hjälp :P

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

hjälp :P

Inläggav lolz » 2010-11-19 2:58:24

Okej, ska träffa en kompis i skolan imorron. Har inte träffas han på typ en vecka :P Han har typ opererat sig, Vad ska vi prata om? ska jag typ tycka synd om han och sånt? jag är dålig på empati :S men jag kan ju låtsas :P sååå jag vet inte vad jag ska säga .. vill ju inte att de ska bli stelt och jag vill ju inte prata om operationen hela dagen.. för jag skiter i det haha
lolz

Anslöt: 2010-09-20

Inläggav Parvlon » 2010-11-19 3:02:22

Du kan låtsas vara glad över att han lever trots att hans inre organ varit föremål för nyfikna människors intressen.

Eller så låtsas du som att det inte spelar någon roll.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Arkimedes » 2010-11-19 3:03:52

Jag tycker inte att du ska låtsas att du tycker synd om honom. Ställ frågor om operationen, t ex hur länge han var på sjukhuset och hur bra han återhämtat sig. Om du ställer några frågor så kommer han att börja prata om det ifall han tycker det är viktigt att prata om. Jag tror att det är viktigare att lyssna än att komma med bra kommentarer.

Du kan säga "Kul att se dig igen" eller "Välkommen tillbaka" (för han har varit borta från skolan en vecka om jag förstod rätt?) för att visa att du bryr dig om honom.
Arkimedes

Anslöt: 2010-10-27

Inläggav KandiShaker » 2010-11-19 3:07:26

Tycker inte du är värd att träffa honom om du ska "låtsas" bry dig... Vilket du antagligen inte gör eftersom du saknar empati som du stolt säger.

Fyfan vilka människor det finns. Asperger eller ej, att inte bry sig om sin kompis som nyligen blivit opererad är bara hemskt.
KandiShaker

Anslöt: 2010-06-15

Inläggav Arkimedes » 2010-11-19 3:10:28

KandiShaker skrev:Tycker inte du är värd att träffa honom om du ska "låtsas" bry dig... Vilket du antagligen inte gör eftersom du saknar empati som du stolt säger.

Fyfan vilka människor det finns. Asperger eller ej, att inte bry sig om sin kompis som nyligen blivit opererad är bara hemskt.

Han ville ha hjälp av oss att veta vad han ska säga till sin kompis. Det tolkar jag som att han bryr sig lite trots allt. Annars hade han skitit i det fullständigt.
Arkimedes

Anslöt: 2010-10-27

Re: hjälp :P

Inläggav barracuber » 2010-11-19 3:17:01

lolz skrev:Okej, ska träffa en kompis i skolan imorron. Har inte träffas han på typ en vecka :P Han har typ opererat sig, Vad ska vi prata om? ska jag typ tycka synd om han och sånt? jag är dålig på empati :S men jag kan ju låtsas :P sååå jag vet inte vad jag ska säga .. vill ju inte att de ska bli stelt och jag vill ju inte prata om operationen hela dagen.. för jag skiter i det haha

"dålig på empati"? Vad betyder det? Antingen bryr du dig eller inte. Tydligen inte att döma av din sista mening..Om du tror att ärlighet är bäst, skit i att uttrycka nånting. Säg bara "Hur e läget?". Fråga bara det som du undrar. Skit i att låtsas. Låtsas är skådespel. Du verkar osäker på skådespel - du vet inte vad du ska säga. Men om du vill försöka dig på skådespel - låtsas - säg det som faller dig in - det som du känner för - och ser hur det går. Stelt blir det nog inte om du följer dina känslor. Känslor är sällan stela. Stelhet är när man inte visar sina känslor. Kom igen, visst fasen har du känslor?
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav ufo » 2010-11-19 13:20:31

Du kan ju alltid föreslå en match i lämplig tvåmannasport tex pingis där förloraren betalar nästa krogrunda.

Man behöver inte sitta o hålla handen o tycka synd o känna.
Det räcker med att du visar den nyfikenhet du har. Hur länge kommer han vara invalid? osv...(Nyfikenhet är ett bra sätt att visa att man bryr sig)

Blir det för mycket så snöa in på en typisk aspiemonolog så blir det lättare att byta ämne.
ufo

Anslöt: 2007-06-23

Inläggav Nefarious » 2010-11-19 14:14:19

Är tvungen att hålla med Kandishaker och Barracuber. Om du inte är ett dugg intresserad av din väns välmående så förtjänar du nog inte att vara vän åt denne.
Nefarious

Anslöt: 2010-10-02

Inläggav ufo » 2010-11-19 14:25:09

KandiShaker skrev:Fyfan vilka människor det finns. Asperger eller ej, att inte bry sig om sin kompis som nyligen blivit opererad är bara hemskt.
Skitsnack
Det finns faan inget värre än pjosifjollor som skall överösa en med någon djävla empati stup i ett.
ufo

Inläggav lolz » 2010-11-19 14:30:22

okej.. träffade han i dag och jag hade visst empati :P jag är inte så retarded som jag trodde... och de var ingen allvarlig operation :D hatar bara när man ska springa efter och tycka synd om folk hela jävla dagen.. gjorde väl en onödig attentionwhore tråd :P
lolz

Anslöt: 2010-09-20

Inläggav sugrövmanövern » 2010-11-19 16:37:25

Petade du i såret? Bild
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav tyskamama » 2010-11-19 16:55:57

skönt att det gick bra iaf
tyskamama

Anslöt: 2010-07-10

Inläggav Savanten Svante » 2010-11-19 17:19:57

ufo skrev:
KandiShaker skrev:Fyfan vilka människor det finns. Asperger eller ej, att inte bry sig om sin kompis som nyligen blivit opererad är bara hemskt.
Skitsnack
Det finns faan inget värre än pjosifjollor som skall överösa en med någon djävla empati stup i ett.

stakkkkkkkkaaaaars dej uuuufo, som inte har nån eeeeempatiiiiii. Jag tykker så syyyyyyn om dej!
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav ufo » 2010-11-19 17:23:03

Savanten Svante skrev:
ufo skrev:
Skitsnack

stakkkkkkkkaaaaars dej uuuufo, som inte har nån eeeeempatiiiiii. Jag tykker så syyyyyyn om dej!
Jaa så där, tack för du formulerade åt mig.
Man får ju rysningar när man tänker på allt kladd som brukar komma på samma gång.
ufo

Inläggav Fenren » 2010-11-20 21:27:02

man behöver inte prata om operationen eller om det är eller inte är synd om personen... man kan prata om samma saker som man pratade om innan
Fenren

Anslöt: 2009-09-03

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in