ofta som jag missar saker som "syns jättetydligt"
21 inlägg
• Sida 1 av 1
ofta som jag missar saker som "syns jättetydligt"
hej, idag kände jag mig jätte korkad en en gång.
jag var på macken och skulle köpa en Bensin dunkt, och tänkte fråga i kassan vart dom finns, men såg sen dom hyfsat synligt på en ganska hög hylla.
eller för typ 2 veckro sen på samma ställe, så skule jag köpa en Iskrapa, och fårgade i kassan vart dom finns, och så står domdär i kassan.
känns ofta som att jag kan kolla runt, men endå så kan jag inte se grejerna, som som "vanligt folk" skulle se direkt.
brukar ni också ha sån problematik eller? jag har börjat att fundera på det mer och mer
/alex
jag var på macken och skulle köpa en Bensin dunkt, och tänkte fråga i kassan vart dom finns, men såg sen dom hyfsat synligt på en ganska hög hylla.
eller för typ 2 veckro sen på samma ställe, så skule jag köpa en Iskrapa, och fårgade i kassan vart dom finns, och så står domdär i kassan.
känns ofta som att jag kan kolla runt, men endå så kan jag inte se grejerna, som som "vanligt folk" skulle se direkt.
brukar ni också ha sån problematik eller? jag har börjat att fundera på det mer och mer
/alex
- aalexanderr
- Anslöt: 2010-04-16
så man e iten ensamm iaf:)
känns väl lite som AS grej? då typ ingen annan i omgivningen verkar ha samma problem
känns väl lite som AS grej? då typ ingen annan i omgivningen verkar ha samma problem
- aalexanderr
- Anslöt: 2010-04-16
Kan leta frenetiskt på ett bord (oftast överbelamrat) för att efter ett lånt tag upptäcka att den ligger precis framför ögonen.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Ett verktyg i fel ficka klassas som ett borttappat verktyg och jag lägger en beställning på ett likadant verktyg. Lagom till leveransdag finner jag verktyget... tre skiftnycklar, två 10-nycklar och två 13-ringspärrnycklar är väl bra att ha i reserv?
(faktiskt så är det så illa .. jag är dock inte den enda på jobbet som "lider" av detta)
(faktiskt så är det så illa .. jag är dock inte den enda på jobbet som "lider" av detta)
Det händer mig då och då att det är något "viktigt" jag inte hittar, och så ger jag upp efter att ha letat runt några gånger, och så låter jag det hela vara. Men när jag några dagar senare letar efter något helt annat så har det en massa gånger hänt att jag då hittar just den saken jag letade efter den andra , tidigare, dagen
Det där har jag sedan satt i system, så att om det är något jag inte hittar så letar jag efter något annat
Det där har jag sedan satt i system, så att om det är något jag inte hittar så letar jag efter något annat
Mamma, var är X?
-Den ligger i skåpet över mikron.
Var nånstans?
-Den ligger där, du får leta lite.
MEN DEN LIGGER JU FÖRFAN INTE HÄR
-*klamp* *klamp* *klamp*
-*tittar i 2sek*
-Här, mitt framför ögona' på dig!
Men vafan jag tittade ju där...
Var nånstans?
-*klamp* *klamp* *klamp*
-*tittar i 2sek*
- FakkDöWörld
- Anslöt: 2010-09-29
Jag skulle nog tro att de felsta har sådana problem, vissa mer än andra Tror inte det har med AS att göra..
- NoteToSelf
- Anslöt: 2010-09-22
LILITH_ skrev:FakkDöWörld skrev:Mamma, var är X?
Var nånstans?
-*klamp* *klamp* *klamp*
-*tittar i 2sek*
Låter exakt som min yngsta dotter.
\o/ (lol)
- FakkDöWörld
- Anslöt: 2010-09-29
sussi83 skrev:NoteToSelf skrev:Jag skulle nog tro att de felsta har sådana problem, vissa mer än andra Tror inte det har med AS att göra..
Har ju med uppmärksamheten att göra åxå!
Jo precis! I vissa fall kan det även vara brist på engagemang i letande (tänker på några killar i min klass, som på hemkunskapen öppnade ett enda skåp, inte hittar vad de letade efter, och ber om hjälp direkt. Tjejerna tenderade mer till att öppna fler skåp och leta i dessa innan de frågade)
Och ibland är man bara lite virrig också...
Men klart ett problem om de händer ofta..
- NoteToSelf
- Anslöt: 2010-09-22
Det är känt som ett AS-problem, vilket inte innebär att alla som har problemet har AS eller att alla med AS har problemet. Bara att det är vanligt vid AS.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
FakkDöWörld skrev:Mamma, var är X?
Var nånstans?
-*klamp* *klamp* *klamp*
-*tittar i 2sek*
Där tror jag bestämt du beskrev hela syskonskaran i min familj (främst mig och min bror, det var lite bättre ordning på syrran). Mamma måste ha funderat vad hon hade för halvblinda barn egentligen...
Återgå till Att leva som Aspergare