinuttiga, utan "gritty".
Banzai

Anslöt: 2010-07-21

Inläggav Firkraag » 2010-11-19 15:46:37

KaosPrinsessa skrev:Btw din avatar ska föreställa han i Fear and Loathing in Las Vegas va?

Stämmer bra det. :D
Firkraag

Anslöt: 2010-06-10

Inläggav ragnevi » 2010-11-19 22:02:05

Twilight tycker jag är fruktansvärt uselt, men så är jag inte tolv år och tjej heller. Vampire Diaries tittar jag däremot på men känner att jag inte tillhör målgruppen, men i det fallet känns det helt okej.
ragnevi

Anslöt: 2007-05-31

Inläggav KaosPrinsessa » 2010-11-19 22:47:58

ragnevi skrev:Twilight tycker jag är fruktansvärt uselt, men så är jag inte tolv år och tjej heller. Vampire Diaries tittar jag däremot på men känner att jag inte tillhör målgruppen, men i det fallet känns det helt okej.

Jag gillar Twilight (iaf böckerna) och jag är ingen tolvårig tjej. Ja jag är tjej men inte tolv, lägg på elva år så får du rätt siffra. Fast enligt ett mentalt ålderstest jag fick göra på hispan för inte så länge sedan är min mentala ålder mellan 13-16 :P
KaosPrinsessa

Inläggav marxisten » 2010-11-19 22:58:31

KaosPrinsessa skrev:
ragnevi skrev:Twilight tycker jag är fruktansvärt uselt, men så är jag inte tolv år och tjej heller. Vampire Diaries tittar jag däremot på men känner att jag inte tillhör målgruppen, men i det fallet känns det helt okej.

Jag gillar Twilight (iaf böckerna) och jag är ingen tolvårig tjej. Ja jag är tjej men inte tolv, lägg på elva år så får du rätt siffra. Fast enligt ett mentalt ålderstest jag fick göra på hispan för inte så länge sedan är min mentala ålder mellan 13-16 :P

Hur fungerar ett sådant test? Är det typ olika frågor vad man gör/gillar eller är det olika problemlösningar eller hur fungerar det?
marxisten

Anslöt: 2010-01-12

Inläggav KaosPrinsessa » 2010-11-20 0:36:40

marxisten skrev:
KaosPrinsessa skrev:

Hur fungerar ett sådant test? Är det typ olika frågor vad man gör/gillar eller är det olika problemlösningar eller hur fungerar det?

Det var 200 frågor (tror jag) om olika situationer (både vardagliga och mer ovanliga sådana) och så skulle jag svara hur jag skulle göra/tänka/känna/reagera i dessa situationer.
KaosPrinsessa

Inläggav marxisten » 2010-11-20 0:42:54

KaosPrinsessa skrev:
marxisten skrev:
KaosPrinsessa skrev:

Det var 200 frågor (tror jag) om olika situationer (både vardagliga och mer ovanliga sådana) och så skulle jag svara hur jag skulle göra/tänka/känna/reagera i dessa situationer.

Och då blev du som en 13-16 åring?
Undrar vad jag skulle bli.

När jag var 13-16 år var jag redan då fullblodskommunist och debatterade om Marx och Lenin med min SO lärare på högstadiet. Är det normalt intresse för en 16 åring? Försökte även förmå han att svara på var han stod till för parti men han vägrade. Han sa han kunde påverka mitt politiska val. Det roliga var att jag redan var medlem i ett ungdomsförbund, men han ville inte svara.
marxisten

Anslöt: 2010-01-12

Inläggav KaosPrinsessa » 2010-11-20 1:49:03

marxisten skrev:
KaosPrinsessa skrev:
marxisten skrev:
KaosPrinsessa skrev:

Och då blev du som en 13-16 åring?
Undrar vad jag skulle bli.

När jag var 13-16 år var jag redan då fullblodskommunist och debatterade om Marx och Lenin med min SO lärare på högstadiet. Är det normalt intresse för en 16 åring? Försökte även förmå han att svara på var han stod till för parti men han vägrade. Han sa han kunde påverka mitt politiska val. Det roliga var att jag redan var medlem i ett ungdomsförbund, men han ville inte svara.

Ja det blev jag. De utgår nog efter en "normal" 13-16 åring :P
Jag minns inte riktigt hur jag var. Jag minns knappt en månad bakåt :P
KaosPrinsessa

Återgå till Intressanta intressen

Logga in