Fått min diagnos idag.
29 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Fått min diagnos idag.
Eddie88 skrev:mumsisen skrev:Eddie88 skrev:Hej ärade medlemmar, kul att ha hittat hit. Jag har efter 5 års kämpande äntligen fått en utredning som vart klar idag. Asperger, ADD, Socialfobi är de jag har nu. Har haft massa olika innan.
Känner mig otroligt ledsen och förvirrad och allmänt nedslagen. Detta var ju inte vad jag hade förväntat mig vid 34 års ålder. Min fråga som lyder är: Hur började ni att reda ut den känslomässiga härva man hamnar i? Och jag har otroligt svårt för vardagsrutiner hur löser jag detta?
Hoppas på vänliga svar och ber om ursäkt om det vart luddigt för er, ganska ny på detta som ni förstår.
Hej ursäkta om jag frågar men vad gjorde du för tester? Jag ska utredas jag med( har ADHD) tack på förhand
Först var det cirka 600 frågor på datorn om exakt allt man kan tänka sig, sen ett skattningstest för ADHD med 40 frågor på en skala 0-3, mönstertest med cirka 50 bilder och sen var det frågor om slarvighet och minnesproblem då man var barn, intervjuer av släktingar osv osv. Betyg från skolan, lumpen, intervjuer av gamla lärare osv. tog 2 månader för mig att få diagnoserna.
ok jag har ju gjort ADHD tester redan undrar om det räcker med resten? De sa att de redan har fått in mkt info genom de testerna som de kan använda även anhörig intervjuven som blev gjord
fick diagnos förra månaden och känner igen en del.
känns både som en lättnad och sörjer en del.
en del i omgivningen har tagit det dåligt och mer eller mindre sagt upp kontakten. rädslor o fördomar antar jag. hade dom själv innan oxå.
men familjen har tagit det bra verkar mycket mer förstående nu.
fick plötsligt mer själsligt lugn och mer tid över, antar att det inte går åt så mycket energi på att spela normal
önskar att jag tagit tag i det för 10 år sen.
känns både som en lättnad och sörjer en del.
en del i omgivningen har tagit det dåligt och mer eller mindre sagt upp kontakten. rädslor o fördomar antar jag. hade dom själv innan oxå.
men familjen har tagit det bra verkar mycket mer förstående nu.
fick plötsligt mer själsligt lugn och mer tid över, antar att det inte går åt så mycket energi på att spela normal

önskar att jag tagit tag i det för 10 år sen.
Hej!
Välkommen hit, Eddie!
Håller med övriga. Du är samma människa idag som igår. Du behöver inte ändra hela livet bara för att du fått en diagnos. Ta det lugnt och ändra en sak i taget. Men ändra bara på det som verkligen behövs. Du behöver inte ha scheman och listor för allt bara för att du har Asperger.
Hälsningar
Lilla Gumman
Välkommen hit, Eddie!
Håller med övriga. Du är samma människa idag som igår. Du behöver inte ändra hela livet bara för att du fått en diagnos. Ta det lugnt och ändra en sak i taget. Men ändra bara på det som verkligen behövs. Du behöver inte ha scheman och listor för allt bara för att du har Asperger.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Re: Fått min diagnos idag.
Eddie88 skrev:
Först var det cirka 600 frågor på datorn om exakt allt man kan tänka sig, sen ett skattningstest för ADHD med 40 frågor på en skala 0-3,
Hej Eddie och välkommen.
Jag fick diagnos i somras. Jag gjorde dom där 500-nånting frågorna med och diverse självskattningstest.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor