Felstavning av Asperger
Pemer skrev:Aspergerg har jag för mig var just den stavning som den där Tony någonting hade flera gånger på sin märkliga sida om att chefer i kollektivtrafikföretag ofta var psykopatiska nördar med detta "aspergerg".
Var han från Borås? Det kan ju också vara en förklaring...
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 16:37:09, redigerad totalt 1 gång.
jävla töntar som bryr sig om stavningen ... har ni inge bättre för er "NEEEH, rätt ska va rätt" mm.. Asbergurgers!
mnordgren:
Det är inte så konstruktivt att kalla de som inte tycker som en själv "jävla töntar". Tänk på hur det du skriver uppfattas av andra.
mnordgren:
Det är inte så konstruktivt att kalla de som inte tycker som en själv "jävla töntar". Tänk på hur det du skriver uppfattas av andra.
Senast redigerad av lolz 2011-05-04 16:37:09, redigerad totalt 1 gång.
Ursäkta oss om vi finner det störande med felstavningar/sär-skrivningar etc. Ursäkta oss för att vi är annorlunda och fastnar på vissa saker.
Det är faktiskt lite vad denna sida handlar om - Vi är annorlunda jämfört med "mainstream", en del skulle säga att vi är de normala . I vilket fall som helst så är detta en sida där vi har rätt att påpeka saker som stör oss utan onödiga kommentarer.
Det är faktiskt lite vad denna sida handlar om - Vi är annorlunda jämfört med "mainstream", en del skulle säga att vi är de normala . I vilket fall som helst så är detta en sida där vi har rätt att påpeka saker som stör oss utan onödiga kommentarer.
Senast redigerad av Koboshi 2011-05-04 16:37:09, redigerad totalt 1 gång.
Senast i raden av felstavningar måste vara i Icakuriren som jag läste i fredags. De hade ett filmtips om den bioaktuella filmen "I rymden finns inga känslor". Naturligtvis kunde de inte stava rätt utan hade skrivit att filmen handlar om hur det kan vara att ha "aspberger"! Irriterande!!
Senast redigerad av carolina 2011-05-04 16:37:09, redigerad totalt 1 gång.
gjorde för skojs skull en sökning på gp.se på orden
-asperger
-asberger
-aspberger
-aschberger
resultatet var bättre än jag vågat hoppas, korrekt stavning
i samtliga artiklar utom två.
-ett telegram från TT använde aspberger
-och en artikel om left is right där 1gång av 10 så
hade man skrivit aspbergers (tyvärr så var det i rubriken)
men kan förklaras ändå med slarvfel
GO Göteborgs-posten
-asperger
-asberger
-aspberger
-aschberger
resultatet var bättre än jag vågat hoppas, korrekt stavning
i samtliga artiklar utom två.
-ett telegram från TT använde aspberger
-och en artikel om left is right där 1gång av 10 så
hade man skrivit aspbergers (tyvärr så var det i rubriken)
men kan förklaras ändå med slarvfel
GO Göteborgs-posten
Senast redigerad av Chilehead 2011-05-04 16:37:09, redigerad totalt 1 gång.
Började just googla på varianterna.
Hittade en artikel med underbar titel, "Aspberger's Syndrome: The Mystery of a Disorder". Kunde ha varit en humoristisk gliring mot felstavare, men tyvärr - det var en som inte hade fattat namnet rätt.
Hittade en artikel med underbar titel, "Aspberger's Syndrome: The Mystery of a Disorder". Kunde ha varit en humoristisk gliring mot felstavare, men tyvärr - det var en som inte hade fattat namnet rätt.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 16:37:09, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor