Hur ska man försvara sig?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Hur ska man försvara sig?

Inläggav nallen » 2010-10-05 22:39:04

Nu har jag visst fått en varning till (märkligt förresten, jag trodde den föregående var sonad i och med att jag varit bannad ett tag)...

Fråga enligt topic. Jag får inte utkämpa mina egna strider. Moddarna gör det inte åt mig. "Anmäl inläggen" heter det, gör man det så händer ju asolut ingenting. Hur ska man bära sig åt för att ge nån en rejäl pungspark när det är det som behövs?
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav earlydayminer » 2010-10-05 23:10:35

Du ger den någon en "rejäl pungspark" och inväntar efterföljd.
earlydayminer

Anslöt: 2008-03-11

Inläggav mnordgren » 2010-10-06 16:32:55

Moderator:

Det beror på hur man väljer att ”utkämpa sina strider”. Känner man sig illa bemött kan man hantera det utan att gå till angrepp och använda sig av grovt språk.

När man anmäler kan man inte ta för givet att moderatorerna delar ens bedömning. I alla fall så är det inte vår uppgift att dela ut "pungsparkar".
mnordgren

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav jorand » 2010-10-06 18:41:36

Är varningarna tidsbegränsade eller följer de med en forummedlem hur länge som helst?
jorand

Anslöt: 2008-05-09

Inläggav Alien » 2010-10-06 18:43:31

De är tidsbegränsade.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav nallen » 2010-10-06 19:51:25

mnordgren skrev:Moderator:

Det beror på hur man väljer att ”utkämpa sina strider”. Känner man sig illa bemött kan man hantera det utan att gå till angrepp och använda sig av grovt språk.

Hur då? "Snälla du, jag blir ledsen när du skriver så där" är direkt larvigt.
När nån gör en förbannad så smäller det, svårare är det inte. Här på nätet är det ju inte så att det kan bli fysiskt våld och det är inte emot svensk lag att vara otrevlig.

När inte ni moddar gör nåt så måste man ju göra det själv - och då blir det ju jag som bestraffas för att nån annan är en idiot.
Inse hur djävla absurt det är!
nallen

Inläggav Titti » 2010-10-07 0:17:54

Admin

nallen skrev:Nu har jag visst fått en varning till (märkligt förresten, jag trodde den föregående var sonad i och med att jag varit bannad ett tag)...

De varningar du hade innan du blev avstängd är sonade i och med denna men du har sedan dess fått en ny här, vilket också kommenteras här. Och nu ytterligare en här.

nallen skrev:det är inte emot svensk lag att vara otrevlig.

Att det inte är emot svensk lag att vara otrevlig betyder inte att det är tillåtet här. Detta är ett privat internetforum med egna regler och inte en offentlig inrättning. Du är välkommen här på de villkor som gäller här. Vill du inte det får du söka dig någon annanstans.
Titti

Inläggav nallen » 2010-10-07 23:13:19

Titti (admin) skrev:De varningar du hade innan du blev avstängd är sonade i och med denna men du har sedan dess fått en ny här, vilket också kommenteras här. Och nu ytterligare en här.

Den första länken leder mig bara till forumindexet, så det är väl nåt knas i en databas igen.

Jag hade för mig att det där var innan senaste banningen dock... fast jag har inte datumen loggade här och nu.

Titti skrev:Du är välkommen här på de villkor som gäller här.

Du menar "du är inte välommen här längre"... tack för den.
nallen

Inläggav Titti » 2010-10-07 23:29:56

Admin

nallen skrev:
Titti (admin) skrev:De varningar du hade innan du blev avstängd är sonade i och med denna men du har sedan dess fått en ny här, vilket också kommenteras här. Och nu ytterligare en här.

Den första länken leder mig bara till forumindexet, så det är väl nåt knas i en databas igen.

Jag hade för mig att det där var innan senaste banningen dock... fast jag har inte datumen loggade här och nu.

Den leder mig direkt till inlägget ifråga och det finns på sidan 15 i tråden Valångest i Aot. Ditt inlägg är postat 2010-09-12 20:38:27 och varningen är utdelad ungefär ett dygn senare. Din avstängning löpte ut 30 augusti. Du har tidigare fått alla uppgifter av mig i PM.

nallen skrev:

Jag menar exakt vad jag skriver. Varken mer eller mindre.
Titti

Inläggav nallen » 2010-10-08 0:03:34

Jag litar på vad du skriver om datumen. Länken tar mig fortfarande bara till indexet, så det är väl en tekniker-fråga.
nallen

Inläggav Danne » 2010-10-08 0:06:54

nallen skrev:

Nu kanske jag inte ska lägga mig i, men det är inte alls så jag uppfattar det hon skriver.

Det är som att säga att det är välkommet att bo i vårt samhälle, så länge man följer de lagar och regler vi har här. Eller du är välkommen att bo hemma hos mig, så länge du följer mina regler och t.ex. inte röker, pissar på golvet och slåss med grannarna...typ.

Det betyder INTE att du inte är välkommen, det är iallafall inte så jag uppfattar saken. Men du, liksom alla andra här, får följa de refler som faktiskt finns här, annars kommer moderatorerna att ingripa. Det är inget konstigt med det alls.

Jag har inga problem med dig nallen, men tycker det ofta verkar som du inte förstår de regler som vi alla här har att rätta oss efter. Visst kan man tycka både det ene och det andre om dom, och även tycka att de bedöms lite godtyckligt från gång till gång. Men många av dina protester verkar visa att du inte ens läst vad som faktiskt står i forumreglerna, då jag tycker att mycket av det du ifrågasätter står ganska klart och tydligt förklarat där.

om det var ett tag sedan du läste igenom forumreglerna, så tycker jag du ska ta dig tiden och kolla igenom dom ordentligt nu och se om du inte hittar lite svar på det du efterfrågar.

Jag hoppas iallafall att du gör det, och att det kanske reder ut ett och annat för dig. Detta skriver jag enbart i all välmening.
Danne

Anslöt: 2009-07-28

Inläggav Juddy » 2010-10-08 0:30:58

För egen del så kan jag inte förstå hur svårt det ska vara att följa uppsatta regler på ett forum. Du, nallen, postar här. I och med det erkänner och godkänner du också de regler som finns. Inklusive moderatorernas omdöme.
Du tjatar återkommande om hur missförstådd du är och hur bättre allt vore om du bara fick säga eller snarare uttrycka dig som du vill.
Ingen annan har fått en frisedel så varför du ska vara berättigad till en... ptja, jag kan inte se någon anledning.

Ta av dig martyr- och offermössan.
Juddy

Anslöt: 2009-09-11

Inläggav Miche » 2010-10-08 10:27:00

nallen skrev:Jag litar på vad du skriver om datumen. Länken tar mig fortfarande bara till indexet, så det är väl en tekniker-fråga.

Är du inloggad när du provar länken? Aot är väl bara tillgänglig för inloggade medlemmar...
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav barracuber » 2010-10-08 10:46:26

Miche skrev:
nallen skrev:Jag litar på vad du skriver om datumen. Länken tar mig fortfarande bara till indexet, så det är väl en tekniker-fråga.

Är du inloggad när du provar länken? Aot är väl bara tillgänglig för inloggade medlemmar...

Det stämmer.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav nallen » 2010-10-09 1:17:32

Miche skrev:Är du inloggad när du provar länken?

Naturligtvis satt jag i reningsverket och knackade in mitt inlägg med hjälp av en skitraka.
:roll:

EDIT: för övrigt står inget om topic i reglerna.
nallen

Inläggav jonsch » 2010-10-18 12:52:19

Om nallen anmälde det inlägg som gav den senaste varningen och ingenting hände, så förstår jag reaktionen som gav varningen. Uppmaningar om vad för slags sexliv man borde ha är nämligen möjligen föga värda att ta på allvar men likväl alltid kränkningar av den personliga integriteten.

För att uttrycka sig torrt.

Inte för att reaktionen är lämpligare för det, jag vill bara ha framfört att vi hade ett exempel här på nåt i stil med inlindade förolämpningar, som det ju måste ges varningar för om vi vill kunna använda argumenten mot öppna invektiv o.d..
jonsch

Anslöt: 2006-10-12

Inläggav Flawed » 2010-10-18 14:09:58

jonsch skrev:Om nallen anmälde det inlägg som gav den senaste varningen och ingenting hände, så förstår jag reaktionen som gav varningen. Uppmaningar om vad för slags sexliv man borde ha är nämligen möjligen föga värda att ta på allvar men likväl alltid kränkningar av den personliga integriteten.

För att uttrycka sig torrt.

Inte för att reaktionen är lämpligare för det, jag vill bara ha framfört att vi hade ett exempel här på nåt i stil med inlindade förolämpningar, som det ju måste ges varningar för om vi vill kunna använda argumenten mot öppna invektiv o.d..

Tjaa, om man startar en tråd om sitt sexliv...
Flawed
Inaktiv

Anslöt: 2007-05-04

Inläggav nallen » 2010-11-19 1:45:35

Så var det dax igen... det börjar bli riktigt djävla tjatigt.
http://www.aspergerforum.se/post466678.html#466678

Frågan kvarstår, om man inte får säga ifrån hur ska man då försvara sig mot smutskastningen?
nallen

Inläggav ufo » 2010-11-19 1:56:25

Den här gången tycker jag det var hårt mot nallen.
Då det trots allt var lätt att missförstå ett visst inlägg för att uppmuntra till tidelag.
ufo

Anslöt: 2007-06-23

Inläggav nallen » 2010-11-19 2:06:33

... särskilt som det finns två inlägg tidigare på samma sida där jag klart meddelar vad jag tycker om OT-larv i den tråden. Dessutom finns det ytterligare ett par förklaringar, varav en lång och detaljerad riktad direkt till debbido, på sidan innan. Likförbannat fortsätter skitsnacket.
nallen

Inläggav Alien » 2010-11-19 4:47:39

Måste man absolut "försvara sig" förresten? Alltså om det bara gäller att folk kommer med råd (som du anser omöjliga att följa), missförstår dig el skojar? Kan man inte bara strunta i det alt skriva "du har inte fattat" el "jag fattar inte det roliga"?
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav FakkDöWörld » 2010-11-19 4:59:28

Får intrycket att nallen vill ha raka rör, pang på rödbettan. Det är ju lätt att inse och förstå, går det då inte förhålla sig till det på ett sätt som uppskattas, alt. låta bli att skriva? Tycker nallen varit väldigt klar på den punkten, och förstår hans frustration.
FakkDöWörld

Anslöt: 2010-09-29

Inläggav nallen » 2010-11-19 10:27:39

Alien skrev:Måste man absolut "försvara sig" förresten?

Ja.

Alien skrev:Kan man inte bara strunta i det alt skriva "du har inte fattat" el "jag fattar inte det roliga"?

Nej. Folk ska ha en sån djävla snoksmäll att de aldrig ens funderar på att göra om det.
nallen

Inläggav Manar » 2010-11-19 14:01:58

nallen skrev:Nej. Folk ska ha en sån djävla snoksmäll att de aldrig ens funderar på att göra om det.

Har det någonsin fungerat på ett forum ?
Manar

Anslöt: 2008-03-27

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in