Hur gör ni för att få i er maten?
32 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Exploitbat, jag dricker inte mjölk för jag tycker det är så äckligt som dryck, så jag har ingen koll så, men barnen (mina alltså) verkar tycka att Valios laktosfria är mindre äcklig än Arlas. Var tänkt som tips alltså. Men du kanske testat dig igenom alla redan...?
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
alfapetsmamma skrev:Exploitbat, jag dricker inte mjölk för jag tycker det är så äckligt som dryck, så jag har ingen koll så, men barnen (mina alltså) verkar tycka att Valios laktosfria är mindre äcklig än Arlas. Var tänkt som tips alltså. Men du kanske testat dig igenom alla redan...?
Jag har testat Valio och Norrmejerier. Men båda var mellanmjölk. Jag ska kolla om någon annan livsmedelsaffär här där jag bor har lättmjölk istället.
Annars kanske jag kan vänja mig vid soyamjölk.
Havremjölk låter väldigt äckligt, men kanske värt en chans
- Exploitbat
- Anslöt: 2010-11-01
Arla har två laktosfria mjölker - en ljusblå och vit vanlig mjölkförpackning, och en grön/blå/vit avlång förpackning, den sistnämnda är god och den första är söt och äcklig. Den sistnämnda finns (kanske) bara här i Linköping, då den tillverkas just här. Den förstnämnda är nån slags exportmjölk eller nåt och smakar blä.
- FakkDöWörld
- Anslöt: 2010-09-29
Havremjölk är den äckligaste mjölk jag druckit.
Kändes starkt att det är en maskin som tagit havrefrön och pressat ur vätskan så mycket det går. Värre än svamp.
För att få ner något man inte gillar så brukar väl leverpastej eller chili vara sånt man rekommenderar. Fördel dock att man tycker om dessa saker. Går säkert att dränka valfri sak i matolja oxå.
Kändes starkt att det är en maskin som tagit havrefrön och pressat ur vätskan så mycket det går. Värre än svamp.
För att få ner något man inte gillar så brukar väl leverpastej eller chili vara sånt man rekommenderar. Fördel dock att man tycker om dessa saker. Går säkert att dränka valfri sak i matolja oxå.
Rismjölk, mandelmjölk och en massa andra varianter finns ju, förutom havre- och sojadito. Sojan tycker jag mer om än vanlig mjölk numera, iaf till latten.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Re: hur gör ni för att få i er maten?
lollo_testar skrev:tjena, jag har jäkligt svårt att fokusera på lunchen och att äta min mat, snackar hellre eller gör andra saker än äter. en kompis går hem och äter... nyfiken hur gör ni?
testat att äta själv om det är de andra som stör?
själv har jag väldigt svårt att komma ihåg att jag ska äta och de perioder jag inte jobbar (ledig 2 veckor i månaden... jobbar skift) äter jag ungefär en gång varannan dag... men så länge jag kommer ihåg att det ska ätas, och maten ligger upplagd på ett strukturerat och konsekvent vis så har jag inga svårigheter att äta.
Återgå till Att leva som Aspergare