Kvällsträff i Uppsala för aspies den 12 nov kring 20-tiden!
55 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Kvällsträff i Uppsala för aspies den 12 nov kring 20-tiden!
Hej!
Väljer att starta en ny tråd för den andra har blivit så lång. Fredagen den 12 november runt 20-tiden kommer jag att vara i Uppsala. Om det finns intresse skulle jag gärna vilja träffa er som vill för en fika. Dvs om det finns kvällsöppna fik, vilket jag har för mig att det gör. Om någon vet något bra ställe så kan ni väl tipsa om det, så får vi se vad det blir i slutändan.
M v h
Malena
Väljer att starta en ny tråd för den andra har blivit så lång. Fredagen den 12 november runt 20-tiden kommer jag att vara i Uppsala. Om det finns intresse skulle jag gärna vilja träffa er som vill för en fika. Dvs om det finns kvällsöppna fik, vilket jag har för mig att det gör. Om någon vet något bra ställe så kan ni väl tipsa om det, så får vi se vad det blir i slutändan.
M v h
Malena
En hemsida jag hittade när jag ville kolla var i Uppsala Café 018 ligger någonstans.
http://www.cafekartan.se/
http://www.cafekartan.se/
Nu kommer det säkert att bli reaktioner. Men tanken med den här kvällsfikaträffen är att jag ville lära känna andra som är diagnostiserade med Asperger syndrom. Inte andra som inte har den. Sådana människor träffar jag ju jämt ändå. Sorry om någon tar illa upp! Men det är vad jag känner & mitt syfte med det hela. Detta kanske blir enda chansen för mig att åka till Uppsala & få träffa några av er med samma diagnos resten av året. Då vill jag faktiskt undvika folk som inte har den diagnosen. Kände bara att jag behövde bli tydlig med mitt syfte.. Sorry!
Moderator: Kompletterade rubriken med "för aspies".
Moderator: Kompletterade rubriken med "för aspies".
Fast överlag är väl vi som möts här på forumet och ses på träffar aspies i själ och hjärta, med den möjliga skillnaden om man har diagnos officiellt ställd eller bara själv känner igen sig i kriterierna, och känner själv att man rimligen är aspie.
Nu har inte Nieda förtydligat vem du är, så att säga, detta var ju dina premiärinlägg på forumet, men du har väl inte hittat in på Aspergerforum och lagt upp en profil helt utan någon anknytning? Känner du dig själv som aspergare om du än inte är utredd och har någon diagnos än, så är det ju inte som att vi här på forumet brukar anse att du inte har Aspergers syndrom alls.
Har du reggat dig av någon helt annan anledning är det förstås en helt annan sak. Men den kategorin brukar åtminstone vara lika välkommen på allt som arrangeras i träffväg, så om du känner dig som aspie på det sättet och nu gärna hade kommit för att träffa likasinnade tycker i alla fall jag att det skulle vara trevligt att få träffa dig också.
Eller vad säger Glimma om det? Tycker förstås fortfarande att du bestämmer!
Nu har inte Nieda förtydligat vem du är, så att säga, detta var ju dina premiärinlägg på forumet, men du har väl inte hittat in på Aspergerforum och lagt upp en profil helt utan någon anknytning? Känner du dig själv som aspergare om du än inte är utredd och har någon diagnos än, så är det ju inte som att vi här på forumet brukar anse att du inte har Aspergers syndrom alls.
Har du reggat dig av någon helt annan anledning är det förstås en helt annan sak. Men den kategorin brukar åtminstone vara lika välkommen på allt som arrangeras i träffväg, så om du känner dig som aspie på det sättet och nu gärna hade kommit för att träffa likasinnade tycker i alla fall jag att det skulle vara trevligt att få träffa dig också.
Pemer skrev:Fast överlag är väl vi som möts här på forumet och ses på träffar aspies i själ och hjärta, med den möjliga skillnaden om man har diagnos officiellt ställd eller bara själv känner igen sig i kriterierna, och känner själv att man rimligen är aspie.
Tänkte bara säga att jag har kontaktat & förklarat mitt inlägg via PM till Nieda. Jag förstår henne bättre nu. Men eftersom det här är första gången jag ska träffa andra från forumet så kändes det bättre att veta att man hade en diagnos så att man bättre visste situationen på förhand. Eller hur man ska förklara det.
PS sorry jag utgick från att Nieda var en kvinna ....Det lät så kvinnligt!
Det verkar ordna sig till det bästa!
[mod]Men för allas information vill jag påpeka att det är lämpligt att ange i startinlägget om det finns begränsningar. Om inget annat skrivs, så utgår man från att alla AF-medlemmar är välkomna. Många är självdiagnosticerade, andra misstänker el vet att någon anhörig har AS. Så här står det i den klistrade tråden:
[mod]Men för allas information vill jag påpeka att det är lämpligt att ange i startinlägget om det finns begränsningar. Om inget annat skrivs, så utgår man från att alla AF-medlemmar är välkomna. Många är självdiagnosticerade, andra misstänker el vet att någon anhörig har AS. Så här står det i den klistrade tråden:
http://www.aspergerforum.se/ar-du-osaker-om-traffarna-las-garna-har-t8767.html[/mod]Ibland vänder sig träffar till särskilda grupper, t ex till Aspergare med eller utan barn, eller har inriktning på någon speciell aktivitet, t ex spela biljard, åka skridskor, träffa kisse el dyl. Då brukar det anges tydligt vad syftet med träffen är. Anges inget särskilt syfte eller målgrupp så är syftet bara att träffas i största allmänhet och alla är lika välkomna.
Re: Kvällsträff i Uppsala för aspies den 12 nov kring 20-tid
Glimma skrev:Hej!
M v h
Malena
Går det bra att träffas lite tidigare oxå eller kommer alla 20:oo?
Re: Kvällsträff i Uppsala för aspies den 12 nov kring 20-tid
mikael skrev:Glimma skrev:Hej!
M v h
Malena
Går det bra att träffas lite tidigare oxå eller kommer alla 20:oo?
Personligen tycker jag att det är bättre att alla satsar på en & samma tid så blir det inte så rörigt.
En annan sak som kan bli ett problem är att jag i skrivandets stund inte riktigt vet om vi kan vara på Café 018 som det var tänkt. Ringde & kollade för säkerhets skull om de kunde ta emot alla oss som vill träffas. Det visade sig att de var preliminärbokade av ett stort gäng just den kvällen. Har dock bokat ett annat café ifall Café 018 inte kan ta emot oss. Jag får veta säkert på måndag.
Därför tycker jag det vore bra om vi inte bestämde oss för en massa andra tider innan vi vet hur det blir. Så slipper vi förhoppningsvis extra förvirring. Det är ändå jag som anordnar detta! Och känner mig lite ansvarig om det blir fel på vägen. Det vill jag helst slippa.
Ändrad info. ang. ev. aspieträff den 12 nov. i Uppsala
Hej!
Nu kanske jag kommer göra många besvikna här & framför allt mig själv. Men jag kan tyvärr inte komma den tid som jag själv först har satt. Jag ska nämligen på begravning den dagen.
Därför ska jag ta ett senare tåg istället. Hemskt ledsen för detta!
Hade sett fram emot så mycket att få träffa er & hoppades verkligen att begravningen skulle ligga på någon annan dag. Jag kommer att komma fram 21.30 men det finns ju inte några cafeer öppna efter det eller de är inte öppna så länge. Däremot, om ni kan tänka er det, så finns det en relativt billig restaurant som heter Taverna tror jag. Det är en slags bar också. Det är ett ytterligare alternativ om ni kan tänka er att komma senare? Den ligger strax nedanför Domkyrkan. Paralellgatan är Sysslomansgatan. Om folk fortfarande är intresserade kan jag komma med mer information om priser osv. Men då måste jag få närvarobesked. Det går bra att skicka det i ett pm om man inte vill att alla ska veta det.
Hemskt ledsen för detta men, man kan ju inte styra över sådant som begravningar alla gånger.
Självklart förstår jag om folk inte känner att de klarar av att komma den här sena tiden istället. Det tar ju trots allt tid att ställa om sig. Bara så synd att det inte funkade med första tiden. Hoppas ändå på att ngr vill & kan.
M v h
Glimma
Moderator: Slog ihop de bägge trådarna
Nu kanske jag kommer göra många besvikna här & framför allt mig själv. Men jag kan tyvärr inte komma den tid som jag själv först har satt. Jag ska nämligen på begravning den dagen.
Därför ska jag ta ett senare tåg istället. Hemskt ledsen för detta!
Hade sett fram emot så mycket att få träffa er & hoppades verkligen att begravningen skulle ligga på någon annan dag. Jag kommer att komma fram 21.30 men det finns ju inte några cafeer öppna efter det eller de är inte öppna så länge. Däremot, om ni kan tänka er det, så finns det en relativt billig restaurant som heter Taverna tror jag. Det är en slags bar också. Det är ett ytterligare alternativ om ni kan tänka er att komma senare? Den ligger strax nedanför Domkyrkan. Paralellgatan är Sysslomansgatan. Om folk fortfarande är intresserade kan jag komma med mer information om priser osv. Men då måste jag få närvarobesked. Det går bra att skicka det i ett pm om man inte vill att alla ska veta det.
Hemskt ledsen för detta men, man kan ju inte styra över sådant som begravningar alla gånger.
Självklart förstår jag om folk inte känner att de klarar av att komma den här sena tiden istället. Det tar ju trots allt tid att ställa om sig. Bara så synd att det inte funkade med första tiden. Hoppas ändå på att ngr vill & kan.
M v h
Glimma
Moderator: Slog ihop de bägge trådarna
Jag har för avsikt att komma om det går bra
Som ideförslag som självklart du bestämmer över Glimma, skulle det fungera bättre för dig om det blev av dagen efter istället, antar att du stannar i Uppsala över natten?
En annan variant vore ju att vi fikar först o sedan knallar över till Taverna när du kommer
Som ideförslag som självklart du bestämmer över Glimma, skulle det fungera bättre för dig om det blev av dagen efter istället, antar att du stannar i Uppsala över natten?
En annan variant vore ju att vi fikar först o sedan knallar över till Taverna när du kommer
nano skrev:Jag har för avsikt att komma om det går bra
Det har inträffat en sak som gör att jag inte kan komma förräns 21.30 till Uppsala se den nya tråden om träffen. Där föreslår jag att vi istället skulle kunna vara på Svenssons Taverna som ligger på Sysslomansgatan. Den här gången är det bara fredagkväll som är möjlig. Jag ska träffa en massa andra kompisar resten av helgen, som jag inte sett på över ett år..
Men jag behöver närvarobesked om jag ska boka bord. Hemskt ledsen för krånglet. Begravningar rår man ju inte på tyvärr!