Finns det några som har "dubbelt boende"?
9 inlägg
• Sida 1 av 1
Finns det några som har "dubbelt boende"?
Hej..
Bara jag som fått för mig att det finns personer som på nåt vis har sambos.. fast även en egen lägenhet gömma sig i??
Har de ersättningar för sånt??
Undrar mest för jag önskar de fanns så man kunde ha ett hem som bara har minimalt me saker framme så man slipper detta kaosaktiga känslorna av att känna man vill vara pedant men inte lyckas.. (adhd/asperger???)
Bara jag som fått för mig att det finns personer som på nåt vis har sambos.. fast även en egen lägenhet gömma sig i??
Har de ersättningar för sånt??
Undrar mest för jag önskar de fanns så man kunde ha ett hem som bara har minimalt me saker framme så man slipper detta kaosaktiga känslorna av att känna man vill vara pedant men inte lyckas.. (adhd/asperger???)
- Skruttibangbang
- Anslöt: 2010-07-30
okej..
men då finns de iaf "nån" därute som tänkte som mig iaf..me o vara ensam någonstans... )
- Skruttibangbang
- Anslöt: 2010-07-30
Re: Finns de några som har "dubbelt boende"?
Vi har löst det så att vi har skillda sovrum ( o en stol i garaget ;o)
Re: Finns det några som har "dubbelt boende"?
Det är väl så för många av oss, att en förutsättning för att kunna ha med andra att göra är att vi kan vara ensamma. Och vad kan vara mer slitsamt än en partner eller familj? Sedan kan det väl vara olika hur mycket ensamutrymme man behöver, men nog tror jag väl det är fler än jag som har upplevt ett eget hem som en förutsättning för förhållande; om man sedan knappt vistas isär långa tider så kan det ändå vara en förutsättning för det med.
Jag har stort ensambehov fast jag lever i relation. Min särbo bor på en annan ort, men med kollektivtrafik emellan. Så har jag min son växelvis boende hos mig varannan vecka. Det blir ett jäkla pusslande med logistiken, eftersom jag dessutom jobbar på en tredje ort. Det pusslandet är för mig ett större problem än kostnaden.
- Tintomara Ariadne
- Anslöt: 2009-03-04
Jag har varit "särbo". Fast jag bodde hos henne oftast, men åkte hem 2-4 dagar efter att har varit hos hennes några dagar (ibland en vecka).
Man får betala sitt eget hem om man nu har ett med lön, bidrag eller genom $$$ från bankrån.
Antar alla hittar sin egna lösning.
Man får betala sitt eget hem om man nu har ett med lön, bidrag eller genom $$$ från bankrån.
Antar alla hittar sin egna lösning.
Återgå till Att leva som Aspergare