Pappa med problem med relationen till sin tonårsdotter!
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Pappa med problem med relationen till sin tonårsdotter!
Hur har ni pappor det med era barn?
Relationen.
Jag har asperger liksom min dotter. Hon vill ännu inte veta av mig sen 8 år tillbaka. Hon är nu 17 år.
Det går förövrigt bra för henne och hon går i vanligt gymnasium.
Hennes mor är stark och normotypiker en mycket bra mor. vi jobbar på en lösning.
Relationen.
Jag har asperger liksom min dotter. Hon vill ännu inte veta av mig sen 8 år tillbaka. Hon är nu 17 år.
Det går förövrigt bra för henne och hon går i vanligt gymnasium.
Hennes mor är stark och normotypiker en mycket bra mor. vi jobbar på en lösning.
Re: Pappa med problem med relationen till sin tonårsdotter!
Usch, det låter illa.mikael skrev:Hon vill ännu inte veta av mig sen 8 år tillbaka.
Är det något ni kan jobba på, eller känns det bara kört?
Ofta kan AS ställa till det i familjerelationer, speciellt om ena/båda parter inte känner till AS och VAD DET INNEBÄR.
Hur gamla är era diagnoser?
Jag har misstänkt AS, och pappa är tvångsmässig och har ett enormt kontrollbehov (ledde till misshandel när jag var liten, han kunde inte låta en 4-åring hindra honom från att göra allt på sitt sätt). Jag tycker inte jag har någon relation alls till min pappa. Vi kallpratar då och då (jag bor fortfarande hemma, är 16 nu). Faktum är att jag ibland helt enkelt saknat att ha en pappa, eftersom jag inte kan räkna min som en. Detta beror ju antagligen på misshandeln och på att vi är så olika.
Kanske är något liknande hos er? Att ni helt enkelt är olika, och därför det inte blir en nära relation?
Kanske är något liknande hos er? Att ni helt enkelt är olika, och därför det inte blir en nära relation?
- NoteToSelf
- Anslöt: 2010-09-22
Återgå till Barn och föräldraskap