Hur ska man försvara sig?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Theone » 2010-11-19 17:59:09

Jag tror det skulle vara bra för dig nallen att prova ART, det har hjälp mig mycket med mitt explosiva beteende. Den som förlorar är enbart du själv iaf. Sedan skadar du ingen igenom att skriva håll käften eller dra åt helvete, det är absolut inte att trycka ner folk eller lära dem en läxa, det är bara att tappa ansiktet själv.

Startar du en hån tråd i mot tjejer så får du vara med på att folk kommer att ta illa vid sig, och försöka stötta bort dig, det är så alla grupper fungerar. Du startar något som du inte klarar av att hantera på ett vättigt sätt, sedan skyller du på att folk är dumma i mot dig. Så fungerar det inte.

MvH
Theone
Får inte posta

Anslöt: 2010-11-04

Inläggav Alien » 2010-11-19 18:31:10

nallen skrev:
Alien skrev:Måste man absolut "försvara sig" förresten?

Ja.

Nej, det måste man inte. Du väljer av någon anledning att "försvara" dig fast ingen "angripit" dig. Hint: Att ge oföljbara råd, att missförstå, att skoja el ifrågasätta dina åsikter är inte angrepp.

Alien skrev:Kan man inte bara strunta i det alt skriva "du har inte fattat" el "jag fattar inte det roliga"?

Nej. Folk ska ha en sån djävla snoksmäll att de aldrig ens funderar på att göra om det.

Om du har sådana personliga regler, så bryter du mot forumets regler. Och skulle vi övriga forumiter börja lyda "dina regler", skulle vi aldrig svara på dina inlägg.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav nallen » 2010-11-19 23:19:21

Theone skrev:Startar du en hån tråd i mot tjejer [---]

Det har jag inte gjort.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav nallen » 2010-11-19 23:27:56

Alien skrev:Att ge oföljbara råd, att missförstå, att skoja el ifrågasätta dina åsikter är inte angrepp.

Efter att man förklarat 11147 gånger (på både lugna, sakliga och skojfriskare sätt) att man inte vill höra sånt i just det ämnet (och den tråden till och med) så kan jag inte se att det skulle kunna vara nåt annat än snokande, angrepp och smutskastning. Jag blir ju tvungen att härja om det eftersom ingen annnan täpper till truten på vissa.
Det finns några få här som lycks göra mig förbannad så fort de skriver nåt, debbido är en av dem. För det mesta undviker jag trådar och inlägg av dessa rikspuckon men det går ju inte att undvika läsa inläggen när de är direkt riktade till mig i en tråd som specifikt handlar om mitt problem.

Admin

Du fortsätter att göra aggressiva utfall mot andra forumister trots upprepade varningar och avstängningar. Att kalla debbido (och andra icke namngivna forumister) "rikspucko" är inte godtagbart uppträdande mot andra här. Det är det inte för någon men ribban ligger lägre för dig eftersom du så många gånger uppenbart struntar i de tillsägelser, varningar och avstängningar du får.

Du får en varning för detta och eftersom det är din tredje på relativt kort tid blir du avstängd från att posta på forumet till och med 2 januari. Meddelas också i PM och i avdelningen för regler, synpunkter och nyheter.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
nallen

Inläggav nallen » 2010-11-19 23:29:13

Theone skrev:Jag tror det skulle vara bra för dig nallen att prova ART [---]

Det här ÄR ett direkt angrepp på mig.
nallen

Inläggav Zombie » 2010-11-19 23:44:02

nallen skrev:
Theone skrev:Jag tror det skulle vara bra för dig nallen att prova ART [---]

Det här ÄR ett direkt angrepp på mig.

1. Du ber om hjälp.

2. Folk kommer med förslag, erbjudanden och uppslag.

3. Du avvisar dem ett efter ett utan undantag. Om styvnackat eller djupt tragiskt kan vi i det här sammanhanget lämna därhän.
      a) - till och med genom motangrepp som att kalla dem "snokanden" och "angrepp på mig".
    4. Du fortsätter be samma personer om hjälp.
      a) - och begär att de inte ens ska få skoja eller på annat sätt ruska av sig så att de, låt säga, orkar med en fortsatt någorlunda positiv attityd till dig.

Vet inte vad du tycker om den verklighetsbeskrivningen, men för mig ser det ut ungefär så, och jag finner logiska blottor i ditt handlingssätt enligt den.

Att man sedan missförstår varandra ibland eller missbedömer hur pass yvig man lämpligen gör en gest mot person A respektive person B och så vidare, inte minst aspergare emellan, får man räkna med; det är dumt att göra för stor affär av.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav nallen » 2010-11-20 1:07:15

Zombie skrev:

Du glömde den avgörande detaljen: de gör det utan att ta hänsyn till vad som redan är provat och misslyckat eller ens vad som är möjligt.

Zombie skrev:
      [---] motangrepp som att kalla dem "snokanden" och "angrepp på mig".
      a) - och begär att de inte ens ska få skoja eller på annat sätt ruska av sig så att de, låt säga, orkar med en fortsatt någorlunda positiv attityd till dig.

När folk snokar i privatsaker som jag inte frågat eller berättat om redan så får de räkna med att få på tafsen.

Jag säger som vanligt: håll käften och leverera.

Zombie skrev:Att man sedan missförstår varandra ibland eller missbedömer [... det] får man räkna med; det är dumt att göra för stor affär av.

:shock: kan man inte göra rätt ska man inte göra nåt alls.
nallen

Inläggav Zombie » 2010-11-20 1:22:54

nallen skrev:
Zombie skrev:

Du glömde den avgörande detaljen: de gör det utan att ta hänsyn till vad som redan är provat och misslyckat eller ens vad som är möjligt.

Det har jag sett folk vrida sig ur led för att försöka ta all tänkbar hänsyn till –

nallen skrev:
Zombie skrev:
      [---] motangrepp som att kalla dem "snokanden" och "angrepp på mig".

När folk snokar i privatsaker som jag inte frågat eller berättat om redan så får de räkna med att få på tafsen.

– inte bara, men också, genom att försöka uppmuntra dig att söka orsaker till din ensamhet i dig själv och dina egna attityder. Har man provat allt som finns utanför en själv, och enbart det, och det inte har hjälpt brukar nämligen självrannsakan vara det enda som återstår, och det finns också många som kan vittna om att den hjälper i varje fall mycket bättre; men att försöka peka ut det för dig innebär då ofrånkomligen att man oombett "snokar" –

nallen skrev:Jag säger som vanligt: håll käften och leverera.

– trots att "levererar" är just jämnt vad man gör. Inte i bemärkelsen fixa dig ett knull för all del, men i bemärkelsen att försöka peka ut för dig den enda väg man ser som kanske bär åt det hållet.

nallen skrev:
Zombie skrev:Att man sedan missförstår varandra ibland eller missbedömer [... det] får man räkna med; det är dumt att göra för stor affär av.

:shock: kan man inte göra rätt ska man inte göra nåt alls.

Av vilket följer att samtliga vi andra här på forumet ska skita i dina jeremiader. Å andra sidan, när du själv uppenbarligen inte heller lyckas med dem, hur kan du undgå att begära av dig själv att hålla käft?
Zombie

Inläggav nallen » 2010-11-20 1:52:03

Zombie skrev:Det har jag sett folk vrida sig ur led för att försöka ta all tänkbar hänsyn till

Då ska du nog sluta knapra svamp :roll:

Zombie skrev:[...] att försöka peka ut det för dig innebär då ofrånkomligen att man oombett "snokar"

Ja. Så låt bli!

Zombie skrev:[...] "levererar" är just jämnt vad man gör. Inte i bemärkelsen fixa dig ett knull för all del, men i bemärkelsen att försöka peka ut för dig den enda väg man ser som kanske bär åt det hållet.

Nej. Det som kommer är aldrig bättre än ingenting och ofta sämre.
nallen

Inläggav Zombie » 2010-11-20 2:04:04

nallen skrev:
Zombie skrev:Det har jag sett folk vrida sig ur led för att försöka ta all tänkbar hänsyn till

Då ska du nog sluta knapra svamp :roll:

Tack, jag njuter gärna en smörstekt kantarell.

Var det bara en slump att du inte svarade på sista stycket: frågan varför inte du håller käft när du samtidigt tillåter dig en sådan intolerans mot vad du betraktar som andras misslyckanden?
Zombie

Inläggav nallen » 2010-11-20 14:06:05

Zombie skrev:Var det bara en slump att du inte svarade på sista stycket[?]

Till och med jag uppfattade att det var en retorisk fråga.
nallen

Inläggav Zombie » 2010-11-20 14:14:26

Det uppfattade du fel.
Zombie

Inläggav nallen » 2010-11-20 23:06:26

OK, vill du ha nåt slags svar får du fråga tydligare och utan insinuationer.
nallen

Inläggav Alien » 2010-11-21 0:40:05

Den som sig i leken ger får leken tåla. Skriver man om sina problem, så får man finna sig i att folk frågar om sånt man redan skrivit om (alla lägger inte alla detaljer om dig på minnet) el att man frågar om något man inte vill svara på "snokar". :roll:

Frågar man om något nallen skrivit om förut får han ett utbrott. Frågar man om något han inte skrivit om, så blir han också arg. Det är i själva verket omöjligt att behaga nallen. Forumisterna försöker hjälpa dig, och vi är en en rik blandning (unga, mindre unga, män, kvinnor, singlar, sambos etc) och en del har mycken erfarenhet och/el intelligens. Om ingen av oss kan ge det svar du vill ha, så finns det svaret troligen inte.

Och det är inte förbjudet med humor. Inte ens nallen kan förbjuda det.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav ufo » 2010-11-21 0:49:15

Alien skrev:Frågar man om något nallen skrivit om förut får han ett utbrott. Frågar man om något han inte skrivit om, så blir han också arg. Det är i själva verket omöjligt att behaga nallen.
Den som sig i leken ger får leken tåla.
ufo

Anslöt: 2007-06-23

Inläggav Theone » 2010-11-21 23:58:32

Personligen så tycker jag att det är bra även om något mer permanent vore på sin plats.
Theone
Får inte posta

Anslöt: 2010-11-04

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in